Astianpesu/pyykipesukonetta ei saa jättää yksin päälle koska muuten vakuutus ei korvaa jos syttyy tulipalo. Mutta mikä on yksin? Saako ottaa päikkärit makuuhuoneessa, lukea kirjaa verannalla, hakea postin?
Kommentit (42)
Vuotohälyttimen saa kympillä, laittaa sellaisen koneen viereen lattialle niin kuulee vuodon kauempaakin.
Maalaisjärki pelastaisi paljon.
Kun olet samassa tilassa tolkuissasi koneen kanssa, havaitset vesi-ja palovahingon heti ja vahingot suurella todennäköisyydellä jäävät syntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Itse istun wc-pöntöllä sen aikaa, kunnes vieressä oleva pesukone on saanut pesuohjelman loppuun.
Varmaan samalla selaat tätä sivustoa ja teet uusia aloituksia?Saat rauhan mieheltä? Vaimolta? Ainakin lapsilta tänne irjoitaa.Sanot heille ei saa häiritä,vahdin pesukonetta.Menkää netiin katsoo piretyjä ymm
Nukkuminenkin on huono, tulipaloon ei herää jos palovaroitin ei satu reagoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse istun wc-pöntöllä sen aikaa, kunnes vieressä oleva pesukone on saanut pesuohjelman loppuun.
Hyvä että edes ehtii istunnon pitää yhden pesuohjelman aikana...!
nyt alkaa taas tulemaan näitä vakuutus huijauksia kuin 90 luvulla konsanaan. ap tosin tyhmä kun kun täältä kyseli ib osoite on pilvessä. ja todella taitavat tutkivat MIKÄ MEIDÄN MUIDEN MAKSAJIEN KANNALTA ON TOSI HYVÄ näitä huijaus yrityksiä on suomessakin todella PALJON niistä voisi tehdä oikein tv sarjan. puolet suomen varkaus. auto, ilkivalta vahinkoista on omistajien itse tekemiä. miksei vakuutus yhtiöt puutu tilanteeseen. minulla on pohjan tähdestä 5000e oma vastuu ja vakuutus maksut hyvin pienet.
Sarjassamme: "vakuutus ei korvaa" VOL 378
Mihin näitä vakuutuksia edes enää tarvitaan, jos ne mitään ei enää korvaa?
Se on se oikea kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan pitää säilyttää näköyhteys koneeseen.
Sille pitää myös jutella, muuten luulee olevansa yksin 🙄
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt röökillä (pihalla kun parvekkeilla ei saa polttaa enää), sen kauemmas en mene.
Ei mulla kyllä ole vakuutustakaan, isännöitsijä tietysti voisi kysellä mutta hitto jos 10 min on poissa niin millä todennäköisyydelllä kone räjähtää just silloin :D
Oikosulku
Riittänee kun on koneen kanssa saman katon alla, ei kuitenkaan tarvitse vieressä istua ja vahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt röökillä (pihalla kun parvekkeilla ei saa polttaa enää), sen kauemmas en mene.
Ei mulla kyllä ole vakuutustakaan, isännöitsijä tietysti voisi kysellä mutta hitto jos 10 min on poissa niin millä todennäköisyydelllä kone räjähtää just silloin :D
Oikosulku
Sulake
Vierailija kirjoitti:
Istu koneen päällä. Voit yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Nukkuminenkin on huono, tulipaloon ei herää jos palovaroitin ei satu reagoimaan.
Eikä vesivuoto kuulu. Mutta kokemuksen mukaan vakuutus on korvannut , koska perhe on ollut kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan pitää säilyttää näköyhteys koneeseen.
Sille pitää myös jutella, muuten luulee olevansa yksin 🙄
Niissä on siru, joka kerää valmistalle tietoa koko ajan. Vakuutusyhtiöllä.kenties on oikeus sirun tietoihin. Niin kannattaa puhua. Antaa palautetta valmistalle.
Vierailija kirjoitti:
Riittänee kun on koneen kanssa saman katon alla, ei kuitenkaan tarvitse vieressä istua ja vahtia.
Yleensä istun pyykkikoneen päällä. Tekee gutaa kun linkoaminen alkaa.
Olen hankkinut sekä pyykkikoneelle että tiskikoneelle lastenvahdit.
Jestas sentään. Mitenhän meidän äidit ovat pärjänneet kun juorunneet pihalla naapureiden kanssa ja kitkeneet kukkapenkkejä samalla, kun koneet jyskyttää kylppärissä. Yllättäen kenenkään kone ei ole räjähtänyt!
Vierailija kirjoitti:
Jestas sentään. Mitenhän meidän äidit ovat pärjänneet kun juorunneet pihalla naapureiden kanssa ja kitkeneet kukkapenkkejä samalla, kun koneet jyskyttää kylppärissä. Yllättäen kenenkään kone ei ole räjähtänyt!
Kaverilla syttyi pesukone palamaan, kun oli pihalla. Just ja just kuuli hälytyksen ja säästyi vain kylppärin siivoamisella savusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikosulku
Sulake
Yleensä pelastaa mutta joskus johto/komponentti alkaa kuumenemaan että sytyttää laitteen sisällä tulipalon
Sun pitää istua tuolille siinä koneen vieressä katsekontaktia katkaisematta. Silmiä saa räpäyttää kunhan sen tekee nopeasti.