Astianpesu/pyykipesukonetta ei saa jättää yksin päälle koska muuten vakuutus ei korvaa jos syttyy tulipalo. Mutta mikä on yksin? Saako ottaa päikkärit makuuhuoneessa, lukea kirjaa verannalla, hakea postin?
Kommentit (42)
Kunhan on samassa tilassa ja ovi raollaan että kuulee jos alkaa olla epämääräistä toimintaa.
Meillä on pesukone kellarissa. En todellakaan istu siellä vaan olen asuinkerroksessa leikkimässä lasteni kanssa, teen ruokaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pesukone kellarissa. En todellakaan istu siellä vaan olen asuinkerroksessa leikkimässä lasteni kanssa, teen ruokaa ym.
Sitten vakuutus ei korvaa, suosittelen hankkimaan web-kameran jota voi seurata etänä toisesta kerroksesta
Pitää olla talossa sisällä, jotta voi haistaa savun tai kuulla palovaroittimen tai muuta epämääräisen ääntä. Nukkua saa.
Kyllä minä olen nukkunut yövuoron jälkeen kun pesukone on ollut päällä. Mutta jos lähden koiraa lenkittämään tai kauppaan niin sitten en jätä yksin päälle.
Itse istun wc-pöntöllä sen aikaa, kunnes vieressä oleva pesukone on saanut pesuohjelman loppuun.
korkeassa polviasennossa, konetta tuijottaen.
Olen käynyt röökillä (pihalla kun parvekkeilla ei saa polttaa enää), sen kauemmas en mene.
Ei mulla kyllä ole vakuutustakaan, isännöitsijä tietysti voisi kysellä mutta hitto jos 10 min on poissa niin millä todennäköisyydelllä kone räjähtää just silloin :D
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan pitää säilyttää näköyhteys koneeseen.
Kannattaa hankkia jakkara ja istua konetta vastapäätä kuin tuijotuskilpailussa.
Mistä ne tietää että se oli yksin. Voihan sitä katsoa hyvinkin läheltä kun talo palaa poroksi. Kaikki ole edes kykeneviä sammuttamaan.
Jätetäänhän ne koneet pesutuvissakin yksin pyörimään kolmenkin kimpassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse istun wc-pöntöllä sen aikaa, kunnes vieressä oleva pesukone on saanut pesuohjelman loppuun.
Kahden tunnin pesuohjelma siis edellyttää sitä että istut kaksi tunti vessanpöntöllä. Kansi auki vai kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia jakkara ja istua konetta vastapäätä kuin tuijotuskilpailussa.
Sivusta täytettävän kanssa pitää olla varovainen, ettei mene pää pyörälle.
Pitää istua ja kokoajan tuijottaa konetta.
Wifissä toimiva siirrettävä valvontakamera auttaa
Kysyin kaverilta, joka työskentelee vakuutusyhtiössä ja on myynyt meille vakuutukset. Se riittää, että on kotona. On sitten nukkumassa tai etätöitä tekemässä kuulokkeet päässä tai koneen vieressä, niin se riittää. Sitä ei suositella, että lähtee kotoa pois ja jättää laitteen päälle. Siitä tulee vähennyksiä mahdollisiin korvauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne tietää että se oli yksin. Voihan sitä katsoa hyvinkin läheltä kun talo palaa poroksi. Kaikki ole edes kykeneviä sammuttamaan.
Jos kone syttyy palamaan, niin silloin tullaan kysymään täältä neuvoa.
Apk syttyi tuleen, kun hain postin, muuta vahinkoa ei tullut koneen lisäksi, mutta voisi epäillä koneillakin olevan vakoilututkan. Savun haistoin ulko-ovelta. Vuosia sitten pannuhuoneesta syttyi tulipalo. Olohuoneessa oli 5 ihmistä katsomassa telkkaria ja palovaroitinkin olemassa. Minä olin vessassa pesemässä hampaita ja kun avasin oven haistoin savun. Muut tottuivat hajuun pikkuhiljaa. Kyllä ihmisen läsnäoloa tarvitaan, vaikka koneet tekevätkin työn.