Oletko ylipainoinen?
Itse olen. Sinänsä en välitä bmi laskureista mutta kai ne osviittaa antaa ja sen mukaan olisi merkittävä ylipaino. Jotta olisin normi painossa laskurin mukaan saisi aika paljon laihduttaa mutta ei tule tapahtumaan.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
En ole.
En ole ja ongelma merkittävässä ylipainossa on sen aiheuttamat terveydelliset ongelmat vanhempana. Tämä tulee yhteiskunnalle erittäin kalliiksi, siksi onkin hyvä että mennään mahdollisimman nopeasti Jenkkimalliin, missä yhteiskunta ei maksa suurinta osaa sairaiden kustannuksista, vaan jotka elää epäterveelliseesti myös joutuvat siitä maksamaan.
173/75 BMI 25, olen normaali painoinen.
M30
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo rauta nousisi ellei olisi ylipainoinen. Lihasmassaa hieman yli 102 kiloa ja päälle rasvaa. Menee kaikilla mittareilla graavin obesiteetin puolelle, mutta muut terveysindikaattorit ovat kunnossa. Läski ja lihas on aina parempi yhdistelmä kuin laihuus ja sarkopenia.
Mitkä ne muut terveysindikaattorit ovat? Entä ikäsi? Verenpaine ja paastosokeri ja jalkojen, selän ym. kiputilat, alkavat jo alle 50-vuotiaana, kun on ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, 163 cm, 100 kg
Hei RAKAS VAIMONI! Empä olisi luullut sinun ilmoitelervan näin avoimesti painoasi!
En ole,miks ihmeessä olisin, ihan itsestä se on kiinni.
Olen vähän. BMI 29. Liikun kyllä paljon ja veriarvot hyvät.
Olen ylipainoinen ja myönnän sen. Huippukuntoisena urheilijapainoni oli 85-88 ja nyt se on noin 95 harmittaa, mutta tuntuu, että perheellisenä aika ei riitä. Pituutta on 190 ja tuntuu, että varsinkin lihakset reisistä alkaa kadota.
Painoindeksi normaali. Silti vatsassa on ylimääräistä. On jenkkikahvat. Hyvin voisi lähteä pudottaa sen 5 kg.
En, laihdutin parikymppisenä useamman kymmenen kiloa ja sen jälkeen pyrkinyt pitämään painon normaalin rajojen sisäpuolella.
Olen. Normaalipainoisena palelen ja näen nälkää joten pieni fläski ei ole pahasta, voin paremmin.
Minulle ei ihan hirveästi ollut ylipainoa kertynyt (vain n. 15 kg), mutta silti oli jo 2 tyypin diabetes iskenyt. Muutin elämäntapoja ja pudotin liikakilot ja vähän päällekin pois ja sain myös selätettyä 2 tyypin diabeteksen ennen kuin se ehti tekemään tuhojaan. 2 tyypin diabetes ei välttämättä alkuvaiheessa oireile tai oireita voi olla, mutta itse ei niitä osaa yhdistää 2 tyypin diabetekseen. Jos välitätte terveydestänne käykää hyvät ihmiset verikokeissa.
Ylipainoa noin 12kg, mutta jos sen 10kg sais pois niin hyvä ois.
178cm/92kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo rauta nousisi ellei olisi ylipainoinen. Lihasmassaa hieman yli 102 kiloa ja päälle rasvaa. Menee kaikilla mittareilla graavin obesiteetin puolelle, mutta muut terveysindikaattorit ovat kunnossa. Läski ja lihas on aina parempi yhdistelmä kuin laihuus ja sarkopenia.
Mitkä ne muut terveysindikaattorit ovat? Entä ikäsi? Verenpaine ja paastosokeri ja jalkojen, selän ym. kiputilat, alkavat jo alle 50-vuotiaana, kun on ylipainoa.
Vp 122/78, HBa1c normaali, paasto glukoosi alle 5. Nivelet kunnossa. Yksi välilevyn rikottu treeneissä, nyt ok. Ikää 57.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään lihavat sanovat normaalipainoisia laihoiksi niin ne ajat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
173/75 BMI 25, olen normaali painoinen.
M30
25 on jo ylipainoinen. Ei kannata itselleen valehdella vaikka muille valehtelisi.
Eli painaisit nollarasvoilla 102kg? Just just.