Retinolivoiteet kasvohenhoitoon
Kokemuksia? Monen iho ei näitä kestä lainkaan. Jos sinun kestää, oletko huomannut tuloksia? Entä mitkä merkit parhaita?
Kommentit (11)
Olen käyttänyt 25-vuotiaasta alkaen. Olen nyt 29-vuotias. Eivät ole estäneet silmänympärysryppyjä, niitä tulee lisää ja syventyvät entisestään :( Tietysti stressaan niitä vielä entisestään, mikä sekään ei ole hyväksi. Lisäksi nukun huonosti, niin ei iho pääse edes uusiutumaan ja korjaantumaan kunnolla.
En siis usko, että näistä seerumeista on sen kummemmin hyötyä. Kaikki johtuu lopulta geeneistä (äidilläni ja isälläni kummallakin on syvät silmänympärysrypyt) ja siitä, että rypyt ovat väistämättömiä ikääntyessä. Voihan olla, että ilman tuota seerumia ryppyni olisivat vielä pahemmat, mutta vähän olen pettynyt kun niin rituaalisesti olen käyttänyt kalliita seerumeita.
Välillä on kasvojen iho kuivahko paikoin ja seerumin laittaminen pistelee suihkun jälkeen. Muutoin en ole huomannut mitään ikäviä sivuvaikutuksia.
Skincity repair sleeping mask retionate on tuote, jota minun herkkä ihoni rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Skincity repair sleeping mask retionate on tuote, jota minun herkkä ihoni rakastaa.
Anteeksi, retinoate
Mä käytin noita pitkään, mun iho ei reagoinut niihin mitenkään, mutta eipä ne kyllä mitään ryppyihinkään auttaneet. Mieluisin kokeilluista oli Thomas Rothin Retinol Fusion PM Night Serum, jossa retinolipitoisuus 1,5% (eli ei missään nimessä ekaksi retinolituotteeksi, vaatii totuttelua miedommilla ensin).
Mutta siis tosiaan mulla ei aiemmat rypyt vähentyneet mihinkään ja uusia tuli. Johtunee siitä, että ne mun rypyt on syviä ilmeryppyjä, ei sellaista pientä ihon kuivuudesta ja hitaasta uusiutumisesta johtuvaa pintatekstuuria, ja retinoli auttaa lähinnä viimemainittuun. Jota mulla ei vielä 48-vuotiaana rasvaisen ihon omaavana ole. Joten jätin retinolit pois, samoin muut tehoaineet ja aloin yksinkertaiseen ihonhoitoon luonnonmukaisilla tuotteilla. Couperosa väheni todella paljon tällä tapaa eikä iho enää pala auringossa Suomessa millään.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut The Ordinaryn 0,1 %, 0,5 % ja 1 % retinoliseerumeita ja 5 % Granactive Retinoidia skvalaanissa sekä 2 % emulsiota. Mikään edellämainituista ei ole kohentanut ihon kuntoa näkyvästi, mutta toisaalta käytän niitä hidastamaan ihon vanhenemista ja sen vaikutuksen näkee vasta tulevaisuudessa. 0,5 % ja 1 % retinoliseerumit lisäsi ihon punotusta ja 1 % seerumi myös kuivatti ihoa etenkin aluksi. GR-seerumeista ei ollut hyötyä eikä haittaa. Olen käyttänyt näitä muutaman vuoden epäsäännöllisesti, edellämainittujen lievien haittojen takia ja myös siksi, että retinolituotteet tarvitsee parikseen hyvän suojakertoimellisen päivävoiteen ja sellaista ei ole löytynyt. SK15 voidetta käytän.
Myöskään Bakuchiol Boosterista ei ollut mitään hyötyä, sain siitä iholle vain lieviä epäpuhtauksia.
https://www.oloapteekki.fi/lrp-anthelios-uvmune-ultra-light-spf50-50-ml…
Tossa sulle vinkki todella hyvästä aurinkovoiteesta kasvoille! Aivan huippu! Todella ohut mutta suojaa erittäin hyvin. Ja mikä parasta, toimii myös hyvänä pohjustusvoiteena, jos käyttää meikkivoidetta tai muuta iholla. Ihan ykkönen.
Aurinkovoide tulee halvemmaksi ja on ainut joka oikeasti "estää "ryppyjä sen lisäksi että välttelee koko aurinkoa.
Retinolihappoa edes saa kuin reseptillä joka nyt voisi auttaa paremmin kuin nämä miedommat markettituotteet jotka ovat eriasiakin.
En oo itse uskaltanut vielä retinoli-tuotteita kokeilla todella herkän ihotyyppini takia, mutta sen tiedän, että retinolin vaikutukset alkavat näkyä vasta 3-6 kk käytön aloittamisesta. Suhteellisen paljon uskon siihen, että kunnon kosteuttaminen ja aurinkosuoja ovat ihan riittävän hyvä yhdistelmä ihon kunnon ylläpitoon, rypyistä määrää kuitenkin niin paljon geenit.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkovoide tulee halvemmaksi ja on ainut joka oikeasti "estää "ryppyjä sen lisäksi että välttelee koko aurinkoa.
Itse olen tähänkin vähän skeptinen, koska esim. äitini ei ole ikänään käyttänyt aurinkorasvoja ja nuorempana rusketti itsensä ihan tosi ruskeaksi joka kesä. Hänellä on vielä 70 v:näkin erittäin sileä iho, pienet sibeliusrypyt otsalla ja nenästä-suuhun ilmerypyt lähinnä, mutta ei muuten ryppyjä ollenkaan. Ja itsellä niin, että olen tunnollisesti käyttänyt aina naamassa sk 30-50 aurinkovoiteita, käsissä ja kropassa en koskaan mitään koska en pala. Ei ole mitään eroa naaman ja käsien tai muun kropan ikääntymisessä.
Olen kokeillut The Ordinaryn 0,1 %, 0,5 % ja 1 % retinoliseerumeita ja 5 % Granactive Retinoidia skvalaanissa sekä 2 % emulsiota. Mikään edellämainituista ei ole kohentanut ihon kuntoa näkyvästi, mutta toisaalta käytän niitä hidastamaan ihon vanhenemista ja sen vaikutuksen näkee vasta tulevaisuudessa. 0,5 % ja 1 % retinoliseerumit lisäsi ihon punotusta ja 1 % seerumi myös kuivatti ihoa etenkin aluksi. GR-seerumeista ei ollut hyötyä eikä haittaa. Olen käyttänyt näitä muutaman vuoden epäsäännöllisesti, edellämainittujen lievien haittojen takia ja myös siksi, että retinolituotteet tarvitsee parikseen hyvän suojakertoimellisen päivävoiteen ja sellaista ei ole löytynyt. SK15 voidetta käytän.
Myöskään Bakuchiol Boosterista ei ollut mitään hyötyä, sain siitä iholle vain lieviä epäpuhtauksia.