Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisitkö psykedeeliavusteiseen terapiaan jos pääsisit ilmaiseksi?

Vierailija
06.02.2023 |

Mulle tarjottiin ulkomailla mahdollisuutta ilmaiseksi mutta kieltäydyin. Aineena oli psilosybiini. Menisitkö sinä?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Toki mulla onkin PTSD, johon en oo saanut mitään apua oikein mistään.

Vierailija
22/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kun Suomessa ei oo vieläkään päästy tekemään tällaista tutkimusta, vaikka hankkeet on ollut ihan pitkälläkin.

Oikeasti uusia, toimivia keinoja mielenterveystyöhön tarvitaan kipeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mun tuurilla sieltä tulisi riesaksi vielä skitsofrenia.

Ei noissa terapiatutkimuksissa ole ilmennyt sellaista. Toki osallistujat onkin varmaan seulottu niin, ettei ole alttiutta moiselle.

Vierailija
24/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo hoitomuodot tulee virallisesti tarjolle muualla maailmassa ennen Suomea, niin voikohan sitä hoitoa sitten käydä hakemassa ulkomailla 🤔.

Vierailija
25/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti menisi. Tuttu jäi sille tielle eli "hoito" laukaisi psykoosin.

Vierailija
26/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmasti menisi. Tuttu jäi sille tielle eli "hoito" laukaisi psykoosin.

En oo nähny yhtään tällaista mainintaa tän terapiakäyttötutkimuksen yhteydessä. Missäköhän maassa tämä olisi tapahtunut?

Vierailija
27/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin ja vielä maksaisin siitä. Suomi on käsittämätön takapajula, jossa on surkeaa, ketään hyödyttämätöntä ja etäistä, vuosia kestävää ja saatanan kallista keskusteluterapiaa. On aika mennä eteenpäin.

Minä olen hyötynyt pitkästä keskusteluterapiasta. Monille lyhyempi voisi varmasti tehdä terää.

Psilosybiiniä kokeilisin ja aion kokeillakin, olen selvittänyt kanavan. Menetin läheiseni muutama vuosi sitten, ja haluaisin hieman päivittää hermoyhteyksiä surun jäljiltä.

Vierailija
28/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Olen jo selvinpäin ihan tarpeeksi sekaisin.

Vierailija
29/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että psykedeeliterapiasta menisi sekaisin?

Vierailija
30/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin ja vielä maksaisin siitä. Suomi on käsittämätön takapajula, jossa on surkeaa, ketään hyödyttämätöntä ja etäistä, vuosia kestävää ja saatanan kallista keskusteluterapiaa. On aika mennä eteenpäin.

Tai pahimmillaan vain lähes pelkkiä lääkkeitä. Yritin muutama vuosi sitten kysellä vaihtoehtoja, mutta lääkäri tyrmäsi suoriltaan kaikki. Uskon, että olisin hyötynyt esim. sähköhoidosta. Ei kuulemma käy, vaan kaikille oli tarjolla vain yhtä samaa eli mahdollisuus käydä juttelemassa hoitajalle ja syödä lääkkeitä ja tämä olisi ollut muutaman kuukauden jakso. Sen jälkeen ei mitään, vaan yksin kotona lääkettä nassuun ja siinä koko hoito. Näin siis psykipolilla Helsingissä. Nyt ei enää aivoterveys kestäisi sähköä tai psykedeelejä eli hukattu tilaisuus ainakin mun osalta.

Vierailija
31/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Psykiatria menee aina vain hullummaksi. Yrittävät epätoivoisesti saada arvostusta. No, ei tipu ainakaan minulta. Psykiatria ei ole mielestäni tiedettä, ei ainakaan lääketiedettä. Psykiatria on mielestäni  vain Freud- uskonto ja alalla on käytössä uskomushoidot. Huuhaata. 

Vierailija
32/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun niihin "onnekkaisiin" joilla pelkkä pilvi laukaisee psykoosin :D oon muutenkin pahasti mt-ongelmainen.

Enpä tiedä uskaltaisinko kokeilla.

Vierailija
33/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi. Psykiatria menee aina vain hullummaksi. Yrittävät epätoivoisesti saada arvostusta. No, ei tipu ainakaan minulta. Psykiatria ei ole mielestäni tiedettä, ei ainakaan lääketiedettä. Psykiatria on mielestäni  vain Freud- uskonto ja alalla on käytössä uskomushoidot. Huuhaata. 

Höpsö. Sähkö, psykedeelit ymv. perustuvat aivokemiaan, fysiologiaan ja anatomiaan. 

Vierailija
34/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Freud ei nykyään näihin asioihin paljoa liity.

Mitäs sun mielestä pitäis mielenterveysongelmien kanssa tehdä?

Vierailija
35/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska psykedeelit voivat saada päänipun yhä enemmän sekaisin. Vai onko se sinulla jo korjaamattomasti paskana?

Vierailija
36/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdottomasti menisin, vaikka heti!

Vierailija
37/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä jos mahdollisuus tulee. Sain oman elämäni kuntoon psilosibiinin ja mdma:n avulla.

Vierailija
38/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska psykedeelit voivat saada päänipun yhä enemmän sekaisin. Vai onko se sinulla jo korjaamattomasti paskana?

Tässähän psykedeelejä annetaan lääkärin ja terapeutin valvonnassa mikroskooppisen pieniä annoksia. Käytännössä kukaan ei niistä mene millään muotoa sekaisin.

Vierailija
39/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Freud ei nykyään näihin asioihin paljoa liity.

Mitäs sun mielestä pitäis mielenterveysongelmien kanssa tehdä?

Meillä halutaan yhä ^hoitaa^ mt-ongelmia vuosikymmeniä paskoiksi todistetuilla muodoilla: toimimattomilla lääkkeillä, keskusteluavulla ja etenkin häpeällä. Minusta on käsittämätöntä, että psykiatria on tieteenalana enää edes olemassa näillä olemattomilla meriiteillä ja totaalisella kehittymättömyydellä! Jos jokin muu jumittaisi vuosikymmeniä noin, olisi se toimimattomana lakkautettu.

Vierailija
40/50 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaakin siitä ihan normisettien hinnan.