Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakentaako kukaan taloja järvenrantatontille ilman perintöjä tms ylimääräisiä rahavirtoja?

Vierailija
06.02.2023 |

Olen huomannut somea selatessani, että nykytrensi on rakentaa (usein) järven rannalle omakotitalo, usein hirsinen ja siihen kylkeen rakennetaan vielä sauna/saunatupa erikseen. Tällaisten kokonaisuuksien hinta on varmasti valtava (vaikka tontti olisi syrjäseudulla) Millä rahalla ihmiset rakentaa näitä lukaaleja? Sisustus tietenkin vimpan päälle. Usein pihassa uusi auto. Perinnöt? Velattomat talot? Meillä molemmat töissä (alle keskituloisia) pienehkö asuntolaina, vanha auto ja kyllä saa tarkkaan menoja miettiä, jotta saa edes 500 euroa kuussa säästöön ja voi joskus miettiä edes sitä saunatupaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemissa tapauksissa ainakin on ollut perintötontti, ei mitään huipputuloja, mutta varma työpaikka/virka, joten lainaa on uskaltanut ottaa.

Vierailija
2/8 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemissa tapauksissa ainakin on ollut perintötontti, ei mitään huipputuloja, mutta varma työpaikka/virka, joten lainaa on uskaltanut ottaa.

Perintötontti on kyllä iso etu. Maksaa satoja tuhansia isoissa kaupungeissa tai niiden lähettyvillä.

Olen tehnyt aiemmin pienellä palkalla töitä ja elänyt ns. pihisti, että ollaan saatu edes pienehkö asunto. Vasta nyt "oikealla" palkalla ollessa on realisoitunut se, ettei me tulla koskaan saamaan hienoa taloa tai hienoa tonttia tai edes mökkiä. Jonkinlainen tontti ja pieni saunarakennus ehkä joskus, mutta siihen se jää. Ei ole tullut perintöjä eikä tule. Vähän se vetää silti mielen haikeaksi, kun ymmärtää, että minkäänlaista helpotusta ei tule.

-ap

Vierailija
4/8 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain hevonkuusessa tontit on halpoja. Pakettitalotkaan ei nyt niin paljon maksa. Ihan mahdollista kahdelle työssäkäyvälle aikuiselle. Kun tullaan PK-seudulle, niin alkaa tonttien hinta nousta sen verran, ettei enää peruspulliaisilta onnistu enää rakentaminen.

Vierailija
5/8 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun talo valmis, pihamaa laitettu ja sen seitsemän vuotta asuttu sitä ns. Unelmaa niin...

Tulee ero!

Näitä on nähty!

Vierailija
6/8 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain hevonkuusessa tontit on halpoja. Pakettitalotkaan ei nyt niin paljon maksa. Ihan mahdollista kahdelle työssäkäyvälle aikuiselle. Kun tullaan PK-seudulle, niin alkaa tonttien hinta nousta sen verran, ettei enää peruspulliaisilta onnistu enää rakentaminen.

Toki voi onnistua, jos on halpa tontti ja perustalo. Mutta puhun tosiaan näistä, joilla hienot puitteet, kalliit tontit, pihassa uusi sähköauto tai kaksi ja pihalla saunatupa poreammeineen. Yllättävän paljon näitä näkyy.

Vierailija
7/8 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse rakentaa niin tulee halvemmaksi.

Vierailija
8/8 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella maajussilla on noita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi