Tuli potkut, mites työmotivaatio?
Tuli potkut ja pitäis vielä kuukausi jaksaa pitää työmotivaatio yllä. Mistä mä sellasta saisin?
Onks mun pakko esittää ja hoitaa asiat kuten ennenkin vai onko mulla oikeus ottaa loppuaika iisisti?
Kyseessä YT eli ei omasta käytöksestä tullu. Mut silti fiilis kun selkään puukotetulla.
Kommentit (16)
Ota vaikka saikkua loppuajaksi. Olet merkitty ja kukaan ei halua tulla nähdyksi seurassasi. Kuin ruttotautinen. Tiedän kokemuksesta.
Nii, työtodistus ainoo mihin ne voi jättää jälkensä. Onneks suomessa on laitonta laittaa negatiivisia asioita työtodistukseen.
Työtodistuksessa ei kehuja näy, kun kerran on irtisanottu. Paska juttu. Irtisanottu ei ole kuuminta hottia työmarkkinoilla.
Itselläni oli 6 kuukauden irtisanomisaika, mutta onneksi pomo päätti, että työvelvoite päättyi jo kolmen viikon päästä. Kirpaisi kyllä kun yllätyksenä loppui 23 vuoden työsuhde. Sen reilu 5 kk nautin kyllä kotona olosta täydellä palkalla.
Äkkiä saikkua ja työnhaku päälle. JA et missään nimessä sano että olet irtisanottu, vaan vaikka että etsit uusia kuvioita.
Ei haittaisi minua, kun ei mua muutenkaan kukaan töihin ota.
Käytä nyt se aika hyödyllisesti ja puukota takas, äkkiäkös sä keksit jostain hiekkaa koneistoon, muista et liian vähän on parempi kun kiinni jääminen, huomenba ehtii lisää!
Huumekauppa on se mikä kannattaa!
Kaikesta sitä saakin ongelman tehtyä. Joillekin työ on vissiin henki ja elämä. Ja yksi työpaikka. Oi voi kun on dramaattista.
Pääseekö sieltä heti pois vai joudutko tosiaan väkisin olemaan kuukauden? Naisille tuo voisi aiheuttaa itkua jos on heitetty pois ja sitten pitää esittää kuukausi kuin teatterissa. Luulisi että ennen potkuja olisi ollut heillä aikaa etsiä uusi työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö sieltä heti pois vai joudutko tosiaan väkisin olemaan kuukauden? Naisille tuo voisi aiheuttaa itkua jos on heitetty pois ja sitten pitää esittää kuukausi kuin teatterissa. Luulisi että ennen potkuja olisi ollut heillä aikaa etsiä uusi työntekijä.
Aphån sanoi, että kyse oli YT-neuvottelujen jälkeisistä potkuista. Silloin on siis kyse siitä, että toimimntaa supistetaan tai suunnataan uudelleen, eikä ap:n tilalle palkata ketään. Johonkin muuhun tehtävään saatetaan palkata, muttei samaan,
Ap:n sijalla en vetäisi nyt mitään mielenosoitusta!aan hoitaisin hommani vähintään keskivertokunnialla. Koska firmasta varmaan lähtee nyt ja kohtapuoliin lisää muutakin väkeä, joka taas perustaa uusia firmoja tai päätyy uusiin paikkoihin töihin. Aapeen omalle tuoevaisuudelle voi olla huomattavaa hyötyä siitä, jos näiden ihmisten muistot hänestä ovat hyviä ja osaavia.
Siirryin yrityksen sisällä toisiin tehtäviin.
Olen töissä suurella työnantajalla ja olen omin silmin todistanut tilanteita joissa irtisanottu on aulavahdin läsnäollessa saanut irtisanomisilmoituksen jälkeen käydä hakemassa työpisteeltä ja kaapista henk. koht. tavaransa ja sen jälkeen pitänyt poistua rakennuksesta. Muutama on joskus joutunut olemaan työvelvotteisesti paikalla lyhyitä aikoja jotta saa esim siirrettyä käyttäjäoikeuksia tarvittaville henkilöille jne. Todellakaan näiltä ei ole odotettu mitään muuta työpanosta kuin ihan välttämättömin asioin eteenpäinsiirtymisen kannalta.
Valitettavasti myös joskus on käynyt näin että hyvin samankaltaisiin tehtäviin on palkattu uusia, työnkuvaa on esim. 6kk pidetty riittävän erilaisena että takaisinottovelvoite ei napsahda.
Tätänykyä olen valtion leivissä, aika näyttää miten täällä menetellään.
Määräaikaisessa työssä ei työn loppuminen tunnu missään, siihen on jo tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli 6 kuukauden irtisanomisaika, mutta onneksi pomo päätti, että työvelvoite päättyi jo kolmen viikon päästä. Kirpaisi kyllä kun yllätyksenä loppui 23 vuoden työsuhde. Sen reilu 5 kk nautin kyllä kotona olosta täydellä palkalla.
Mulla kans, mutta työvelvoite päättyi saman tien. Sain kuitenkin niin liikuntaliput kuin lääkärikäynnitkin ilmaiseksi koko sen ajan, myös lounassetelit saatoin ostaa. Hyvä firma oli, harmi vain, että joutui yt-neuvottelut pitämään ja porukkaa laitettiin pihalle.. mä oisin mieluusti ollut töissä koko irtisanomisajankin, kun olin vasta palaamassa hoitovapaalta innokkaana työelämään 😊. Otin lapset sutten päiväkodista pois muutamaksi kuukaudeksi, ja sain palkan lisäksi myös kotihoidontukea. Tämä vuonna 2003.
Voit laskea rimaa riittävän alas ja ottaa rennosti. Mitä ne voisi tehdä muka, irtisanoa?