Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen jäämässä työttömäksi ja tarvitsen säästövinkkejä

Vierailija
06.02.2023 |

Kertokaa

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo itse kaikki leivät, pullat, kakut, keksit yms. Jauhot ei paljoa maksa. Taatusti lisäaineetonta ja tuoretta.

Vierailija
142/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

Ala kalastamaan. Meressä on kalaa eikä maksa mitään. Leivo myös itse leipää. Syö vaan makaroonilaatikkoa 3-4 päivänä viikossa. Makaroonilaatikon tekeminen maksaa alle 5 euroa.

Makaroonin voi tehdä itse, jos haluaa säästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunitori.fi

Paikat.te-palvelut.fi

Rekrytointi.com

En jaksa juuri nyt lähetellä hakemuksia, joihin vastaus on "kiitos, ei".

Ap

Tee sitten parempia.

Vierailija
144/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoseksuaalisiin suhteisiin et tarvitse ehkäisyä.

Vierailija
145/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kun kauppa aukeaa, menet ostamaan sieltä hävi-pussit leipää ja kasviksia. 50 sentillä saa ison pussillisen. Illalla sitten ilta-aleen hyvissä ajoin keräämään parhaan punalapulliset.

Vierailija
146/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa kannattaa kulkea silmät auki. Itselläni on aina "hamstrausvaraa" tilillä, eli jos sattuu löytymään hyvä tarjous, niin voin aina ostaa. Esimerkiksi hammastahna 0,50€/kpl. Tai kananmunat 0,60€/10 munaa. Tai ruisjauho 0,80€/kg (ei halvinta jauhoa, mutta halpaa ruisjauhoksi). Paahtoleivät 0,20€/kpl. Muuten kuljen kohtalaisen tiukasti ostoslistan kanssa, ja vertaan hintoja eri kaupoissa ollessani (keskustan Citymarketissa halvin spagetti ja halvin riisi maksavat 1,19€/kg. Peltocittarissa hinnat ovatkin 0,79€/kg ja 0,95€/kg. Ei mikään huima hintaero, mutta jos arvon sen välillä, kumpaan voisi mennä, niin kääntyy sen halvemman puoleen; ja siellä cittarissa ollessa samalla käyn hintoja läpi viereisen prisman s-kauppa-sovelluksella, ja valkkaan ostospaikan sen mukaan)

Tiliä ei pitäisi siis koskaan päästää tyhjäksi, tai lompakkoa, jos käyttää käteistä.  Hieno ja jalo periaate. Jos pystyy sitä noudattamaan.

Vierailija
147/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa shampanjat laatikoittain suoraan tuottajalta, tulee halvemmaksi kuin ostaa yksittäin joka vkloppu.

Ota lennot joskus economy-luokassa,siinäkin säästät. 

Vierailija
148/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala kalastamaan. Meressä on kalaa eikä maksa mitään. Leivo myös itse leipää. Syö vaan makaroonilaatikkoa 3-4 päivänä viikossa. Makaroonilaatikon tekeminen maksaa alle 5 euroa.

Ai säästää vai?

Mitä olen hintoja vertaillut, niin durumvehnä (josta makaroni tehdään) on kilohinnaltaan merkittävästi kalliimpaa kuin valmiit makaronit.

Vierailija
149/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai säästää vai?

Mitä olen hintoja vertaillut, niin durumvehnä (josta makaroni tehdään) on kilohinnaltaan merkittävästi kalliimpaa kuin valmiit makaronit.

Tosin tällä hetkellä makaronia ei ole paikoittain saatavissa lainkaan, joten itsetehden ainakin saa makaronia.

Makaroni, eli sarvimakaroni, usein us-englannissa elbow pasta, on se kaarella oleva pikkuinen reiällinen pasta, josta tehdään mm. makaronilaatikko.

Mutta JOS tavallista makaronia olisi saatavilla, sen kilohinta olisi noin euron kieppeillä nykyään. Ja kotimaiset jauhot maksavat enemmän, halpa xtran vehnäjauho on alle 70 senttiä/kilo, joten siitä tehden saisi kilohinnaltaan halvempaa pastaa.

Vierailija
150/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä mitä on kaapissa ennekuin ryntäät kauppaan. Toimii hyvin etenkin vaatteissa, meikeissä ja ruuassa. Vanhat lenkkarit ei ehkä ole makeet mutta hoitaa asiansa.

Meikkiä ei tarvitse mihinkään.

Huonoista kengistä sen sijaan saa kipeät jalat ja muut vaivat. Toki jos kengillä on hyvä kulkea, ne kannattaa pitää niin puhki kuin vain kroppa kestää.

Ruoasta taas on hyvä saada koko ajan esim. tiettyjä energiaravintoaineita. Mieluummin ylimääräistä.

Vierailija
151/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kalliit konjakit ja viinit edullisempiin.

Laatikkoviineistä saa edulliset päiväkännit.

Vierailija
152/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai säästää vai?

Tosin tällä hetkellä makaronia ei ole paikoittain saatavissa lainkaan, joten itsetehden ainakin saa makaronia.

Makaroni, eli sarvimakaroni, usein us-englannissa elbow pasta, on se kaarella oleva pikkuinen reiällinen pasta, josta tehdään mm. makaronilaatikko.

Mutta JOS tavallista makaronia olisi saatavilla, sen kilohinta olisi noin euron kieppeillä nykyään. Ja kotimaiset jauhot maksavat enemmän, halpa xtran vehnäjauho on alle 70 senttiä/kilo, joten siitä tehden saisi kilohinnaltaan halvempaa pastaa.

En ymmärrä miksi jenkit sanovat sarvea kyynerpääksi.  Sarvimakaroni horn macaroni 

Vierailija
153/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät kaikki turhuudet ostamatta, siis esim. tupakat, viinakset, sipsit, karkit, pullat, hepeneet jne. Hanki pienempi ja halvempi asunto. Kulje jalkaisin tai polkupyörällä.

Vierailija
154/154 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta listaa meille ensin miten käytät rahasi, sitten autetaan säästämään :)

samalla saat sen tehtyä itseäsi varten!

Käytän rahani vuokraan, ruokaan, autolainaan, opintolainaan, vakuutuksiin, bensaan, sähköön, puhelinlaskuun, nettijoogaan ja spotify-tilaukseen.

Ap

Lainoihin tai edes jompaan kumpaan lyhennysvapaan käyttö, jos mahdollista, ja Kelalta voi hakea opintolainan korkoavustusta, jos tulot eivät ylitä tulorajoja.