Siivoojaksi vai myyjäksi?
En jaksa enää roikkua työttömänä. Enkä osaa päättää.
Kummaksi sitä yrittäisi? Siivoojan työstä vähän kokemusta (kaupassa), ei ehkä ihan oma juttu ja fyysinen kunto laskenut terveyden heikentymisen myötä, mutta työ ei stressannut ja oli mukavan simppeliä. Myyjän työstä en tiedä, suurempaan kauppaan olisi mahdollisuus hakea.
Jätin lyhyeksi selityksen, koska olen kahden välillä, enkä viitsi heittää kolikkoa. Auttakaa vaikka äänestämällä :)
Kommentit (26)
Tuntipalkka? Luvassa olevat tunnit? Työaika? Työpaikan sijainti?
Siivous ehdottomasti. Kivempaa ylivoimaisesti. Palkka varmaan hieman huonompi.
Rakennussiivous. Palkka parempi kuin tavallisessa siivouksessa ja raksaäijät auttavat kyllä painavien tavaroiden kanssa jos olet nainen :)
Myyjäksi.
Molemmat alat tarjoavat haistapee-osa-aikasopimuksia, mutta kaupan alalla sentään yleensä minimissään neljää tuntia putkeen, samalla kun siivoojan neljän tunnin työpäivä sisältää kuusi eri kohdetta ja työsopparit tehdään kaikkiin erikseen joten siirtymäajalta et saa palkkaa, teet siis sellaisen 6h päivän 4h palkalla.
Myyjänä on mukavaa, tykkään asiakkaiden kohtaamisesta. Siivoojan työ varmaankin fyysisesti rankempaa, olettaisin, ja yksinäisempääkin.
Eikö se ole se ja sama mitä töitä tekee kunhan siittä maksetaan kunnollinen palkka vaikka paskakuskiksi varsinkin jos ei ole koulutusta
Siivoajana ei tarvitse joutua setämiesten ahdistelemaksi jos ei työskentele kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Myyjäksi.
Molemmat alat tarjoavat haistapee-osa-aikasopimuksia, mutta kaupan alalla sentään yleensä minimissään neljää tuntia putkeen, samalla kun siivoojan neljän tunnin työpäivä sisältää kuusi eri kohdetta ja työsopparit tehdään kaikkiin erikseen joten siirtymäajalta et saa palkkaa, teet siis sellaisen 6h päivän 4h palkalla.
Siivoajista on pula, joten vai täysi idiootti alkaa kuvattuun silpputyöhön kun kokopäiväistäkin löytyy.
Myyjänä työtehtävät varmaan vähän monipuolisempia (ja sosiaalisimpia) kuin siivoojalla. Tuon ihan varuilta esille. En itse ole kovin sosiaalinen ja pyörin mieluiten itsekseni niin valitsisin siivoojan työn. Mutta voisihan se olla ihan hyvä kokeilla jotain uutta, jos pitäisitkin myyjän työstä.
Sinulle varmaan myyjän hommat, itselleni ehdottomasti siivous. Olen sitä lukiokesinä toimistoissa tehnytkin.
Tykkäisin itse ehkä enemmän siivoojan työstä, itsenäisempää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole se ja sama mitä töitä tekee kunhan siittä maksetaan kunnollinen palkka vaikka paskakuskiksi varsinkin jos ei ole koulutusta
Ajat on muuttunut niistä missä hevosella kuuppa kärryillä tai reellä paskat pellolle ajettiin.
Jos ei fysiikka hyvässä kunnossa, ei kannata siivoojaksi pyrkiä. Nivelet kovilla ja selkä.
36 ääntä ja yhä tasan menee. Ehkä kannattaisi taas harkita sitä kolikkoa? Tai sitten ekan vastaajan ehdotuksen mukaisesti haet molempiin.
Myyjä
Olin 30v. laitoshuoltajana. Terveys on mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Siivous ehdottomasti. Kivempaa ylivoimaisesti. Palkka varmaan hieman huonompi.
Paskaduunia se on.
Jos olet introvertti, siivojaksi; jos ekstrovertti, myyjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet introvertti, siivojaksi; jos ekstrovertti, myyjäksi.
Kyllä intro voi tehdä myyjän töitä. :D
Vierailija kirjoitti:
No sitten nuo yllä mainitut vaihtoehdot ei kyllä tule kysymykseen koska niissä on surkea palkka,Kyllä pitäisi minimi palkka olla 15€ tunti että kannattaisi mennä.
Jos hakisit molempiin?