Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mieluummin erilainen kuin muut vai samanlainen kuin muut?

Vierailija
06.02.2023 |

?

Oletko mieluummin erilainen kuin muut vai samanlainen kuin muut?

Vaihtoehdot

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jokseenkin epänormaali mutta haluaisin olla normaali eli samanlainen kuin muut

Vierailija
22/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on toissijaista. Olen mieluummin oma itseni ja oikeassa. En mielistele muita, vaan toimin oman moraalisen kompassini mukaisesti sekä seuraan totuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sä tarkoitat. Tottakai minä oon erilainen kuin muut ja muut on erilaisia kuin minä, mehän ollaan kaikki yksilöitä.

Voin muotoilla kysymyksen voi muotoilla uudelleen: Sulaudutko mieluummin joukkoon vai erotutko siitä? 

Olisit heti sanonut noin. Nyt kysymyksen voi ymmärtää niin monella tavalla.

Mä taas en ymmärrä miten muuten tuon voi ymmärtää

Vierailija
24/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen jo näkymätön, niin ei tarvitse huolehtia koko asiasta.

Vierailija
25/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi iso osa haluaa olla erilaisia, mutta heti kun joku on oikeasti erilainen, niin se lynkataan.

Oli sitten kyseessä lahjakkuus, joku vamma, sairaus, adhd, erikoinen piirre ulkonäössä, autismi... Kaikki, mikä poikkeaa valtavirrasta on kuitenkin ihmisten mielestä niin kauheaa, että sitä pitää morkata.

No olisiko kannattanut esittää kysymys tarkemmin? Nythän sen voi ymmärtää monin eri tavoin, esimerkiksi että haluaisi olla erilainen kuin muut esimerkiksi olemalla rikkaampi, menestyneenpi, kauniimpi tai muuta sellaista, mutta asiat ovat muuten ihan hyvin.

Vierailija
26/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi iso osa haluaa olla erilaisia, mutta heti kun joku on oikeasti erilainen, niin se lynkataan.

Oli sitten kyseessä lahjakkuus, joku vamma, sairaus, adhd, erikoinen piirre ulkonäössä, autismi... Kaikki, mikä poikkeaa valtavirrasta on kuitenkin ihmisten mielestä niin kauheaa, että sitä pitää morkata.

Varsinkin jos jää ilman dg kuten esim minä niin se on kyllä ihan synti! Minulla ihan selvä ADHD ja autismin piirteitä :( aika hakoteille voi joutua kun ei tiedä itsekään mikä on vialla niin ei osaa selittää muillekkaan ja siihen ainaiseen pään aukomiseen saa sitten kyllä tottua! Nyt kun tajua itse tilanteen niin pärjään paremmin. Pitää ensiksi oppia olemaan välittämättä liikaa muista sillä tyypillisesti massa pyrkii parantamaan sinut, mutta kun ei voi parantua kun ei ole edes sairas! Ei voi pyrkiä sopeutumaan liikaa muihin kun ei ne muutkaan yritä mitenkään erityisen kovasti sopeutua nepsyihin.

Vierailija
27/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe mitään tarvetta kumpaankaan suuntaan, olen mitä olen.

Vierailija
28/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivassa suhteessa molempia. En halua luopua omista ajatuksistani, tai persoonastani, mutta on kiva tuntea myös yhteenkuuluvuutta.

Vierailija
29/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti tai ole tarkoituksella kumpaakaan. Olen vahvasti se mitä syvällä sisimmässäni itse olen riippumatta täysin siitä, osuuko se muiden kanssa kuinka yksiin vai ei. Esim. politiikassa olen vasemmalla, mutten koskaan mene vain lauman mukana, vaan muodostan joka asiasta itsenäisen mielipiteeni eikä se vastaa ihan joka kerta yleistä linjaa, ei ainakaan sitä äärilaitaa. Tuon myös nämä eriävät mielipiteeni julki eli en pelkää kertoa todellisia ajatuksiani. Sama ihan kaikissa muissakin asioissa oli sitten kyse mielipiteestä, ulkonäöstä tai ihan mistä vaan.

Vierailija
30/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tavallinen koska en halua herättää huomiota-kun ei koskaan tiedä mikä seinähullu se huomioija on. 

Vierailija
31/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erilainen kuin muut. En osaa sanoa, onko hyvä vai huono. En tiedä, millaista olisi olla normaali. Varmaan kivaa. Ihan mukavaa minulla on näinkin.

Vierailija
32/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä. En tee asioita sen mukaan sulaudunko tai olenko sulautumatta vaan sen mukaan, mitä logiikkani ja tunteeni haluavat tehdä. Eli olen siis varmaan aika keskiverto siinäkin.

Vierailija
33/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin kukaan haluaa sairas olla, tuskin aloittaja ihan tämmöistä erilaisuutta tarkoittaa. 

Vierailija
34/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskin kukaan haluaa sairas olla, tuskin aloittaja ihan tämmöistä erilaisuutta tarkoittaa. 

No eihän tässä mitenkään määritelty minkälaisesta erilaisuudesta on kysymys. Se voi yhtä hyvin olla köyhä syrjäytynyt tai purjeveneen ja miljoonatalon omistava miljonääri. Vain mielikuvitus on rajana.

Vierailija
35/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erilaisempi nykyään aikoo olla, sitä samanlaisempi "uniikki" lopputulos on. Mieluummin uppoan harmaaseen massaan kuin pistän silmään.

Vierailija
36/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä, millaisia muut ovat. Useimmissa asioissa mieluiten melko samanlainen, koska ihmiset ovat mielestäni enimmäkseen ihan hyviä tyyppejä.

Jos vertailukohdaksi otetaan tämän palstan aktiiviset kommentoijat, niin sitten olen mielelläni mahdollisimman erilainen.

Vierailija
37/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla samanlainen.

Vierailija
38/38 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se pitäis vähän takentaa tässä, että millä tavalla "erilainen kuin muut", siis mitä sillä tarkoitetaan? Itse vastasin että olisin mieluummin erilainen kuin muut, mutta tarkoitan sillä että haluaisin olla menestyneempi elämässäni kuin itse ja esimerkiksi kaikki läheiset ja työkaveritkin on, enkä tällainen harmaa tavallinen arjen raataja, jolle ei jää mitään raadannastaan käteen ja nykyäänhän jo tuhkatkin viedään pesästä. Että kyllä vähän erilaisempi elämä kelpais mulle mainiosti, mutta nimenomaan sinne posimpaan suuntaan. Että mitä tällä erilaisuudella sitten tarkoitetaan? Eikö se saa olla mitään positiivista erilaisuutta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän