Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä ostit ensimmäiset nastakenkäsi?

Vierailija
06.02.2023 |

Minulla alkoi keski-ikä nyt

M39

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä siihen sortunut ja olen 57.

Mulla on buutseihin tarraremmillä kiinnitettävät kantanastat, jotka näyttävät hyvältä remmeineen, koristenastoineen.

Toisaalta kaaduin pahasti kotona olohuoneessani. Siihen eivät olisi mitkään nastat auttaneet, koska parketilla niitä ei käytetä.

Vierailija
22/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27 v ja juoksulenkeillä nastalenkkarit ovat ehdottoman tärkeät. En koe olevani vielä keski-ikäinen, mutta en välitä sairauslomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastakenkiä tarvitaan talvella kävelylenkkejä tehdessä oli ikä mikä tahansa. 

Vierailija
24/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 49v ja edellisenä talvena kaaduin pahoin. Pitkä sairasloma yms. 

35v juuri kaatumisen jälkeen. Kaatumisen seurauksena tässä opiskelen uutta ammattia, koska sain elinikäisen vamman. Ostakaa ajoissa!

Mitä muuta pitää hankkia, ettei tapahdu koskaan mitään ja ettei vahinkoja tapahdu?

Ei taida nastoista olla kaikkeen apua...

Vierailija
25/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostanut itse, mutta 9 tai 10 olin, kun sain nastalliset kumikärkikengät. Olivat todella hyvät ja lämpimät. irtonastoja käytin jonkun verran töissä postinjaossa, mutta olivat hankalat, kun vähän väliä piti mennä sisälle. Toki sitten pien-/rivitalovaltaisella reitillä ehdottomasti.

Vierailija
26/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 49v ja edellisenä talvena kaaduin pahoin. Pitkä sairasloma yms. 

35v juuri kaatumisen jälkeen. Kaatumisen seurauksena tässä opiskelen uutta ammattia, koska sain elinikäisen vamman. Ostakaa ajoissa!

Mitä muuta pitää hankkia, ettei tapahdu koskaan mitään ja ettei vahinkoja tapahdu?

Ei taida nastoista olla kaikkeen apua...

Tämä on totta. Itse liikun paljon metsässä koirani kanssa ja siellä nastakengät olisivat täydellisen turhat. Työmatkoilla taas katson mihin kauppaan menen ja täällä on paljon kauppoja, joissa on parkkihallit. En tarvitse nastakenkiä.

Vierailija
27/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena 48 vuotiaana.

Eräs aamu liukastuin töihin mennessä ja kipsin kanssa eleltiin sitten pitkään.

Pieni kammo siitä pienestä viattomasta kaatumisesta meinasi jäädä pääkoppaan. Onneksi on nyt hyvät kengät talviseen ulkoiluun.

Vierailija
28/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaatunut nastakengillä jäällä kun oli jyrkkä mäki. Ei nekään joka tilanteessa auta.

Vierailija
29/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta sitten. Syy oli totta kai pito vaihtelevassa maastossa. Omat lenkkipaikat on usein umpijäässä hankalilla keleillä eikä niitä hiekoiteta ensimmäisenä. Lisäksi jos on pitoa niin saa vauhtia. Mitä järkeä lenkillä "ryömiä" menemään kun noilla saa vähän pitoa jotta voi pitää vauhtia yllä. 

Mutta sanoisin näin että jos on tietynlainen jää esim. kadulla niin ei noihinkaan voi 100% luottaa eli ei ne aina pure 100%. N49.

Vierailija
30/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30v, mutta käytänkin niitä vain 10-21 km hölkkälenkeillä. Lasketaanko tämä keski-ikäistymiseksi?

Lasketaan. Ennen kuin huomaatkaan, sulla on varmuuden varalta kävelysauvat mukana.

Onhan jo huomioliivi plakkarissa?

Kuka käyttää liiviä, valjaat se olla pitää. Valjaat on helpompi pukea päälle, eivät ole tiellä, eikä ole joka paikkaan tarroja, mitä on helposti puettavissa liivimalleissa.

Vierailija
31/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3kymppisenä.

Vierailija
32/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nelikymppisenä, mutta mun urheileva poika halusi nastalenkkarit 15-vuotiaana, niin pääsi talvellakin hyvin lenkille.

Vierailija
33/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30v, mutta käytänkin niitä vain 10-21 km hölkkälenkeillä. Lasketaanko tämä keski-ikäistymiseksi?

Lasketaan. Ennen kuin huomaatkaan, sulla on varmuuden varalta kävelysauvat mukana.

Minulla (eri) on olleet kävelysauvat yli 5 v, ja huomioliivit vielä kauemmin. Niitähän käyttää kaiken ikäiset.

Ei kiinnosta ne uber-mauttomat rähinäremmin näköiset.

Nastakengät tuli ostettua kuukausi sitten, seuraavana päivänä olisikin kaatunut ilman niitä. Ostin myös tavalliset.

N,50v.

Vierailija
34/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää liiviä, valjaat se olla pitää. Valjaat on helpompi pukea päälle, eivät ole tiellä, eikä ole joka paikkaan tarroja, mitä on helposti puettavissa liivimalleissa.

Liivit on yhtä helppo pukea kuin takki. Valjaat, yäk.

Vierailija
35/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 68v, enkä ole vielä hankkinut nastakenkiä. Maratontreenit sujuvat polkujuoksukengillä ja liukkaista paikoista selviää ketteryydellä.

Vierailija
36/36 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ostanut, mutta nyt on harkinnassa. Ostan, kun tulee hyvä tarjous vastaan. Olen 54 v.