Miksi suomalaisille ei maistu kirsikka ja aprikoosi?
Haluaisin aprikoosijogurttia, mutta sellaista ei kaupoissa ole. Sen sijaan on miljoona erilaista mansikkaa ja banaania.
Kommentit (98)
Suomalaisille uudet maut eivät ole mahdollisuus, vaan uhka. Pyysimme hunajakakkuja lähikauppaan. Koe-erä ostettiin pois ylihinnoiteltunakin alta aikayksikön, mutta silti tuotetta ei oteta vakiovalikoimiin.
Aprikoosihillo sopii erittäin hyvin kääretortun täytteeksi.
Kirsikkahillosta en erikoisemmin pidä.
Lidlissä oli myös jotain sitruuna jugurttia, hyvää oli
Maustamatonta ja St. Dalfourin tai Pirkka parhaat hilloa. Tai kirsikoita pakastealtaasta.
Valion kreikkalainen kausimaku on ihan järkyn sokerista.
Mä tykkään molemmista, aprikoosista ja kirsikasta. Joskus olen kuivatuista aprikooseist keittänyt hillon itse.
En tiiä.
Mutta kerro sinä miksi muualla ei syödä salmiakkia?
Vierailija kirjoitti:
Myös ananas ja kookos maistuisivat. Toivon, että vielä jonain päivänä tulee takaisin Valion kausimaku, jossa oli ananasta ja kookosta.
Hakeudu lähimpään cocktail -baariin ja tilaa piña colada. Yummy!
Lidlissä olen nähnyt kirsikkajukraa. Suomalaiset karsastavat kirsikkaa makuna, koska tällä on totuttu että kirsikka on se puu pihannurkalla jossa kasvaa aivan hirveän pahan hetelmän makuisia pieniä punaisia hirvokkeita.
valion "japani" kirsikkajogurtti on ollut hyllyssä jo varmaan vuoden. litran purkeissa.
Vierailija kirjoitti:
valion "japani" kirsikkajogurtti on ollut hyllyssä jo varmaan vuoden. litran purkeissa.
Valio pilaa monet jogurtit aivan liialla makeudella. Juustoportin Musta kirsikka -jogurtti on paljon parempaa. Valiolta syön ainoastaan niitä, joissa on 30 % vähemmän sokeria. Voisivat tehdä kaikki jogurtit sellaisina.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaan ei ole kirsikkaa nimeksikään. Ja kyseessä on myöskin kausituote.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön molempia. Osta aprikoosihilloa ja laita maustamattomaan jogurttiin. Valiolla on nyt kausimakuna kirsikka, syön sitä.
No hillot on hirveän imeliä ja hedelmää vain muutama %.
Teen itse hilloa jos satun aprikooseja saamaan halvalla, sokeria/karppisokeria vain puolet ohjeen määrästä niin hedelmän maku säilyy
Ai aprikoosihillot yleensäkin? Niissä on pakko olla paljon sokeria, jotta säilyvät. Perus elintarvikekemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kun ei muutenkaan kirsikka menesty makuna.
Haluaisin:
Amerikkalainen kirsikkapiiras
Midi -jäätelö takaisin
Cherry Cola
Tuoreen makuinen kirsikkahilloCoca-cola zero cherryä myydään 0,5 l ja 1,5 l pulloissa. Myös kirsikan makuista sokeritonta jaffaa on. Kaikki hyviä. Harmi että cokista on lähinnä zero versiona, k-marketista oon joskus löytänyt tölkissä sokeriversiota.
Makeutusaineiden sotkeminen tuotteisiin estää niiden nauttimisen. Olisipa aidolla sokerilla!
Olen ollut tekemisissä jogurtinvalmistajien kanssa ja se mansikka-mustikka-linja vaan jyrää Suomessa ei voi mitään. Ne myyntiluvut ovat aina moninkertaisia muihin makuihin verrattuna.
Juntti kansa, juntti maku. Ei rohkeutta kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä.
Mutta kerro sinä miksi muualla ei syödä salmiakkia?
Hollannissa syödään enemmän salmiakkia kuin Suomessa ja sitä on siellä valmistettu paljon kauemmin kuin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Maustamatonta ja St. Dalfourin tai Pirkka parhaat hilloa. Tai kirsikoita pakastealtaasta.
Valion kreikkalainen kausimaku on ihan järkyn sokerista.
Mä tykkään molemmista, aprikoosista ja kirsikasta. Joskus olen kuivatuista aprikooseist keittänyt hillon itse.
Jugurtti on makeaa koska se on JÄLKIRUOKA. Muualla maailmassa tämä ymmärretään. Miksei meillä?
Tietty halpoja raaka-aineita käytetään. Kirsikat on kalliita ja sesonkituoteta. Banaaneja saa kokoajan.
Eilen ostin kirsikka jogurttia. Valmistajia on muitakin kuin Valio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö litran purkeissa ole aprikoosia ja juuri söin kirsikkajogurttia.
Ei ole. Valion kirsikka kreikkalainen on kausimaku ja varmaan loppuu kohta.
Ap
Meinasin juuri tulla ehdottamaan tätä, koska se on suosikkini. Sitruuna on toinen. Harmi jos loppuvat, olen koko talven ostanut näitä.
No hillot on hirveän imeliä ja hedelmää vain muutama %.
Teen itse hilloa jos satun aprikooseja saamaan halvalla, sokeria/karppisokeria vain puolet ohjeen määrästä niin hedelmän maku säilyy