Miksi suomalaisille ei maistu kirsikka ja aprikoosi?
Haluaisin aprikoosijogurttia, mutta sellaista ei kaupoissa ole. Sen sijaan on miljoona erilaista mansikkaa ja banaania.
Kommentit (98)
Ostin juuri Juustoportin Musta Kirsikka-jugurttia kun sitä oli Plussa-tarjouksessa. Oli hyvää. Seuraavalla kerralla kun kävin, oli enää lakkaa ja tyrniä, jotka ovat tosi hyviä myöskin.
Mutta siis kirsikka oli maistunut muillekin.
Aprikoosit hyviä mm. Sekahedelmäsopassa?
Olen heitä, jotka eivät ostaisi kumpaakaan. Syön niitä perus tylsiä, kuten mansikka-, vanilja-, banaani- ja luonnonjogurttia, joita tosiaan saa joka valmistajalta. Usein jopa paria makua sekaisin, kuten vanilja-mansikka :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei olla totuttu niiden makuun, koska niitä ei kasva täällä yleisesti. Varmasti tuore aprikoosi ja kirsikka maistuisi monelle, mutta Suomessa niitä ei oikein tahdo saada ainakaan kohtuuhintaan.
Banaania ja hedelmäpommiako sitten kasvaa?
Ei, mutta ilmeisesti niitä viljellään jossain tehokkaammin ja ovat helpompia ja halvempia tuoda Suomeen.
Seuraavaksi istutan aprikoosipuun puutarhaan (siis Keski-Suomi), aprikoosit omasta pihasta. Saa nähdä menestyykö.
Istutin viime kesänä kolme kirsikkapuuta. Nyt sitten vaan odotellaan.
Lidlistä saa sekä aprikoosi- että kirsikkajogurttia. K-kaupoissa myydään Pirkka rukiista pähkinäjogurttia (joku kyseli pähkinäjogurtin perään). Pidän itse niistä kaikista.
Juustoportti valmistaa ihanaa kirsikkjajougurttia. Danone aprikoosia.
Nyt istutin jo toisen päärynäpuun. Odotellaan päärynöitä (Keski-Suomi).
Vierailija kirjoitti:
Juustoportti valmistaa ihanaa kirsikkjajougurttia. Danone aprikoosia.
Ei ole Suomessa enää tuota aprikoosia.
Valio voisi tehdä kerrosviilejä aprikoosihillolla. Nyt mango, ruusunmarja, Marja.
Monet suomalaiset eivät pidä kirsikoista, aprikooseista ja kookoksesta, itse suorastaan rakastan niitä.
nykyisin saa hyviä kirsikkahilloja, laitan niitä maustamattomaan jukurttiin. Aiemmin ostin purkin hapankirsikoita, ja keitin itse hillokeisarit.Pidän myös aprikooseista, tuoreina, ja kyllä niitä saa syksyisin. Kirsikkapiirakka on parasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö litran purkeissa ole aprikoosia ja juuri söin kirsikkajogurttia.
Ei ole. Valion kirsikka kreikkalainen on kausimaku ja varmaan loppuu kohta.
Ap
Laita pakastimeen. Testasin ja rakenne pysyi ihan hyvänä. Aloitin syömään noin vartin seisotuksen jälkeen eli söin jäätelön korvikkeena,
Onhan kirsikkajogurttia, ainakin parilta valmistajalta. Aprikoosia ei tarvi olla.
Meillä kun ei muutenkaan kirsikka menesty makuna.
Haluaisin:
Amerikkalainen kirsikkapiiras
Midi -jäätelö takaisin
Cherry Cola
Tuoreen makuinen kirsikkahillo
Ah ananasjogurtti oli silkkisen kermaista ja pienet ananaspalat herkullisia
Vierailija kirjoitti:
Meillä kun ei muutenkaan kirsikka menesty makuna.
Haluaisin:
Amerikkalainen kirsikkapiiras
Midi -jäätelö takaisin
Cherry Cola
Tuoreen makuinen kirsikkahillo
Coca-cola zero cherryä myydään 0,5 l ja 1,5 l pulloissa. Myös kirsikan makuista sokeritonta jaffaa on. Kaikki hyviä. Harmi että cokista on lähinnä zero versiona, k-marketista oon joskus löytänyt tölkissä sokeriversiota.
Mun lempimaut on juurikin aprikoosi, kirsikka ja kookos mitä ei Suomesta saa.
Tankkaan niitä kaksin käsin ulkomailla ollessa
En osta puolalaista jogurttia. Enkä halua persikkaa ja vadelmaa jogurttiini.
Ap