jos on tyttö tai naisystävä niin pitääkö ystävänpäivänä oikeasti huomioida jotakin?
Vai onko tämä vain taas yksi kaupallinen yritys saada ihmisiä kuluttamaan luonnonvaroja ilmastokriisin keskellä?
Kommentit (62)
Meillä menee nykyään ystävän- ja naistenpäivät mieheni kanssa joskus huomaamatta ohi, mutta alkuaikoina oli mukavaa saada mieheltä korttia, ehkä leivos tai itse leivottu kakku, jätskiannos tms. kukkia ja hyvän ystävänpäivän lämmin toivotus. Minäkin tietenkin muistin miestä omalla tavallani.
Ei ystävänpäivä ole mielestäni mitenkään kaupallinen, jos siitä ei halua sellaista tehdä, vaan yleensä jo toisen sanominen ystäväksi on kaunis ajatus.
Omille ystävieni kanssa toivottelemme aina hyvät ystävänpäivää jollakin tavalla ja kerromme niin, että toinen on tärkeä hyvä ystävä.
N48
Jos on suht uusi niin jotakin hyvä antaa. Mut jos olet jo pitempään pyörinyt saman reiän ympärillä niin ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenpäivää odotellessa....
Ja sitten onkin kohta jo äitienpäivä.... synttärit ja muut merkittävien tapahtumien vuosipäivät siihen vielä päälle.
Ja huomioit naistasi erityisesti ainoastaan näinä päivinä eli muutaman kerran vuodessa????
Minä huomioin ja hän puolestaan minua. Pakollista ei ole tietenkään mutta me muistamme toisiamme muutoinkin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei tykkää kukista. Ne vain roskaavat ja parin päivän väkinäisen esilläpidon jälkeen ne saa tunkea roskiin ja sitten on vielä tiskattavana se limainen maljakko. Ei kiitos mulle kukkia.
Tuolla asenteella et taida muutenkaan olla romanttisimmasta päästä.
Kieltämättä totta. Harmittaa kukkiin hassatut rahat. Niillä olisi saanut vaikka syötävää tai jotain muuta järkevää.
Ei kaikkien tarvitsekaan olla romanttisia. Mutta aika moni mies ja nainen kaipaa hieman romantiikkaa arkeen. Kenties sinunkin ukkosikin saattaisi välillä sitä kaivata?
Todellakin. Minulle ainakin on kunnia olla mieheni ystävä ja kertoa myös miehelle, että hän on minulle erittäin tärkeä ihminen ja ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perverssiä että joku muu määrittää jonkun päivän jolloin oikein erityisesti pitäisi huomioida toista..
Miellätkö myös joulun tällaiseksi? Epämiellyttäväksi päiväksi, jolloin jotenkin erityisesti pitäisi huomioida jotakuta? Minun mielestäni tällaiset päivät on ihania: synttärit, ystävänpäivä, naisten- ja miestenpäivä, äitien- ja isänpäivä, joulu. Saa ilahduttaa toista ja osoittaa toiselle, että toinen on tärkeä. Näitä päiviä ei ole missään nimessä liikaa. Antavat hyvän syyn muistaa rakasta ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perverssiä että joku muu määrittää jonkun päivän jolloin oikein erityisesti pitäisi huomioida toista..
Tiedätkö mitä perverssi tarkoittaa?
Ymmärrätkö että sanoilla voi olla luovia käyttötapoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö että sanoilla voi olla luovia käyttötapoja?
:"D
Näitä amerikkalaisia kuluta- kuluta- tekojuhlia
Unelmapoikkis siellä, "pitääkö huomioida".
Ootko ikinä ajatellut että huomioida voi muutenkin kuin kuluttamalla? Keitä termarikaakaot ja vie kattomaan tähtiä pimeänpiknikille, tee kortti ja liitä runo mukaan, laita lempparimusiikkia soimaan ja hartiahierontaa tai mitä nyt mielesi halajaakaan. Eikä tämä ole sukupuolisidonnaista, naiset voi (ja järkkääkin) samoja miehille.
Mutta jos toisen huomiointi on lähtökohtaisesti pakkopullaa niin miksi olla edes suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Ootko ikinä ajatellut että huomioida voi muutenkin kuin kuluttamalla? Keitä termarikaakaot ja vie kattomaan tähtiä pimeänpiknikille, tee kortti ja liitä runo mukaan, laita lempparimusiikkia soimaan ja hartiahierontaa tai mitä nyt mielesi halajaakaan. Eikä tämä ole sukupuolisidonnaista, naiset voi (ja järkkääkin) samoja miehille.
Mutta jos toisen huomiointi on lähtökohtaisesti pakkopullaa niin miksi olla edes suhteessa?
On ihmisiä, jotka haluavat suhteelta ihan jotain muuta kuin teennäisiä muistamisia.
Vierailija kirjoitti:
Huomionosoituksen ei tarvitse olla rahalla ostettua tavaraa. Voit vaikka kirjoittaa tyttöystävälle runon.
Aloituksen perusteella suosittelen jättämään runonrustauksen väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, jotka haluavat suhteelta ihan jotain muuta kuin teennäisiä muistamisia.
Miksi pitää muistaa teennäisesti? Muista itsellesi luontevasti. Mutta jos olet niitä joille hyvän tekeminen toiselle on aina itseltä jotenkin pois niin sillä toisella voi pian olla uudet kohteet kiikarissa. Parisuhde kun ei ole mikään pakko kellekään, eikä tunteiden osalta pihi kumppani ole mikään kultakimpale.
Toki kaikkihan me valitaan huomioinnin sijasta mieluummin aina samanlaista arkea, nihkeää kyynisyyttä ja vähän vielä päälle sitä laskemista, kuka viimeksi teki mitä. Sit voikin kohta miettiä miksi seksi loppui ja toinen ei enää innostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie vaikka kahville?
Eikö voi itse keittää vaan pitää oikein maksaa kahvilalle?
Voithan sä ne itsekin keittää, osta vaikka leivokset myös siihen myös niin on muistettu ja tyytyväinen tyttöystävä parin euron panostuksella.
Itse aion toivottaa naispuoliselle ystävälleni hyvää ystävänpäivää, vaikkei meidän välillämme ole mitään romanttista. Hänkin on aina toivottanut myös minulle (yleensä hän on laittanut viestin ennen minua). Jos olisin parisuhteessa, huomioisin naisystävääni ihan samalla lailla kuin muinakin päivinä. Lähetä ainakin ystävänpäiväntoivotus jos ei muuta. Ajatus ja muistaminen on jo paljon.
-M35
Ystävänpäivä-leivokset on ihan hyvä ja riittävä huomiointi.
Pitäisi ensin tietää onko kyseinen tyttöystävä ylipäänsä lainkaan sen tyyppinen joka tykkää tällaisista juhlapäivistä. Jos tykkää, sitten voit huomioida jotenkin. Ei tarvitse ostaa mitään materiaa, vaan muistaminen voi olla jotain pienimuotoistakin.