Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos löydät kadulta tauteltuna 4 kappaletta 500e seteleitä, niin mitä teet?

Vierailija
05.02.2023 |

Lain mukaanhan jo paljon pienempikin käteissumma kuin 2000e kuuluu vielä poliisin löytytavaroihin.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Suomen kansaa pidetään yhtenä maailman rehellisimmistä kansoista! Pikaisen laskelmani mukaan noin 80 prosenttia vastaajista syyllistyisi rikokseen ja pitäisi rahat itsellään!! Voi kauhistus, täytynee vaihtaa johonkin aikuisempaan keskusteluketjuun kuin tämä vauva.

Itse tekisin kuten jo edesmennyt tuttavani. Hän löysi omasta lompakostaan (!) hänelle kuulumattoman 500 markan setelin. Vei sen poliisilaitokselle ja kävi 6 kuukauden päästä hakemassa itselleen. Eihän kukaan muu  tietenkään voinut sitä sieltä omanaan hakea.

Rehellisyys on sinänsä hyvä arvo, mutta aivan tyhmänrehellinen (suomalaisille tyypillistä) ei kuitenkaan kannata olla. Esimerkkisi oli täysin järjetön, tuttavallasi ei tainnut olla kaikki ihan kunnossa?

Vierailija
42/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ensimmäiseltä vastaantulijalta että ovatko nämä teidän rahojanne ja antaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Suomen 9kansaa pidetään yhtenä maailman rehellisimmistä kansoista! Pikaisen laskelmani mukaan noin 80 prosenttia vastaajista syyllistyisi rikokseen ja pitäisi rahat itsellään!! Voi kauhistus, täytynee vaihtaa johonkin aikuisempaan keskusteluketjuun kuin tämä vauva.

Itse tekisin kuten jo edesmennyt tuttavani. Hän löysi omasta lompakostaan (!) hänelle kuulumattoman 500 markan setelin. Vei sen poliisilaitokselle ja kävi 6 kuukauden päästä hakemassa itselleen. Eihän kukaan muu  tietenkään voinut sitä sieltä omanaan hakea.

Taisi olla dementia mutta hyvä sydän!

Vierailija
44/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien löytötavaratoimistoon.

Vierailija
45/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisen ongelma on siinä että on vaikeaa selvittää kuka ne omistaa.

Saattaisin pitää toistaiseksi. Mutta jos kuulisin että joku on ne kadottanut, ilman muuta palauttaisin.

Vierailija
46/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin itse. Tänä itsekeskeisyyden aikakautena kaikki ajattelee vain omaa parastaan niin miksi itse olisin yhtään erilainen

Hyvä kysymys itsellesi. Se muutos nimittäin lähtee itseltä.

Kohtele muita niin kun haluaisit itse tulla kohdelluksi.

Täällä on aivan turha tuoda esiin mitään sivistynyttä.

Vierailija
47/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin taskuuni.

Olen oppinut miten täällä eletään.

Eihän tuo edes ole suuri summa.

Sen verran epätavallinen käteisenä, ettei sen kadottajalla ole pikkurahan puutetta.

Taiteltu seteli on kuitenkin rikolliselta peräisin joten löytäjä saa pitää.

Vierailija
48/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Suomen kansaa pidetään yhtenä maailman rehellisimmistä kansoista! Pikaisen laskelmani mukaan noin 80 prosenttia vastaajista syyllistyisi rikokseen ja pitäisi rahat itsellään!! Voi kauhistus, täytynee vaihtaa johonkin aikuisempaan keskusteluketjuun kuin tämä vauva.

Tälle palstalle kokoontuvat lähinnä persaukiset mammat jotka valittavat tukien leikkauksista ja riistäjäporvareista.

ko. sosiaaliluokassa on sellainen tapa että jos jotain saadaan otettua, se otetaan oli rehellistä tai ei.

Vierailija
49/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ne! Karhulaskuja pukkaa ja oikeastaan osa ei täysin asiallisia.

Vierailija
50/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaahtoVasara kirjoitti:

Kannattaa säästää. 500 euron seteli on laillinen, mutta poistuu kierrosta sitä mukaa, kun niitä keskuspankkiin päätyy. Keräilyarvo nousee siis huimasti seuraavan 10 vuoden aikana. Uusia ei ole laskettu kiertoon 2019 jälkeen.

Huomioi: 500 euron seteli on laillinen, jos se kuuluu sinulle.

Jos se ei ole sinun rahasi, silloin ei ole laillista pitää tuota rahaa itselläsi.

Vierailija
51/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän taskuun. Jos ei osaa pitää käteisestään huolta, oppii huolehtimaan siitä ainoastaan kantapään kautta. Sitäpaitsi on suuri mahdollisuus, että noin suuret setelit liittyvät laittomuuksiin ja ovat rikollisten.

Vierailija
52/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kyllä itse, jos kyse tosiaan muutamasta taitellusta setelistä.

Poliisille veisin, jos löytäisin esim. salkun tai repun rahaa täynnä.

Vierailija
53/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viedään ne niille kenelle ne oikeasti kuuluu ja tarvii.

Vierailija
54/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti pudonneet joltain mummolta tai papalta.