Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos löydät kadulta tauteltuna 4 kappaletta 500e seteleitä, niin mitä teet?

Vierailija
05.02.2023 |

Lain mukaanhan jo paljon pienempikin käteissumma kuin 2000e kuuluu vielä poliisin löytytavaroihin.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän köyhemmille, jotka voivat noukkia talteen. 2 tonnia on pikkuruinen raha mulle.

No hyvät sulle. En kylläkään usko sinua.

Vierailija
22/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos maksat väärennetyillä niin olet pulassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin itse. Tänä itsekeskeisyyden aikakautena kaikki ajattelee vain omaa parastaan niin miksi itse olisin yhtään erilainen

Vierailija
24/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta epäilen että ottaisin ja ainakin osan dokaisin. Mulla on nykyisin niin negatiivinen kuva ihmisistä että ei juuri ole halua olla hyvis teille piruille.  Se on sitä vastavuoroisuutta.

Vierailija
25/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pränkki

Se on jo tiktokissa se video susta

Vierailija
26/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoristaisin ne.

27/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säästää. 500 euron seteli on laillinen, mutta poistuu kierrosta sitä mukaa, kun niitä keskuspankkiin päätyy. Keräilyarvo nousee siis huimasti seuraavan 10 vuoden aikana. Uusia ei ole laskettu kiertoon 2019 jälkeen.

Vierailija
28/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin itse. Tänä itsekeskeisyyden aikakautena kaikki ajattelee vain omaa parastaan niin miksi itse olisin yhtään erilainen

Hyvä kysymys itsellesi. Se muutos nimittäin lähtee itseltä.

Kohtele muita niin kun haluaisit itse tulla kohdelluksi.

Vierailija
29/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimin ne ja suuntaan tutun h uoran luokse panoille.

Vierailija
30/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato sitten, ettei ole väärennetty raha - voi sattua vastaan väärennetty p ilu.

Vierailija
31/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaahtoVasara kirjoitti:

Kannattaa säästää. 500 euron seteli on laillinen, mutta poistuu kierrosta sitä mukaa, kun niitä keskuspankkiin päätyy. Keräilyarvo nousee siis huimasti seuraavan 10 vuoden aikana. Uusia ei ole laskettu kiertoon 2019 jälkeen.

Taisi olla tuo vuosi kun tiskiltä kävin nostamassa 5kpl 500e seteleitä niin alkoi tentata mihin tarvitsen. Sain kyllä lopuksi. Mieluummin olisi antanut pienempinä.

Vierailija
32/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pysähtyisin ja katsoisin onko ketään lähistöllä tai näkeekö mua kukaan. Sitten mä kumartuisin ja  taas katsoisin onko ketään lähellä. Sitten jos ei ketään näy, niin otan ja laitan taskuun. Tarkistaan vielä, että eikö varmasti ole ketään lähellä. Sitten lähtisin rallatellen pois ja tarkkailisin jokaisen vastaantulijan ilmettä. Jos epäilyttävää olisi voisin  kysyä, että ei kait sulta ole kadonnut mitään.  Palaisin kotiin rahojen kanssa.

Sitten katsoisin esim facebookista kaipaako rahoja kukaan, ellei niin säilyttäisin rahat kaapissa..

En mä niitä oikeastaan itse tarvii, voisin antaa ne vaikka hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
33/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin itselleni, tulisivat tarpeeseen.

Vierailija
34/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten saa ilmaista seksiä?

Vierailija
35/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien poliisille.

Vierailija
36/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi pitää. Mun tuurillani kyseessä olisi jokin rehellisyyspiilokamera ja minut häpäistäisiin koko valtakunnan edessä tv:ssä siitä, että pidin rahat. Av-palstalla "ahneuttani" ilkuttaisiin vuosikymmenet, eikä kukaan sanoisi, että olisi itsekin pitänyt rahat.

Vierailija
37/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon löytänyt rahakassin joskus. Pidin rahat itsellä ja annoin veljelleni osan. Löysin kerran myös lompakon kaverin kanssa kun tultiin kalastusreissulta. Lompakossa oli reilut 2800 euroa. Pistettiin rahat puoliksi.

Vierailija
38/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin poliisille ja vaatisin palkkion. Pelottaisi, että olisivat huumekapasta/ varastettuja/ väärennettyjä ties vaikka olisivat todisteina tärkeitä.

Vierailija
39/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräisin. Huoltomiehenä löysin 10v aikana 3 kertaa 20€ setelin ja 2 täyttä tupakkaskia. Yhden puutteelisen löytöfillarin vein poliisiaseman takapihalle jonottamatta, vaikka kielsivät.

Vierailija
40/54 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomen kansaa pidetään yhtenä maailman rehellisimmistä kansoista! Pikaisen laskelmani mukaan noin 80 prosenttia vastaajista syyllistyisi rikokseen ja pitäisi rahat itsellään!! Voi kauhistus, täytynee vaihtaa johonkin aikuisempaan keskusteluketjuun kuin tämä vauva.

Itse tekisin kuten jo edesmennyt tuttavani. Hän löysi omasta lompakostaan (!) hänelle kuulumattoman 500 markan setelin. Vei sen poliisilaitokselle ja kävi 6 kuukauden päästä hakemassa itselleen. Eihän kukaan muu  tietenkään voinut sitä sieltä omanaan hakea.