Vinkkejä lentämiseen flunssassa? Onko vaarallista?
Hei. Mulla on huomenna 2 lentoa. Mulla on kauhee flunssa, en kuule kunnolla, kurkkukipu ja kamala yskä sekä pää täynnä räkää ja poskiontelot kipeet. Oon kuullut et kipeenä jos lentää niin voi tulla jotain pysyviä haittoja tärykalvot puhjeta tms enkä todellakaan halua et niin käy niin olisko mitään vinkkejä miten selvitä lennoista?
Nenäsuihketta mulla on jo ostettu, mut sitä saa laittaa vaan 10h välein mutta mietin että onkohan vaarallista vaikka laittaisinkin sitä n. tunti ennen molempien lentojen laskeutumista, vaikka siinä sit onkin vaan 6-7h väli
Ja ennenkuin kukaan tulee sanomaan että siirrä lentoa niin en pysty, sillä muutan huomenna takaisin Suomeen joten tätä lentoa ei voi siirtää. Kiitos avusta!
Kommentit (19)
On vaarallista kanssamatkustajille.
Tietysti pidän maskia, se on sitä paitsi pakollinen tällä lennolla muutenkin.
Streptokokki A tappaa lapsia. Älä tuo Suomeen.
Voi lentää kunhan jätät pähkinät kaupan hyllylle.
No et muuta. Ihme ulkomaa fantasioita
Ei se vaarallista ole jos on hyvä kakkospilotti ja saat mittareista suunnilleen selvää.
-m
Jos et pidä FFP-tason maskia, tartutat kaikki ketä kyseisellä lennolla on.
"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles
Duact auttaa kun pitää flunssassa lentää, pysyvät röörit auki eikä mene korvat ainakaan niin pahasti lukkoon laskeuduttaessa.
Otrivinnenäsuihketta olen käyttänyt reippaasti myös.
Epäilen vähän että maski pysyy ap, n naamalla taukoamatta ( niin kun pitäisi, tartuntojen ehkäisemiseksi), jos on noin kova nuha. Ei voi sitten niistää nenää ollenkaan.
Toivottavasti lentokenttähenkilökunta estää lentäminesi, jos et itse tajua. Sairaana on törkeää mennä levittämään tautia koneeseen.
Melko hevl. tulee olemaan, otat kaikki mahdolliset avaavat lääkkeet, tupla-annokset kipulääkkettä (panadol+burana). Korvia tuskin saa pysymään auki millään kahta nousia ja laskua. Paljon juotavaa että pystyt nieleskelemään. Olen lentänyt lievemmässäkin flussassa ja se on tuskaa...jos muistatte mitä tapahtuu puolityhjälle vesipullolle nousussa, sen kun kuvittelee korviin missä turvonnut tärykalvo ei pysty tasaamaan ilmanpainetta...poskiontelot tod näk aiheuttavat päänsäryn.
Täällä duact + otrivin konkari.
Apteekin poika kertoi mulle, ettei näitä saa käyttää yhtaikaa. Kysyin:
Mikä ettei?
-ovat samaan vaivaan tarkoitettuja.
Vai niin.
Ensimmäinen kerta kun kuulin tällaista.
No duact suosittelu kuitenkin lennolle minulta.
Reseptilääke Suomessa.
Korviin ainakin sattuu ihan sumeasti.
Onko pakko lentää noin kipeänä?
Toivottavasti meni hyvin, päivitystä?
Vaarallista ei ole, mutta saattaa olla että saat mojovan korvakivun laskeutumisvaiheessa.
Minulta puhkesi kerran tärykalvo, ja se oli todella tuskallista. Kipu kyllä loppui sitten siihen.
Voit yrittää imeskellä karkkia tai juoda pieniä nestehuikkia pitääksesi paineen korvassa tasaisena - nieleminen.
Ota nenästä kiinni sulkeaksesi sieraimet ja yritä sitten puhaltaa ilmaa nenästä ulos.
Haukottele.
Toivottavasti kaikki menee hyvin eikä korvakipua ilmene.
Korvat voi jäädä soimaan jos lentää fl7nssassa, en suosittele vaikka ei koronaa miettisikään.
Pidäthän ffp tasoista maskia tiukasti naamalla lennon aikana?,
Aika paha mennä noin kipeenä lentokoneeseen.