Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulot 6500 euroa ja silti käteen ei jää laskujen jälkeen jää mitään

Vierailija
05.02.2023 |

Nettona tilille tulee 3 800 euroa, mutta joskus luottokorttilaskut saattavat olla jopa enemmän kuin mitä tilille tulee

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi.

Olet ilmeisesti niitä ihmisiä, että vaikka saisit kymppitonnin kuussa, niin tilanteesi olisi sama.

Tai jos voitaisit lotossa 10 milliä, niin viiden vuoden päästä olisit pa.

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot, sanoo vanha kansan voisaus. Lähde tutkiskelemasn elämäntapojasi tästä näkökulmasta.

Vierailija
42/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työssä bruttopalkka oli 3000€, nykyisessä 2200€ brutto. Kummastakin jää verojen jälkeen käteen 2000€. Miksi siis kantaa turhaa vastuuta? Pienemmällä palkalla päiväkotimaksutkin on pienemmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet menot on se salaisuus!

Vierailija
44/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskouluun jo pakollista talousopetusta. Pitää opetella elämään tulojen mukaan, ei mieliteon mukaan. Harva oikeasti pienituloinen vinkuu missään kun rahat ei riitä, vaan vinkujat ovat aina näitä joilla ei pitäisi olla mitään hätää tulojensa puolesta.

Ja mitä enemmän näitä isompituloisia märisee kun palkka ei riitä jää unholaan ne, jotka oikeasti joutuvat venyttämään penniä peruselämiseen.

Kuvottaa nämä hyvätuloiset vinkujat

Vierailija
45/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet menot. Kituutetaan. On se ihanaa olla suomalainen. Ei se ihme etta ollaan onnellisin kansa. Euro riittaa meille jo pitfalls!

Vierailija
46/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla arsyttaa tama suomalaisten kateellisuus. Jos itse elaa koyhyysrajalla , niin muidenkin pitaisi tai ainakin olla hapeissaan jos tienaa hyvin. Ja maksaa yli 50% verona, jotta itse saa osansa.

Suomi on koyha maa ja tallaisena se pysyy ellei kelatukia lopeteta.

Vierailija
47/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työssä bruttopalkka oli 3000€, nykyisessä 2200€ brutto. Kummastakin jää verojen jälkeen käteen 2000€. Miksi siis kantaa turhaa vastuuta? Pienemmällä palkalla päiväkotimaksutkin on pienemmät.

Miten niin jää molemmista 2000€ verojen jälkeen? Ei varmasti jää.

Vierailija
48/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet menot. Kituutetaan. On se ihanaa olla suomalainen. Ei se ihme etta ollaan onnellisin kansa. Euro riittaa meille jo pitfalls!

Pitfalls. *Pitkalle!

Vierailija
49/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jää.

Vierailija
50/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskouluun jo pakollista talousopetusta. Pitää opetella elämään tulojen mukaan, ei mieliteon mukaan. Harva oikeasti pienituloinen vinkuu missään kun rahat ei riitä, vaan vinkujat ovat aina näitä joilla ei pitäisi olla mitään hätää tulojensa puolesta.

Ja mitä enemmän näitä isompituloisia märisee kun palkka ei riitä jää unholaan ne, jotka oikeasti joutuvat venyttämään penniä peruselämiseen.

Kuvottaa nämä hyvätuloiset vinkujat

Kuvottaa nama koyhyysrajan alla elavat kateelliset vinkujat. Ei se ole meidan vika jos et kykene, osaa, pysty, tai halua muuttaa tyopaikan perassa ja menestya elamassa ja tyydyt venyttamaan sita pennia. Haloo....

Vierailija
51/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla arsyttaa tama suomalaisten kateellisuus. Jos itse elaa koyhyysrajalla , niin muidenkin pitaisi tai ainakin olla hapeissaan jos tienaa hyvin. Ja maksaa yli 50% verona, jotta itse saa osansa.

Suomi on koyha maa ja tallaisena se pysyy ellei kelatukia lopeteta.

Minua ärsyttävät enemmän ap:n kaltaiset tyypit, jotka tienaavat kohtalaisen hyvin, mutta silti valittavat koko ajan rahapulas ja elämänsä surkeutta.

Vierailija
52/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta muuhun kantaa niin onhan verotus aivan järkyttävää jo noilla tuloilla. 

Vierailija
53/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jää.

Ei varmasti jää. Kyllä minulla on joka ikisen palkankorotuksen jälkeen jäänyt enemmän käteen.

Jätät kertomatta jotain. Esim. sen, että saat tukiaisia enemmän pienellä liksalla. Ja lasket nämä tuet kuukausittaiseen nettoosi.

Mutta väitteesi ei yksinkertaisesti ole totta. Se on fakta.

t. eri

Vierailija
54/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuvilla on vaikeaa. Jos on kaksi tienaamassa ja jakamassa kuluja, niin rahaa on ihan erilailla käytössä. Pariskunta voi olla jopa pienituloisia ja silti jää hyvin nettona käteen kun verotus on kevyttä. Jos yksinasuva saa yhtä paljon bruttona kuin pariskunta niin pariskunnalla saattaa silti olla parempi elintaso.

Vierailija
55/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tulot 600e/kk ja säästöön niistä menee 300e/kk. Ei laskuja ja asumiskustannukset ovat 20-40e/kk. Elämä on valintoja.

Vierailija
56/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jää.

Opiskele: https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Palkansaajan-veroprosentit…

Vierailija
57/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuvilla on vaikeaa. Jos on kaksi tienaamassa ja jakamassa kuluja, niin rahaa on ihan erilailla käytössä. Pariskunta voi olla jopa pienituloisia ja silti jää hyvin nettona käteen kun verotus on kevyttä. Jos yksinasuva saa yhtä paljon bruttona kuin pariskunta niin pariskunnalla saattaa silti olla parempi elintaso.

Silti ne pariskunnan puoliskojen tulot ovat heidän omia tulojaan, ja harvemmin toinen voi päättää toisen puolesta, mitä hän rahoillaan tekee. Kyllä, asumisen kustannukset puolittuu, mutta toisaalta oma rauha on mennyttä. Valintojahan nämä.

Vierailija
58/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Excel käyttöön ja tarkka tulo/menoseiranta. Turhista kahvila- ja ravintolaostoista voi tulla valtava summa kuukaudessa. Smoothiet ja salaatit voi tehdä ihan itse lounastauolle.

Vierailija
59/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Excel käyttöön ja tarkka tulo/menoseiranta. Turhista kahvila- ja ravintolaostoista voi tulla valtava summa kuukaudessa. Smoothiet ja salaatit voi tehdä ihan itse lounastauolle.

Ja kalliit valmisruoat. Yllättävän paljon menee rahaa, jos ostaa 7.90e eineksiä

Vierailija
60/84 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa olet tyhmä, olen duunari joka saa nettona 2000 euroa kuukaudessa. Käyttötilillä yli 5000 euroa, asuntolaina melkein maksettu, velaton auto, jne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi