Bensaa myytiin sentin litrahinnalla ja riemastuneet asiakkaat tankkasivat IL: Myyjä tulee laskuttamaan asiakkaita jälkikäteen
Sääli sitä joka jälleenmöi bensaa euron litrahintaan. Ei mennyt ihan nappiin se bisnessidea.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Myyjällä ei ole oikeutta laskuttaa lisää.
Ilmeisen virheen saa kuluttajasuojalainkin mukaan korjata jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Myyjällä ei ole oikeutta laskuttaa lisää.
Ei lisää, vaan laskuttamatta jääneen.
Otsikossa sentin litrahinta, ap:n aloituksessa euron litrahinta. Miks en nyt ymmärrä 🤫?
IL ei uutisoinut noin, vaan lehden jutussa joku asianajaja tms. Sanoi, että periaatteessa voisi olla ehkä mahdollista, että voitaisiin laskuttaa jälkikäteen. S-ryhmä on hyvin suoraan sanonut, että niin ei tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Myyjällä ei ole oikeutta laskuttaa lisää.
Kyllä on jos on nuin selkeä virhe.
Miksi myyjällä pitäisi oll oikeus rikkoa sopimus bensiinin kaupasta oman virheensä vuoksi?
Aikoinaan Baering Bank meni konkurssiiin koska ei voinut olla käytännössä maksamatta valtuutensa ylittäneen meklarin tekemiä johdannaiskauppoja.
Yksityisellä kuluttajalle on täysi oikeus käyttää tilaisuutta hyväkseen ja ostaa halvalla kun saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjällä ei ole oikeutta laskuttaa lisää.
Kyllä on jos on nuin selkeä virhe.
Se on loputon suo jos myyjien annetaan perua huono onninen kauppa jollain verukkeella.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9eed2b92-add3-4039-9109-995e95f19109
"Hän sanoo, että he ovat tienneet mahdollisuudesta periä bensalaskuja jälkikäteen, mutta siihen ei ole nyt tarvetta tukeutua. Perintäkirjeitä ei siis tarvitse pelätä."
Eli olisi mahdollista mutta ei tule tapahtumaan tässä tapauksessa.
S-ryhmä olisi voinut laskuttaa jälkikäteen erotuksen, mutta on päättänyt olla sitä tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjällä ei ole oikeutta laskuttaa lisää.
Kyllä on jos on nuin selkeä virhe.
Se on loputon suo jos myyjien annetaan perua huono onninen kauppa jollain verukkeella.
Kuluttajansuojalaki ei ihan verukkeelta minusta kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjällä ei ole oikeutta laskuttaa lisää.
Kyllä on jos on nuin selkeä virhe.
Se on loputon suo jos myyjien annetaan perua huono onninen kauppa jollain verukkeella.
Kuluttajansuojalaki ei ihan verukkeelta minusta kuulosta.
Koskee ilmeisesti myös näitä hamstereitakin, joilla oli, pakettiautossa tynnyreitä täytettäväksi? Ihan tavallisia kuluttajapoloisia?
Juuri näin.
Jos hinta poikkeaa reilusti yleisestä hintatasosta, niin oletettavasti hintailmoituksessa on virhe, jolloin ostajalla on vastuu.
Kiitos siitä, että tankkasin paperirahalla, enkä ottanut bonareita.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Jos hinta poikkeaa reilusti yleisestä hintatasosta, niin oletettavasti hintailmoituksessa on virhe, jolloin ostajalla on vastuu.Kiitos siitä, että tankkasin paperirahalla, enkä ottanut bonareita.
Muistithan myös peittää rekisterikilpesi? Vai kävitkö tankkaamasssa fillarisi?
Vierailija kirjoitti:
IL ei uutisoinut noin, vaan lehden jutussa joku asianajaja tms. Sanoi, että periaatteessa voisi olla ehkä mahdollista, että voitaisiin laskuttaa jälkikäteen. S-ryhmä on hyvin suoraan sanonut, että niin ei tehdä.
Ei sanonut noin; että "voisi olla ehkä mahdollista".
Vaan laki on tässä niinkuin tuo asianajaja sanoi, että jos kyseessä on selkeä virhe, kuten tässä tapauksessa oli, myyjällä on oikeus periä summa jälkikäteen.
Ei ole ollut kampanjaa tai uutisointia bensan hinnan romahtamisesta tms.niin asiakas ei voi olettaa, että noin älytön hinta olisi oikein.
Ja tuo asianajaja sanoi, että hän voisi lähteä jopa ajamaan asiaa ja myyjänä lähtettäisi laskut perään.
Mutta S-ryhmä ilmoitti, ettei aio näin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjällä ei ole oikeutta laskuttaa lisää.
Kyllä on jos on nuin selkeä virhe.
Se on loputon suo jos myyjien annetaan perua huono onninen kauppa jollain verukkeella.
Tyvärr får de göra det. Köpte en kamera på nätet från en större affär till ett vrakpris, men inte närmelsevis så förmånligt som bränslet i fråga. Affären var klar, köpet konfirmerat och betalningen gjord. Någon stund senare backade nätaffären köpet och tog sig två veckor tid att returnera pengarna. Konsumentombudsmannen sade att det är helt OK och att man inte har någon rätt till kompensation.
Lagstiftningens grundbult är "Pacta sunt servanda". I Finland är den sönder.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Jos hinta poikkeaa reilusti yleisestä hintatasosta, niin oletettavasti hintailmoituksessa on virhe, jolloin ostajalla on vastuu.Kiitos siitä, että tankkasin paperirahalla, enkä ottanut bonareita.
Muistithan myös peittää rekisterikilpesi? Vai kävitkö tankkaamasssa fillarisi?
Det gör inget. Hade man själv varit och tankat och registerplåten skulle ha synats, kan försäljaren närsomhelst ställa in min bil för rätta.
Myyjällä ei ole oikeutta laskuttaa lisää.