Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus aikoo leikata terveydenhuollosta miljardilla eurolla.

Suomen katastrofaalinen terveydenhuolto
04.02.2023 |

"Asumistuen uudistus leikkaisi menoja puoli miljardia euroa. Sosiaali- ja terveyspalveluista puolue leikkaisi menoja miljardilla eurolla."

Aivan järjetöntä, terveydenhuollon tila on muutenkin jo ihan kaaoksessa, sairauksia ei ole varaa tutkia ja hoitaa. Linkki lähteeseen seuraavassa kommentissa.

Kommentit (314)

Vierailija
41/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestin viimeksi SDP:tä. Nyt en voi, kun en koe jakavani heidän ääriliberaaleja arvojaan. En myöskään voi silti äänestää myöskään Kokoomusta juuri tämän kylmän ja välinpitämättömän politiikan vuoksi, jota he ajaisivat. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
42/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on kauhein puolue. Toivottavasti kukaan ei heitä äänestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ei enää kannata haukkua hoitajia. Ruotsissa saa hoitajat 3 kertaa paremman palkan. Jotain mätää on täällä Suomenmaassa. Pian meillä ei ole enää ammattilaisia hoitamassa, vaan otetaan kadulta kuka tahansa ns. hoitamaan. Työkkäri työntää 9€/päivä hoitajiksi työttömät, kun meillä kuulemma kuka tahansa osaa hoitaa.

Vierailija
44/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti välistävetäjiä on liikaa. Rahat ei mene hoitoon vaan johonkin muuhun.

Vierailija
45/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Kannattaa ostaa terveyspalveluja tuottavien yhtiöiden osakkeita. Julkinen puoli ajetaan alas ja rikkaat tekevät taas lisää rahaa. Eihän kokoomus julkisen puolen terveyspalveluja edes tarvitse. Eivät rikkaat niitä käytä.

Vierailija
46/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen äänestämään persuja ja haluaisin Riikka Purran pääministeriksi. 

Vierailija
47/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hän (Orpo) kuitenkin lupaa, että seuraavan hallituskauden aikana kansalaisille jää aikaisempaa enemmän käteen, mikäli kokoomus on hallituksessa."

Hirveesti innostaa, jos se on pois terveyspalveluista.

Kokoomus leikkaa etuuksia ja palveluita, jotta voi laskea veroja. Ja kuten kaikki tietää, niin suurituloiset hyötyvät eniten verojen leikkauksista.

Ironista on, että Kokoomus aina naukuu liian suurista menoista, mutta itse vähentää aina budjetin tuloja veroleikkauksilla.

Vierailija
48/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän kristillisdemokraatteja, ainut järkevä valinta.

Vierailija
49/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukan Poimija kirjoitti:

Lopettakaa se tupakanpoltto, juominen ja roskaruoka niin ei oo mitään hätää.

Niin olitko sä sillä kannalla, että leikkauksia ei tehdä tarpeeksi? Ei noista johtuvat, jo olemassa olevat/"kytevät" ongelmat mihinkään yhtäkkiä katoa, mutta verotulot loppuu kyllä välittömästi.

Vierailija
50/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomeen kukaan ulkomaalainen tulisi hoitajaksi? Palkka 3 kertaa huonompi kuin naapurimaissa. Työolot huonoja ja alimitoitettuja. Ilkeä ilmapiiri, ei mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään. Ruotsi ja Norja vievät loputkin hoitajat. Sitten joutuvat lapset hoitamaan vanhuksensa itse.

Vierailija
51/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempi tämäkin kuin jatkuva velanotto. Ei voida enää jatkaa tällä vasemmistolaisten mallilla. Olen itsekkin pienituloinen mutta kokoomusta äänestän.

Puret siis itseäsi tyhmästi nilkkaan.

Vierailija
52/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse äänestin viimeksi SDP:tä. Nyt en voi, kun en koe jakavani heidän ääriliberaaleja arvojaan. En myöskään voi silti äänestää myöskään Kokoomusta juuri tämän kylmän ja välinpitämättömän politiikan vuoksi, jota he ajaisivat. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja.

Äänestä sinäkin kristillisdemokraatteja. Annetaan heille mahdollisuus. Ei se tämän hullummaksi voi mennä.

Vierailija
53/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempi tämäkin kuin jatkuva velanotto. Ei voida enää jatkaa tällä vasemmistolaisten mallilla. Olen itsekkin pienituloinen mutta kokoomusta äänestän.

Miksei mieluummin joku muu ei-vasemmistopuolue? Moni muukin puolue vastustaa velanottoa, mutta silti priorisoisi terveydenhuoltoa, hyvinvointia ja koulutusta. Esim. PS ja KD. Joissain on ajatuksena ottaa niitä edes huomioon osana kokonaisuutta, kuten Keskusta ja "köyhän asia" heillä. LiikeNyt ja RKP:kin ovat maltillisempia ja huomioivat taloudessa kokonaisuutta.

Miksi sitten äänestää juuri Kokoomusta, joka vähentäisi valtion tuloja veroja ja investointeja karsimalla sekä ajaisi alas hyvinvoinnin ja mahdollisuuksien tasa-arvon, joka on hyvinvoinnin ja maamme taloudenkin pohja?

Vierailija
54/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisesta hallinnosta miljardi euroa ja sosiaali- ja terveyspalveluista toinen miljardi. Kuulostaa valtavalta joukolta uusia työttömiä, tuollaisia summia ei muuten saada säästettyä.

Vierailija
55/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestän kristillisdemokraatteja, ainut järkevä valinta.

Uskovaisilla ei ole siellä mitään virkaa. Mistä sen järkevän vetäisit 🤣

Vierailija
56/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen äänestämään persuja ja haluaisin Riikka Purran pääministeriksi. 

Huumorinkukka on kaunis kasvi.

Vierailija
57/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat yksityisille terveysasemille eli ulkomaille.

Ja aggressiivisen verosuunnittelun takia emme saa edes kaikkia veronmaksajille kuuluvia saataviakaan noilta firmoilta.

Vierailija
58/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas kansa, hyvä kansa?

Vierailija
59/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella meistä on varmasti jokin visio, mihin rahaa pitäisi laittaa ja mistä ottaa pois. Ja jokaiselle meistä jokin on aivan päivänselvä asia, että tuo tai tämä on joutavanpäiväistä rahanmenoa, kun taas toinen kohde on itsestään selvä että totta kai tämä asia tarvitsee rahaa. Juuri näin on tuolla puolueissakin. Ja kuka ikinä sinne valitaan kansan asioita päättämään, joka ikinen hallitus joutuu tekemään kompromisseja. Naru siirtyy metrin oikealle, seuraavaksi kaksi metriä vasemmalle ja sitten taas kolme oikealle. Pelivaraa ei koskaan ole paljon. Melkein se ja sama keitä siellä istuu.

Jokaisella puolueella on hyviä ajatuksia ja samalla niitä joihin ei voi samaistua edes pitkällä tikulla koskemalla. Olen jättänyt viime aikoina äänestämättä koska ääneni menee aina harakoille. Ja jos ehdokas on mennyt läpi, ei se yksi ihminen tai edes puolue saa omia asioitaan läpi kun sitä köyttä vedetään aina suuntaan ja sitten toiseen. Kohta Suomi syytää rahaa Natoon ja jo nyt koemme olevamme velkaa myös Ukrainalle. Ymmärrettävää, mutta ei se Suomea rikkaammaksi saa.

En ole itse ikinä ollut velkaa. Ymmärrän kyllä että Suomen olisi aika lyhentää helkkarinmoista velkataakkaansa. Joku siitä tulee aina kärsimään. Aina. "Köyhät teillä on aina keskuudessanne", sanoi Jeesus nasaretilainen ja oli siinä oikeassa.

Vierailija
60/314 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestä ketään, vihaan kaikkia puolueita nykyään.

SIlloin pelaat kokoomuksen pussiin, ikävä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä