Valitsisitko kotiäitiyden
Kuinka moni nainen olisi valmis kotiäitiyteen, jos sellainen mahdollisuus tulee? Yhdysvalloissa edelleen yleistä ja tavoiteltua useiden osalta, mutta entä Suomessa. Oletuksena tietenkin, että puolison tulot riittävät kattamaan kaikki menot.
Kommentit (9)
Valitsisin, jos mies maksaisi siitä käypää palkkaa, eläkettä ja avioeroturvaa.
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta se ei tarkoita, ettenkö todella paljon arvostaisi heitä, jotka valitsevat
Lisäksi valitsisin sen, että ihmisarvoa ei määriteltäisi ammatin ja työn kautta, kuten meillä täällä Suomessa paljon tehdään. Kuinka usein melkein ekaksi uuteen ihmiseen tutustuessa kysytään " mitä teet työksi"
Kun monessa muussa maassa kysytään perheestä ja miten voit.
Koska muualla maailmassa on itsestään selvää että talouden tulot tulevat työnteosta. Täällä sossulandiassa jotkut elävät täysin valtion varoilla.
Ehdottomasti, jos se olisi taloudellisesti mahdollista.
En ole varma vielä.
-toistaiseksi cis-miesoletettu.
En missään nimessä. Mulla on mielenkiintoinen työ ja ura jonka eteen olen tehnyt paljon. Ja ilävä kyllä määritän myös itseäni urani kautta
Ainoastaan, jos miehen tulot olisivat siinä määrin runsaat ettei tarvitsisi tuntea huonoa omaatuntoa kotona olemisesta ja voisin samalla tehdä sivutoimena vaikkapa editointityötä. Toisaalta mielekäs työelämä on minulle tärkeä joten enpä tiedä kuinka kauan kuitenkaan jaksaisin oleilla kotona. Toki lapselle on hyväksi, jos jompikumpi vanhemmista voi jäädä kotiin hoitamaan ensimmäisiksi vuosiksi, mutta kuinka usein on taloudellisesti mahdollista jättäytyä kotiäitiyteen? Kotirouvuus siinä mielessä ettei olisi lapsia, ei oikein resonoi.
Voisin olla kotiäiti ainoastaan jos OMAT pääomatulot mahdollistaisivat sen. En. Halua olla riippuvainen miehestä taloudellisesti, uskon että se vääristää parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Valitsisin, jos mies maksaisi siitä käypää palkkaa, eläkettä ja avioeroturvaa.
Minulla sama, sen lisäksi avioehtoon pitää merkitä miehen maksuvelvollisuudet mahdollisen eron jälkeen.
En. Mutta se ei tarkoita, ettenkö todella paljon arvostaisi heitä, jotka valitsevat
Lisäksi valitsisin sen, että ihmisarvoa ei määriteltäisi ammatin ja työn kautta, kuten meillä täällä Suomessa paljon tehdään. Kuinka usein melkein ekaksi uuteen ihmiseen tutustuessa kysytään " mitä teet työksi"
Kun monessa muussa maassa kysytään perheestä ja miten voit.