Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkös joku miksi kylpyhuoneen lavuaarin hanan avatessa, siitä nupista jolla laitetaan suihku päälle tiputtelee vettä?

Vierailija
04.02.2023 |

Onko se joku tiiviste homma vai mikä? huoltomiehen työ? Vai osaanko itse tehdä sille jotain? Aina kun siis aukaisen lavuaarin hanan, niin siitä nupin kohdalta mistä vedetään suihku päälle tiputtelee pari tippaa vettä. Olen laittanut nyt pyyhkeen alla väliaikaisesti.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön korjausvastuulle kuuluu jvuotavat hanat ja kun ilmoitat huoltoliikkeeseen, niin he hoitavat sen kuntoon.

Vierailija
2/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön korjausvastuulle kuuluu jvuotavat hanat ja kun ilmoitat huoltoliikkeeseen, niin he hoitavat sen kuntoon.

Ei se hana vuoda, vaan siitä nupista. En tiedä mikä se on nimeltään. Se mistä vedetään suihkkuhana päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se pidesuihkun kahva joka vuotaa, jos niin osta uusi ja vaihda.

-sama

Vierailija
4/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin sinne sisälle sen kilkkeen. LVI-liikkeistä niitä saa Ei maksanut hirvittävästi verrattuna siihen, että olisin tilannut putkarin tekemään duunin.

Niin ja vesi täytyy olla sitten poikki kun ton homman teet.

Vierailija
5/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sama

Ei pidesuiku vaan normaali suihku, se nuppi mistä vedetään suihku päälle.

Vierailija
6/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa kun meillä on kylppärissä lavuaarissa ja suihkussa kummassakin oma hanansa. Lavuaarin hanassa ei ole mitään suihkunuppia.

Vierailija
7/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä bidekahva on helppo vaihtaa itse kunhan hana on kiinni, ei tarvitse vesikatkoja.

https://www.puuilo.fi/oras-bidesuihku-kromi

Vierailija
8/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä bidekahva on helppo vaihtaa itse kunhan hana on kiinni, ei tarvitse vesikatkoja.

https://www.puuilo.fi/oras-bidesuihku-kromi

No en puhu mistään bideesuihkusta...

Vierailija
9/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nupin jousi "väsynyt" tn. , se nuppisysteemi (=vaihdin) pitää vaihtaa. Taloyhtiössä kuuluu huoltomiehelle. (Luulin, että pitää itse korjata ja ostin jo uuden osankin, mutta kuuluu taloyhtiön vastuulle ja itse ostettu osa jäi ylimääräiseksi)

Vierailija
10/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sama

kirjoitit epäselvästi asiasi, sanoit :  'kylpyhuoneen lavuaarin hanan avatessa tiputtelee'.

No mutta, taloyhtiö vaihtaa uuden vaihdinjuoksuputken hanaasi tai uusi hanan.

https://www.oras.com/fi/tuoteperheet/oras/vaihdinjuoksuputki/221220

Vierailija
11/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sama

kirjoitit epäselvästi asiasi, sanoit :  'kylpyhuoneen lavuaarin hanan avatessa tiputtelee'.

Kirjoitin kun avaan kylpyhuoneen lavuaarin hanan, siitä nupista millä laitetaan suihku päälle tiputtelee vettä. Ei mielestäni ollut epäselvä.

Vierailija
12/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla valuu keittiönhana kun pyykinpesukone on käynnissä, silloin kun se ottaa vettä. Ja sitten kun otan kylmää vettä keittiönhanasta, niin kylppärin suihkun vesi kuumenee jos siellä on joku suihkussa sillä hetkellä.

Vierailija
13/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sama

Kirjoitin kun avaan kylpyhuoneen lavuaarin hanan, siitä nupista millä laitetaan suihku päälle tiputtelee vettä. Ei mielestäni ollut epäselvä.

Mä ainakin ymmärsin heti mitä tarkoitat.

Vierailija
14/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun lavuaarin hanan aukaisee, niin suihkun hana tiputtaa? Entä kun aukaiset suihkun hanan, niin tiputtaako lavuaarin hana? Meillä on lavuaari vessassa ja suihky kylppärissä, niin en pääse näkemään tiputteleeko toinen, kun toista käyttää🤔

Vierailija
15/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kun lavuaarin hanan aukaisee, niin suihkun hana tiputtaa? Entä kun aukaiset suihkun hanan, niin tiputtaako lavuaarin hana? Meillä on lavuaari vessassa ja suihky kylppärissä, niin en pääse näkemään tiputteleeko toinen, kun toista käyttää🤔

Ei vaan se nuppi mistä vedetään suihku päälle. En tiedä miksi sitä kutsutaan..

Vierailija
16/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oras vaihdin. Kierrät paikalleen ja kiristät.

https://lvi-kauppa.fi/product/oeas-vaihdin-taeyd-209695-krom/?utm_sourc…

Vierailija
17/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas nähdään naisten älykkyys tässä ketjussa...

alapeukku naisen koodistolla tarkoittaa: alapeukutetussa viestissä kaikki esiintuodut asiat ovat tosia, mutta se rikkoo räikeästi narratiivia ja aiheuttaa siten negatiivisen tunnetilan, jonka vuoksi se ei saa pysyä näkyvillä tai saada yhtään kannatusta

Vierailija
18/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ala itse säätelemään.

Vierailija
19/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ala itse säätelemään.

Ei tarvitse säätää, pihdeillä kierrät entisen irti ja uusi tilalle.

Vierailija
20/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt hahmota ollenkaan. Lavuaarin hanasta yleensä toimii bideesuihku. Sitten suihkun hanassa on nupoi, josta saa suihkun päälle. Mutta sinulla on siis myös lavuaarin hanassa nuppi suihkulle? Vai pelkästään lavuaarin hanassa? Eikö tuo ole todella hankalaa, kun olet peseytymässä ja vaikka saippuioinnin ajaksi laitat suihkun kiinni, niin joudut sitten kipittämään saippuaisena lavuaarille laittamaan suihkun päälle.?

Sinun todella kannattaa kutsua LVI-henkilö, joka asentaa suihkuusi sellaisen hanan, jossa on tämä vetonuppi ja samalla vaihtaa lavuaariisi nupittoman hanan. Tuo voi olla joku edellisen asukkaan asentama tee-se-itse viritys ja tuskinpa vakuutus korvaa, jos se aiveuttaa vesivahingon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan