Tietääkös joku miksi kylpyhuoneen lavuaarin hanan avatessa, siitä nupista jolla laitetaan suihku päälle tiputtelee vettä?
Onko se joku tiiviste homma vai mikä? huoltomiehen työ? Vai osaanko itse tehdä sille jotain? Aina kun siis aukaisen lavuaarin hanan, niin siitä nupin kohdalta mistä vedetään suihku päälle tiputtelee pari tippaa vettä. Olen laittanut nyt pyyhkeen alla väliaikaisesti.
Kommentit (41)
Kylläpäs täällä on fiksua porukkaa.🤪
Bideesuihku kahva maksaa tokmannilla 15 euroa sen helposti kierittää paikalleen ja se kuuluu asukkaan itse hoitaa. Lavuaarin ja suihkun hanat kuuluu taloyhtiölle hoitaa kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Kutsu huoltomies.
Tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön korjausvastuulle kuuluu jvuotavat hanat ja kun ilmoitat huoltoliikkeeseen, niin he hoitavat sen kuntoon.
Onko se pidesuihkun kahva joka vuotaa, jos niin osta uusi ja vaihda.
-sama
Ei pidesuiku vaan normaali suihku, se nuppi mistä vedetään suihku päälle.
kirjoitit epäselvästi asiasi, sanoit : 'kylpyhuoneen lavuaarin hanan avatessa tiputtelee'.
No mutta, taloyhtiö vaihtaa uuden vaihdinjuoksuputken hanaasi tai uusi hanan.
https://www.oras.com/fi/tuoteperheet/oras/vaihdinjuoksuputki/221220
Kirjoitin kun avaan kylpyhuoneen lavuaarin hanan, siitä nupista millä laitetaan suihku päälle tiputtelee vettä. Ei mielestäni ollut epäselvä.
Kylyhuonessa on lavuaari. Jossa hana. Samasta vesilitänästä on se alapää suihku. Kun kylpyhuonen lavuaarin hanan aukaisee.Painaa pide eli alapään suihkun vipua,siitä tulee vettä.Jos se on riki pää,osaat uden ostaa ja vaihtaa ihan itse. Uuden pide vai mikä sen nimi hyvän saat rautakaupat.Kuin Citymarketit ja Prismat.Minulla on peukalokeskellä kämentä ja osaan sen tehdä.Kulutus tavaraa ja todella helppo vaihtaa.Ei tarvitse sulkea putkiston vettä.
Vierailija kirjoitti:
Bideesuihku kahva maksaa tokmannilla 15 euroa sen helposti kierittää paikalleen ja se kuuluu asukkaan itse hoitaa. Lavuaarin ja suihkun hanat kuuluu taloyhtiölle hoitaa kuntoon.
Saiturin pörssi alle 10e.
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdoin sinne sisälle sen kilkkeen. LVI-liikkeistä niitä saa Ei maksanut hirvittävästi verrattuna siihen, että olisin tilannut putkarin tekemään duunin.
Niin ja vesi täytyy olla sitten poikki kun ton homman teet.
Saiturin pörssi saasen uden pään alle 10e. Joku kirjoitti tokmman 15e.Mydän Prisma/ ctymarket. Hintaa en tie.Kai nut osaa kädellä kierää toiseen suntaasen pä irtoa, ja siihen uusi ja kierrät taas toiseen suuntaan on kinni siinnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsu huoltomies.
Tai nainen.
tai pelkästään 'huolto', niin kukaan ei vaan loukkaannu.
Vemputa niitä kahvoja. Huoltomies voi olla nainenkin, niihin ei kannata luottaa.
Sulla on jäänyt sinne purkistoon vettä. Nosta se nuppi ylös ja valuta vettä avaamatta hanaa aina suihkun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oras vaihdin. Kierrät paikalleen ja kiristät.
https://lvi-kauppa.fi/product/oeas-vaihdin-taeyd-209695-krom/?utm_sourc…Enpä ala itse säätelemään.
Ei tarvitse säätää, pihdeillä kierrät entisen irti ja uusi tilalle.
Et saa koskea niihin. Kaikki tuommoinen on taloyhtiön hommia. Ihan sama omistatko kämpän vai oletko vuokralla.
Onko tässä nyt kyse jostain vanhasta (kerrostalo)asunnosta jossa vessan lavuaarin hana toimii samalla suihkun hanana?
Vierailija kirjoitti:
Taas nähdään naisten älykkyys tässä ketjussa...
alapeukku naisen koodistolla tarkoittaa: alapeukutetussa viestissä kaikki esiintuodut asiat ovat tosia, mutta se rikkoo räikeästi narratiivia ja aiheuttaa siten negatiivisen tunnetilan, jonka vuoksi se ei saa pysyä näkyvillä tai saada yhtään kannatusta
Sun älyttömyys näkyy omassa kommentissasi. Joko vaihdout housusi kun sulla vuotaa pippeli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oras vaihdin. Kierrät paikalleen ja kiristät.
https://lvi-kauppa.fi/product/oeas-vaihdin-taeyd-209695-krom/?utm_sourc…Enpä ala itse säätelemään.
Ei tarvitse säätää, pihdeillä kierrät entisen irti ja uusi tilalle.
Et saa koskea niihin. Kaikki tuommoinen on taloyhtiön hommia. Ihan sama omistatko kämpän vai oletko vuokralla.
Ei tuo pahvi mitään vastuunjakotaulukosta tajua, eikä kotivakuutuksesta.
Parempi kun jättää putkihommat putkimiehille ja sähköhommat sähkömiehille. Voi nimittäin tulla aika lailla vahinkoja maallikkojen alkaessa nysväämään.
Terveisin sähkö-DI
Kyse ilmeisesti vanhasta vesijohtokytkennästä, jossa on isketty käsienpesualtaan hana ja suihku samaan putkiliitäntään. Pahimmillaan siinä on vielä bideekin samassa nipussa.
Kuten jo todettiin, taloyhtiössä nuo kuuluvat asumismuotoon katsomatta yhtiön vastuulle ja hätiin kutsutaan huoltomies.
Jos omatoimisesti menee rassaamaan ja aiheuttaa esim. putkirikon, on henkilökohtaisessa korvausvastuussa syntyvistä vesivahingoista ja korjauskuluista.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ilmeisesti vanhasta vesijohtokytkennästä, jossa on isketty käsienpesualtaan hana ja suihku samaan putkiliitäntään. Pahimmillaan siinä on vielä bideekin samassa nipussa.
Kuten jo todettiin, taloyhtiössä nuo kuuluvat asumismuotoon katsomatta yhtiön vastuulle ja hätiin kutsutaan huoltomies.
Jos omatoimisesti menee rassaamaan ja aiheuttaa esim. putkirikon, on henkilökohtaisessa korvausvastuussa syntyvistä vesivahingoista ja korjauskuluista.
No meillä ne ei kuulu taloyhtiön vastuulle. Kerran erehdyin soittamaan huoltoyhtiön kun kuvittelin näin bideen vuotaessa ja lasku oli 400€. Talokansiosta sit huomasin kuuluvan osakkeenomistajalle ja seuraavalla kerralla korjasin itse.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä nyt kyse jostain vanhasta (kerrostalo)asunnosta jossa vessan lavuaarin hana toimii samalla suihkun hanana?
Eiköhän hän puhu suihkun hanasta vaikka aloitus antaisi ymmärtää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän hän puhu suihkun hanasta vaikka aloitus antaisi ymmärtää muuta.
Aloituksessa hän puhuu lavuaarin hanasta jossa on suihkulle nuppi.
Niin mulla on sellainen ydhistelmä. Luulin että useammalla olisi. se on joku oras.