Mitäs äkkinäiseen ummetukseen keksisi?
Edellisen kerran suoli toiminut maanantaina aamulla itsestään. Sitä ennen yleensä päivittäin. Otin Microlaxin ja sen avulla tuli ihan pikkuisen, ei missään tapauksessa lähellekään sitä mitä olisi pitänyt tulla.
Olen joka aamu tälläkin viikolla syönyt kaurapuuroa ja mustikoita aamupalaksi. Tämä on yleensä se kombinaatio joka saa vatsan toimimaan. Syön kasviksia suhteellisen paljon, samoin ylipäänsä kuitua (täysjyvää ja ruista), liikun (on koira niin on pakkokin) ja harrastan (2xvk hikijoogaa).
En ymmärrä mistä tämä nyt oikein on peräisin. Enkä keksi miten tästä pääsisi eroon.
Kommentit (46)
Luumu ei auta yhtään mitään. Mutta kuivattu luumu (prunes) 150-300 g auttaa, noin 12-24 tunnin päästä.
Psylliumia ravintokuitua esim. rahkan sekaan, hyvin pehmentää. Minulla ja kissalla auttanut jo ekasta päivästä alkaen. Saa ruokakaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levolacia aamulla,on toiminut minulla. Mustikat kovettaa.
Mitäs luulet, paljonko vastauksesi enää auttaa AP:n akuutissa ongelmassa. Joka oli 3 vuotta sitten.
Jos hänellä edelleen on se sama ummetus, niin liekö elossakaan enää.
Muitako ei ole, joilla ummetusta? Hä?
Vierailija kirjoitti:
kiivien syöminen auttaa ummetukseen, ei tosin ole mikään pika-apu
En ymmärrä alapeukkua.
Eikö kiivi ole tuttu hedelmä?
Vierailija kirjoitti:
Luumu ei auta yhtään mitään. Mutta kuivattu luumu (prunes) 150-300 g auttaa, noin 12-24 tunnin päästä.
Sen kanssa pitää sitten juoda paljon vettä.
Kokeile kuivattuja taateleita, syö puoli pussia, aamulla pääset pöntölle