Mistä työ, joka ei ole henkisesti kuormittavaa?
Ei enää polla kestä paineita. Korkeakoulutus on, mutta mikä vain työ kävisi, jossa ei ole isoa vastuuta, uhkailevia tai vihaisia asiakkaita, kovaa kiirettä ja aikapainetta tai selvitettävänä hankalia tilanteita. Sellainen mitä voisi tehdä rauhalliseen tahtiin vähän aivot narikassa ja jossa olisi lähinnä hyvän mielen juttua aiheena.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Marjojen ja sienien poimiminen.
Onko se työ? Luulin, että harrastus. Tässä aloituksessa oli palkkatyöstä kyse. Tarttee nuo lapset kuitenkin tässä ruokkia ja vaatettaa ja silleen.
Ap
Itse teen osa-aikaisena hyvin helppoa henkilökohtaisen avustajan työtä. Jos on mukava avustettava, työ on helppoa ja mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen osa-aikaisena hyvin helppoa henkilökohtaisen avustajan työtä. Jos on mukava avustettava, työ on helppoa ja mukavaa.
Paljonko tuollaisesta saa palkkaa?
Ap
Tää on taas tätä että yksilö syyllistyy kun ei jaksa ja koittaa kissojen ja koirien kanssa etsiä inhimillistä työpaikkaa. Vaikeaa tuntuu olevan. Milloin yhteiskunta tekee jotain työelämän rakenteille jotka uuvuttaa ihmiset?
Ei varmaan tulla ikinä saavuttamaan työllisyystavoitteita jos ei tälle asialle tehdä mitään. Ratkaisuksi tarjotaan ulkomaista halpatyövoimaa ja kantikset työnnetään syrjään.
Minimi palkkavaatimus? Nimittäin aivot narikkaan -työstä ei kovin paljon makseta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuollaisesta saa palkkaa?
Ap
Itselläni on 11,50e/h.
Vierailija kirjoitti:
Minimi palkkavaatimus? Nimittäin aivot narikkaan -työstä ei kovin paljon makseta...
Sen verran palkkaa, että pystyy ruokkimaan ja vaatettamaan kaksi lasta ja itsensä ja maksamaan vuokran, asunto ei ole mikään hieno eikä iso nytkään. Sijainti Espoo. Asumistukea kai voi saada jos palkka on pieni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tää on taas tätä että yksilö syyllistyy kun ei jaksa ja koittaa kissojen ja koirien kanssa etsiä inhimillistä työpaikkaa. Vaikeaa tuntuu olevan. Milloin yhteiskunta tekee jotain työelämän rakenteille jotka uuvuttaa ihmiset?
Ei varmaan tulla ikinä saavuttamaan työllisyystavoitteita jos ei tälle asialle tehdä mitään. Ratkaisuksi tarjotaan ulkomaista halpatyövoimaa ja kantikset työnnetään syrjään.
Minun kouluttaminen yliopistossa on ollut aika iso raha yhteiskunnalle. Nyt se raha menee hukkaan, kun en vain löydä inhimillistä työtä sillä koulutuksella, sellaista jossa ei olisi kovia paineita ja kiirettä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole mukava, on yhtä tuskaa. Vastuukin voi painaa, jos on vaikeita sairauksia.
Ne työt automatisoidaan.
Suomessa ei myöskään ole ikinä ennen ollut näin paljon ihmisiä. Aika kiven alla on robottihommat.
Vierailija kirjoitti:
Ne työt automatisoidaan.
Suomessa ei myöskään ole ikinä ennen ollut näin paljon ihmisiä. Aika kiven alla on robottihommat.
Olen kuitenkin aika älykäs ihminen, joka pystyy vaikeaankin työhön, kunhan se ei ole henkisesti kuormittavaa. En siis sinänsä tarvitse helppoa työtä vaan työtä, jossa kukaan ei uhkaile, huuda, jossa ei ole vaikutusmahdollisuuksiin nähden kohtuutonta vastuuta, jossa ei ole kiire vaan työtahti on rauhallinen, ja jossa työn sisältö ei ole ahdistavat ja negatiiviset asiat.
Ap
Rekkakuski, Jäteauton kuljettaja, siivoustyön tekijä.
Rajavartija, majakanvartija, kesällä paimen, house sitter, (luonnon)marjanpoimija, lemmikinhoitaja (kun omistaja lomailee/on työmatkalla), taiteilija/muotoilija, esim. teet koruja myyntiin kotona, runoilija (ei elätä)....
Mä olin joskus vastaavassa tilanteessa ja löysin pari mukavaa vammaista, joille olin osa-aikaisesti henkilökohtainen avustaja. Toinen oli sokea, mikä jotenkin helpotti työtäni ja olemistani suuresti. Ei tarvinnut ajatella, että siinä se kyttää. 😄
Toinen taas oli silleen höpsö, että oli aina hyvällä tuulella eikä vaatinut mitään. Semmoista oli kiva palvella, kun kaikki mitä tein oli hänelle kuin luksusta. 👌🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne työt automatisoidaan.
Olen kuitenkin aika älykäs ihminen, joka pystyy vaikeaankin työhön, kunhan se ei ole henkisesti kuormittavaa. En siis sinänsä tarvitse helppoa työtä vaan työtä, jossa kukaan ei uhkaile, huuda, jossa ei ole vaikutusmahdollisuuksiin nähden kohtuutonta vastuuta, jossa ei ole kiire vaan työtahti on rauhallinen, ja jossa työn sisältö ei ole ahdistavat ja negatiiviset asiat.
Ap
Yliopisto/apurahatutkija. Voit itse valita jopa tutkimusaiheen.
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuski, Jäteauton kuljettaja, siivoustyön tekijä.
Rekkakuskin työkö ei muka ole henkisesti kuormittavaa voi voi miten väärässä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne työt automatisoidaan.
ApYliopisto/apurahatutkija. Voit itse valita jopa tutkimusaiheen.
Joutuvat itse hankkimaan rahoituksen ja apurahat, todella kuormittavaa. Ja rahoittajille joutuu tiukkojen deadlinejen mukaan tekemään koko ajan kaikenlaisia raportteja miten työ edistyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne työt automatisoidaan.
Jatkan tähän, että koska yo. työsuhteeseen sinulle voi olla vaikea (enää) päästä, voit ryhtyä kirjailijaksi tai omin päin tutkijaksi. Hankit elämiseen tarvittavat pennoset sitten mistä keksitkin. Oma, älykäs poikanikin tekee erilaisia hanttihommia, kun hänen todellinen kiinnostuksensa on musiikin tekemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne työt automatisoidaan.
Jatkan tähän, että koska yo. työsuhteeseen sinulle voi olla vaikea (enää) päästä, voit ryhtyä kirjailijaksi tai omin päin tutkijaksi. Hankit elämiseen tarvittavat pennoset sitten mistä keksitkin. Oma, älykäs poikanikin tekee erilaisia hanttihommia, kun hänen todellinen kiinnostuksensa on musiikin tekemisessä.
Onko hänellä kaksi lasta elätettävänä kuten minulla?
Ap
Marjojen ja sienien poimiminen.