Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tässä tilanteessa pitäisi toimia? Mies nälvii, tiuskii ja raivoaa..

Vierailija
04.02.2023 |

Olemme olleet yhdessä miesystävän kanssa 12 vuotta. Tässä parin vuoden aikana mies on alkanut käyttäytymään oudosti.
Jos esimerkiksi miehen vierelle tekemään aamupalaa, niin mies alkaa tiuskimaan näin " pitikö sunkin nyt tulla siihen" vastasin vaan, että kai minäkin voin leipää viidelle eri pöydällä.
Kun katsoin yhtä sarjaa telkkarista, niin mies sanoi, että " en oikeastaan yllättynyt että katsot tuollaista ohjelmaa" " sä et ilmeisesti halua katsoa ja oppia mitään kunnon " asiaa'. Sitten mies sanoi, että olisi halunnut katsoa yhdessä jotain, niin sanoin vaan, että en voinut tietää. ( Monet kerrat oon kysynyt katsoittaisko yhdessä jotain,niin vastaus on aina melkein ei) sitten sanoin, että voidaan mun puolesta katsoa yhdessä jotain, niin kuitenkin mies vastasi, että ei tarvi.
Ostin kaupasta viiden euron asian ( en osta itselleni juuri mitään koskaan) niin mies alkoi huutamaan, että kulutan rahaa. Hän kuitenkin sai ostaa tuplasti kalliimman asian itselleen , mutta se oli ok.
Miesystävä tiuskii minulle, puhuu halveksivasti tyyliin " mitä sä sekoilet" jos vaikka unohdan jotain ja menen hakemaan tai saattaa sanoa, että " juttujes taso on pyöreä nolla" sit kun jossain vaiheessa menen itkemään pahaa oloani näistä niin miesystävä tokaisee " noniin pillitys alkoi"
Hän korottaa myös ääntänsä minulle usein, huokailee ja pyörittelee silmiään.
Osaisiko joku kertoa, mistä voisi olla kyse?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä se vaan suostut moiseen, oikein vissiin nautit uhrina olosta etkä edes harkitse lähtöä. Sellaista taas vaihteeksi.

Ei ihme että miehet ei kohtele naisia asiallisesti, ei tarvitse. Voi haukkua, raivota, kohdella ku mätää pskaa ja nainen se vaan roikkuu epätoivoisena puntissa kiinni.

Vierailija
62/69 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että syy siihen, että mies ei näissä tilanteissa oikeasti halua erota, vaikka tuntuu inhoavan vaimoaan on, että sinkkuna mies joutuisi kohtaamaan sen, että vika on hänessä itsessään. Hänen olonsa ei kohentuisi yksin, vaan ne päänsisäiset ongelmat olisivat yhä jäljellä, mutta lisäksi joutuisi pärjäämään yksinään. Kun hän välttelee eroa ja pysyy parisuhteessa, niin hän voi ainakin valheellisesti välillä kokea olonsa paremmaksi, jos pystyy uskottelemaan itselleen, että hän on hyvä mies ja kaikki vika on vaimossa.

Olipa silmiä avaava. Tämän suuntaista olen epäillyt myös omassa miehessänikin. Ja vähän myös itsessänikin. Ei saada aikaan kumpikaan tehdä mitään. 

Olen yrittänyt ymmärtää miksi minua voi vain moittia. Minua ärsyttää taas mies. Jos puhun erosta, hän sanoo mee sitten. Jotenkin olen jo nin sekaisin etten tiedä onko suhteemme viat minussa vai miehessä.  En ole siis ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komeuden perusteella valittu paskiainen?

Vierailija
64/69 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en missään tapauksessa sietäisi tuollaista käytöstä puolisoltani. Kannattaa todella harkita, onko suhde jatkamisen arvoinen, kun sinulla on selvästi paha olla suhteessa. Ei ketään saa kohdella tuolla tavalla kuin miten miesystäväsi sinua kohtelee, ja tuskinpa tuohon aloitukseen mahtui kuin murto-osa asioista.

Vierailija
65/69 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. 😂

Vierailija
66/69 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rakkaus on kuollut, niin sitten on, mutta miksi pitää alkaa olla sitten niin ilkeä?

Ap

Laita mies pihalle ja heitä vaatteet perään.

Vierailija
67/69 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rakkaus on kuollut, niin sitten on, mutta miksi pitää alkaa olla sitten niin ilkeä?

Ap

On selkärangaton, haluaa luultavasti erota mutta hänestä itsestään ei ole siihen. On tyly että päätät itse lähteä joka on taas oiva aasinsilta syyttää sinua siitäkin. Katkeroitunut ja elämänhalunsa kafottanut mies joka ei kunnioita sinua tippaakaan. Mun ex muuttui samanlaiseksi 13 vuoden liiton jälkeen mutta en kyllä katsellut tuollaista käytöstä kahta vuotta. Otin puheeksi heti etten siedä keneltäkään kus*päistä käytöstä kun en käyttäydy ketään kohtaan itsekään niin. Olisi halunnut jatkaa ja parantaa tapansa mutta ne rumat sanat ja tölväisyt mitä on suusta päässeet ulos ei unohdu ikinä, en olisi voinut jatkaa. Jokainen ansaitsee kunnioitettavaa ja rakastavaa käytöstä ihmissuhteissaan. Valitse itsesi ennen kuin mies vetää sinut kuiluun mukanaan. Hyvää ja parempaa jatkoa sinulle.

Vierailija
68/69 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInkä ikäinen tämä miesystävä?

Vierailija
69/69 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa nyt ihan kaikki eron merkit on ilmassa. Mies on selkeästi tyytymätön elämäänsä ja sitä kautta myös Sinuun. Ei tajua, että syy pahaan oloon on itsessä ei parisuhteessa. Lopputulos miehellä voi olla jopa masennus ja sitä ei rakastamalla paranneta. Meillä masennus sitten lopulta rikkoi lähes 30 vuoden suhteen. Ei sen takia, että olisin jättänyt vaan mies lähti lopulta itse. Nyt kipuilee jälkikäteen asian kanssa, mutta meillä mies jätti minun lisäksi lapsensa, kaikki myytiin asunto, kesämökki yms. Kärsin ensin rinnalla pitkään ja vielä asumiseronkin aikana toivoin, että palaisimme yhteen. Siinä vaiheessa kun muut isot ratkaisut jouduttiin tekemään ja ns lapsille muutot yms. niin silloin päätin, että se oli siinä. Nyt mies haluaisi yhteen takaisin, mutta näin 3 vuotta myöhemmin olen päässyt irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme