Miten tässä tilanteessa pitäisi toimia? Mies nälvii, tiuskii ja raivoaa..
Olemme olleet yhdessä miesystävän kanssa 12 vuotta. Tässä parin vuoden aikana mies on alkanut käyttäytymään oudosti.
Jos esimerkiksi miehen vierelle tekemään aamupalaa, niin mies alkaa tiuskimaan näin " pitikö sunkin nyt tulla siihen" vastasin vaan, että kai minäkin voin leipää viidelle eri pöydällä.
Kun katsoin yhtä sarjaa telkkarista, niin mies sanoi, että " en oikeastaan yllättynyt että katsot tuollaista ohjelmaa" " sä et ilmeisesti halua katsoa ja oppia mitään kunnon " asiaa'. Sitten mies sanoi, että olisi halunnut katsoa yhdessä jotain, niin sanoin vaan, että en voinut tietää. ( Monet kerrat oon kysynyt katsoittaisko yhdessä jotain,niin vastaus on aina melkein ei) sitten sanoin, että voidaan mun puolesta katsoa yhdessä jotain, niin kuitenkin mies vastasi, että ei tarvi.
Ostin kaupasta viiden euron asian ( en osta itselleni juuri mitään koskaan) niin mies alkoi huutamaan, että kulutan rahaa. Hän kuitenkin sai ostaa tuplasti kalliimman asian itselleen , mutta se oli ok.
Miesystävä tiuskii minulle, puhuu halveksivasti tyyliin " mitä sä sekoilet" jos vaikka unohdan jotain ja menen hakemaan tai saattaa sanoa, että " juttujes taso on pyöreä nolla" sit kun jossain vaiheessa menen itkemään pahaa oloani näistä niin miesystävä tokaisee " noniin pillitys alkoi"
Hän korottaa myös ääntänsä minulle usein, huokailee ja pyörittelee silmiään.
Osaisiko joku kertoa, mistä voisi olla kyse?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Testosteroni. Miesten vaihdevuodet alkavat aiemmin kuin naisten.
Hippasen kyllä minuakin ihmetyttää miksi aamupalaa pitää tunkea samaan aikaan tekemään? Etkö malta odottaa vuoroasi? Tai saa kysyttyä voisiko tehdä samalla sinullekin?
Onko se joku sääntö ettei saa tehdä aamupalaa samaan aikaan...
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa irti parisuhteesta. Toinen nainen on jo katsottuna.
Ei välttämättä ole uutta naista, on vaan lopen kyllästynyt nykyiseen parisuhteeseen.
Eihän me tiedetä, millainen tämä AP on todellisuudessa. Tylsä, telkkarin tuijottaja, sipsin ja suklaan apaattinen mässyttäjä?
Asiassa on monta puolta....
Miksi olet edelleen tuollaisen kanssa?
Oletko kertonut hänelle huomiosi( kuten tänne)?
Oletko kysynyt miksi käyttäytyy erilailla?
Ehkä ei myönnä mitään tai huomaa itse mitään kummallista, mutta voinet kertoa kysyen ( ei syyttäen).
Onko se nyt niin väärin jos jossain mies käyttäytyy samalla tavalla kun naiset käyttäytyvät lähes kaikkialla?
Kun kiukkuaa tai nälvii, anna samalla mitalla takaisin. Palautteen on oltava välitön. Miehiin ei toimi ymmärrys eikä sovittelu, ei ne osaa asettua toisen asemaan. Alkavat vain pitää sopuisaa naista heikkona, humaltuvat "vallastaan" ja saavat uusia kierroksia hirviömäisyyteensä. Vain kova kovaa vastaan auttaa.
Parasta olisi kuitenkin jättää se. Ennen kuin se romuttaa itsetuntosi.
Miehellä on toinen nainen. On vain niin tossukka, että ei kykene eroamaan itse ja yrittää saada sinut olemaan se, joka tekee päätöksen.
Käyttäytymällä töykeästi yrittää siirtää vastuun erosta sinulle niin saa omaa omatuntoaan pestyä jos sinä olet eron alkuunpistäjä.
Been there
Vierailija kirjoitti:
Oletko kertonut hänelle huomiosi( kuten tänne)?
Oletko kysynyt miksi käyttäytyy erilailla?
Ehkä ei myönnä mitään tai huomaa itse mitään kummallista, mutta voinet kertoa kysyen ( ei syyttäen).
Olen kysynyt. Kysyin viimeksi muutama päivä sitten, miksi hän huutaa. Käänsi asian niin , että minä haukun häntä siis kun kysyin miksi hän huutaa. Hän ei halua puhua asiasta.
Kerran sanoin, että jos hän ei ole tyytyväinen niin miksei lähde, niin vastasi, että ei halua lähteä. Sitten taas kerran kun hän huusi ja sai kunnon raivokojtauksen ja sanoin, että lähden, nii. Sanoi " siitä vaan" en tiedä, oliko se sitten sitä kun raivostui vai oliko oikeasti tuota mieltä.
Ap
Pidätte pienen kehityskeskustelun. Sopikaa ajankohta, että ehditte miettiä asioita itseksenne.
Aiheena suhteen nykytila. (Ihan ei ainakaan aluksi kannata neuvotella sängyssä)
Asiallisesti tiuskimatta ja itkemättä.
Kumpikin kuuntelee, ei keskeytä eikä jankkaa.
Ollaan oltu naimisissa puoli vuosisataa ja kyllä näitä on pidetty.
Pelottaahan se.
Mitä tämänhetkiseen tilanteeseen tulee niin pidä puolesi,
Sinä olet ehkä tavattoman mukava ja kiva eikä haluaisi päästää sinua pois, vaikka itsellään tekisi mieli jo siirtyä eteenpäin ja ilkeilemällä saa sinusta esiin sen puolen jota inhoaa eikä silloin tuntuisi niin pahalta lähteäkään, koska syy olisi sinussa.
AP on varmaan jo yli 30v, ja kyselee täältä "Miten pitäisi toimia" jne...
Voi hyvä luoja, en yhtään ihmettele, jos mies on kyllästynyt tyhmään naiseensa.
Kyllä se taitaa olla moro ja näkemiin ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rakkaus on kuollut, niin sitten on, mutta miksi pitää alkaa olla sitten niin ilkeä?
ApSe haluaa, että sä kyllästyisit moiseen ja lähtisit lätkimään.
Se ukko on vaan niin lapanen, ettei pysty itse eroamaan.
Ei se enää oikeesti rakasta sua, eikä näköjään enää siedäkään.
Olen eri, mutta kokemuksen myötä voin tästä olla samaa mieltä.
Alkuun se voi olla oman pahan olon / kyllästymisen / ikäkriisin tms purkamista Sinuun, mutta lopulta kääntyy siihen, että rakkaus loppuu. Usein vaan on niin, että mies haluaa, että nainen on se "paha" joka laittaa eron vireille. Mies pystyy tekemään eron vain siinä tapauksessa, että on löytynyt uusi. Tilanne jos on se, että uutta ei ole vielä löytynyt, mutta rakkaus Sinuun loppunut niin ei se tuosta muuksi muutu ennenkuin jompikumpi sille laittaa pisteen.
Kaikki järjestyy kirjoitti:
Pidätte pienen kehityskeskustelun. Sopikaa ajankohta, että ehditte miettiä asioita itseksenne.
Pelottaahan se.Mitä tämänhetkiseen tilanteeseen tulee niin pidä puolesi,
Sinä olet ehkä tavattoman mukava ja kiva eikä haluaisi päästää sinua pois, vaikka itsellään tekisi mieli jo siirtyä eteenpäin ja ilkeilemällä saa sinusta esiin sen puolen jota inhoaa eikä silloin tuntuisi niin pahalta lähteäkään, koska syy olisi sinussa.
Nää neuvottelut on niin nähty. Onnistuu toisen vastuuntuntoisen aikuisen kanssa. Itselläni sellaista ei ollut.
-toinen Been there
Hän ei koskaan soita tai pidä yhteyttä keneenkään. Hän nälvii jos esimerkiksi soitan vanhemmille. Hän saattaa alkaa haukkumaan minua sen takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikki järjestyy kirjoitti:
Pelottaahan se.Mitä tämänhetkiseen tilanteeseen tulee niin pidä puolesi,
Sinä olet ehkä tavattoman mukava ja kiva eikä haluaisi päästää sinua pois, vaikka itsellään tekisi mieli jo siirtyä eteenpäin ja ilkeilemällä saa sinusta esiin sen puolen jota inhoaa eikä silloin tuntuisi niin pahalta lähteäkään, koska syy olisi sinussa.Nää neuvottelut on niin nähty. Onnistuu toisen vastuuntuntoisen aikuisen kanssa. Itselläni sellaista ei ollut.
-toinen Been there
Kehityskeskustelu parisuhteessa ajatuksena todella hyvä, mutta edes 30 vuoden parisuhteessa henkilön kanssa joka ei pysty puhumaan niin ei toimi. No, nyt suhde ajautui eroon toisen puhumattomuuden takia. Jos joskus vielä parisuhteeseen ajautuisin niin en pystyisi luottamaan henkilöön joka ei tunnepuolen asioista pysty laisinkaan puhumaan. Luotin 30 vuotta, että teot arjessa riittää, että voin luottaa siihen, mutta ei olisi kannattanut. Rakkaus oli loppunut jo vuosi sitten, mutta viimeiseen päivään asti esitettiin, että kaikki on kunnossa (seksiä myöten). Se olikin sitten aikamoinen shokki itselleni kun ero tuli.
Vierailija kirjoitti:
Jos rakkaus on kuollut, niin sitten on, mutta miksi pitää alkaa olla sitten niin ilkeä?
Ap
Koska on saamaton. Ei jaksa eikä halua miettiä tunteitaan. Ero on vaivalloista ja siinä voi haavoittua itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hän vaikuttaa katkeralta ja pettyneeltä omaan elämäänsä ja kostaa sen sinulle horjuttamalla itsetuntoasi. Anna ilkeilyn mennä kuin vesi hanhen selästä. Ala huolehtimaan itsestäsi korostetusti. Jos ei ole varaa uuteen, prässää vanhoja ja tee kasvohoito ym elvyttävää. Ulkoile ja pidä mielesi virkeänä. Pääasia, että näkyy ettet välitä ja putoa hänen kanssaan samaan alhoon. Jos oikein vaikeaksi menee, eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHän vaikuttaa katkeralta ja pettyneeltä omaan elämäänsä ja kostaa sen sinulle horjuttamalla itsetuntoasi. Anna ilkeilyn mennä kuin vesi hanhen selästä. Ala huolehtimaan itsestäsi korostetusti. Jos ei ole varaa uuteen, prässää vanhoja ja tee kasvohoito ym elvyttävää. Ulkoile ja pidä mielesi virkeänä. Pääasia, että näkyy ettet välitä ja putoa hänen kanssaan samaan alhoon. Jos oikein vaikeaksi menee, eroa.
Mistä tällainen katkeruus voisi sitten johtua?
Ap
Kun kaikki merkit on olleet ilimoilla jo pitkän aikaa on vaan ajan kysymys ko paska osuu tuulettimeen