Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuntelin koko Apulannan tuotannon yhtäsoittoa läpi ja suurin osa oli pelkkää sitä itseään

Vierailija
04.02.2023 |

Ja olen kuitenkin kasarilla syntynyt ihminen, joka tykkää näköjään 13 apulannan biisistä ja olen heistä noiden tykkäämisien vuoksi aina digannut. Tuli itsellenikin yllätyksenä, että ei heillä tosiaan kovin paljon niitä kuunneltavia biisejä olekaan. Levyjäkin on vissiin enemmän kuin hyviä biisejä. Jotenkin väärin, että noin vähän hyviä biisejä tehnyt bändi on noinkin yliarvostetussa asemassa, jossa he tälläkin hetkellä porskuttavat. Onneksi oli ne 13 hyvääkin biisiä. Oli aika kurja matka kuunnella.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas levyjen kuuntelu on mielenkiintoinen matka. Ei kai musiikin arvostus voi olla riippuvainen hittien määrästä? Sinun nostamiesi Ilonan ja Käännä se pois biisien perään kun kuuntelee Rai rai rain ja Madon, niin onhan se vain hauskaa. Tuskin niistä oli tarkoitettukaan mitään listahittejä.

Apulannan sanoituksista löytää muuten hienoja piilomerkityksiä. Wirtasta ei turhaan pidetä fiksuna tyyppinä. Kyllä minä Apulannan musiikista nautin, mutta aina ei toki ole sellainen Apulanta-fiilis.

Vierailija
22/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee monia muitakin bändejä.I

Mitä vittua?

Siis mitä vìtun mitä víttua? Ap

Älkääs nyt kirotko, sinnehän te haluatte :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee monia muitakin bändejä.

Isommatkin nimet esim. Metallica ja Iron Maiden ovat tehneet tällä vuosituhannella useita levyjä joilla pelkästään täyttä kuraa.

Sama koskee lähes kaikkia muitakin bändejä ja luovaa työtä yleensäkin.

Ei kaikki Ilja Repinin työtkään olleet mestariteoksia, mutta parhaat päätyivät museoon.

Bändien parhaat päätyvät Top10 soittolistoille.

Darudella TOP10 soittolistalla on vain yksi biisi.

Olen täysin samaa mieltä. Tykkään tosi paljon myös Metallicasta ja Iron maidenistakin, mutta Metallican hyvät biisit mahtuu yhdelle levylle ja "Meidenillä" niitä hyviä biisejä on vain muutama. Ap

Mitä vittua?

Siis mitä vìtun mitä víttua? Ap

Upean korkealentoista keskustelua! Pistää todella miettimään syntyjä syviä!

Vierailija
24/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas levyjen kuuntelu on mielenkiintoinen matka. Ei kai musiikin arvostus voi olla riippuvainen hittien määrästä? Sinun nostamiesi Ilonan ja Käännä se pois biisien perään kun kuuntelee Rai rai rain ja Madon, niin onhan se vain hauskaa. Tuskin niistä oli tarkoitettukaan mitään listahittejä.

Apulannan sanoituksista löytää muuten hienoja piilomerkityksiä. Wirtasta ei turhaan pidetä fiksuna tyyppinä. Kyllä minä Apulannan musiikista nautin, mutta aina ei toki ole sellainen Apulanta-fiilis.

Tämäkin on totta ja itsekin sain jonkinlaista nautintoa Matoakin kuunnellessa, mutta kun otin matkan tarkoitukseksi selvittää, että kuinka monta oikeasti hyvää biisiä mielestäni on Apulannalla, niin tämä levykokonaisuutta käsittelevä näkäkulma jäi täysin väliin. Ei silti, suurin osa levyillä olevista biiseistä lähinnä pilasi niitä harvoja makunautintoja. Ap

Vierailija
25/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isommatkin nimet esim. Metallica ja Iron Maiden ovat tehneet tällä vuosituhannella useita levyjä joilla pelkästään täyttä kuraa.

Ei kaikki Ilja Repinin työtkään olleet mestariteoksia, mutta parhaat päätyivät museoon.

Olen täysin samaa mieltä. Tykkään tosi paljon myös Metallicasta ja Iron maidenistakin, mutta Metallican hyvät biisit mahtuu yhdelle levylle ja "Meidenillä" niitä hyviä biisejä on vain muutama. Ap

Tuo kertoo vain siitä, että et ole kuunnellut Metallicaa kunnolla. Veikkaan että olet kuunnellut lähinnä Black Albumin. Metallican paras tuotanto on tätä varhaisemmat levyt ja siellä on todella paljon hyviä biisejä.

Vierailija
26/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle pitäisi ojentaa mitali tuollaisesta suorituksesta. Pitää olla jo kova tyyppi, joka kykenee sitä shittiä kuuntelemaan tuollaisen määrän. Rispektiä vaan. 

Vierailija
27/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kertoo vain siitä, että et ole kuunnellut Metallicaa kunnolla. Veikkaan että olet kuunnellut lähinnä Black Albumin. Metallican paras tuotanto on tätä varhaisemmat levyt ja siellä on todella paljon hyviä biisejä.

Ei kun tykkään nimenomaan niistä varhaisemmista Metallicoista. Black Albumin jälkeen ei ole Metallicalta juuri hyviä biisejä tullutkaan. Tykkään siis myös Black albumista. Ap

Vierailija
28/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehosekoitin oli aina taitavampi bändi siinä levy-yhtiössä.

Vierailija
29/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle pitäisi ojentaa mitali tuollaisesta suorituksesta. Pitää olla jo kova tyyppi, joka kykenee sitä shittiä kuuntelemaan tuollaisen määrän. Rispektiä vaan. 

Kiitos ja olen itsekin samaa mieltä, että olen tunnustuksesi ansainnut. Ei ollut mikään helppo tehtävä. Oli kuitenkin pakko tehdä tuollainen tutkimusmatkailu tähän väliin. Ap

Vierailija
30/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ysärin suomalaiset ns. yhdyssanabändit on täyttä paskaaa. Apulanta, Tehosekoitin, Teräsbetoni, Zen-café... jatkakaa listaa.

Vierailija
31/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulanta on elämäm kolhineiden Suvi Teräsniska.

Vierailija
32/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista enemmistö on rupusakkia ja juntteja, joten heitä varten on olemassa oma musiikkinsakin, kuten Apulanta, Popeda, Yö, Klamydia jne.

Vierailija
33/41 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 70-luvun alussa syntynyt ja täysin eri mieltä sun kanssasi. Sellaista se on, ihmiset tykkää eri asioista.

Vierailija
34/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apulanta on täyttä sontaa, en ymmärrä mikseivät ymmärrä lopettaa ja poistua julkisuudesta. nyt näitä santapukkeja ja kaljupäitä on nähty vuosikymmeniä pakkotuputettuna televisiossa ties missä ohjelmissa.

Tämä! Kuuntelin Apulantaa 25 vuotta sitten, mutta en ymmärrä miksei tää bändi jo lopeta, heillä ei ole enää yhtään mitään annettavaa.

Kiinnostaisi tietää, ketkä tuota bändiä nykyisin edes kuuntelee? Itse olen nyt 42v, eikä tulisi mieleenkään enää kuunnella Apulantaa.

Toinen asia, mikä on mietityttänyt, kenelle ne Apulanta-suklaamunat ja -karkkipussit on suunnattu???

Vaikea kuvitella, että suklaamunaiässä olevat lapset kuuntelisivat noita melkein viiskymppisiä väsyneitä äijiä. 🙄

Vierailija
35/41 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän yhtyeen kappaleista vain Armosta.

Vierailija
36/41 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkimaku on hyvin henkilökohtainen ja voi vaihdella suuresti. On hienoa, että löysit niitä 13 Apulannan biisiä, jotka pidit. Jokainen kokee musiikin eri tavoin, ja vaikka bändillä ei ole kaikkien suosikkibiisejä, voi se silti olla monille tärkeä.

Vierailija
37/41 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juurikin näin ja mm. Led Zeppelin suurin osa todella surkeita biisejä...

Vierailija
38/41 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäsmoukka kirjoitti:

Kokeileppa seuraavaksi Kari Petsamon tuotantoa. N. 70 levyä.

Onko yhtään hyvää biisiä? Tyyppihän ei osaa laulaa.

Vierailija
39/41 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä täysin ajatuksenjuoksuasi, olet vuosia luullut olevasi jonkun yhtyeen fani ja nyt vasta kuuntelit muuta tuotantoa. Käytät sanaa fani liian heppoisesti. Varsinkin jos esim Iron Maidenilla on 2 hyvää biisiä, miksi väität että tykkäät heistä hirveästi? Ylisanoja liikaa yhtyeille jotka on ihan kivoja vain sun mielestä

Vierailija
40/41 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan yhtyeestä tykätä vaikka niillä olisi vain ne 13 hyvää biisiä, ei vaan ehkä ole mikään kovin fani mutta on silläkin arvoa että joku tehnyt 13 hyvää biisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän