Mitä näistä herkän ihon sarjoista/tuotteista suosittelette kasvoille?
Nyt tarkoitan nimenomaan kasvojen ihonhoitotuotteita. Osaa ei suoranaisesti markkinoida herkän ihon tuotteita, mutta esittelyssä kuitenkin sanotaan sopivan myös herkälle iholle.
LV
Erisan
L300
Lumene Klassikko Rauhoittavat voiteet
Nivea sensitive päivä- ja yövoide
Favora
La Roche Posay Toleriane Dermallergo seerumi (+ muut sarjan tuotteet)
Louis Widmer Remederm-voide (kuivalle ja erittäin kuivalle iholle, hajusteeton)
Lumene Arktis
Lancome Hydra Zen kuivan ihon kosteusvoide
Perusvoiteet:
Aqualan
Aqualan L
Ceralan Plus
Carbalan Plus
Probicare
Lipolan
Aqualan Plus
Kommentit (10)
Lancomen Hydra Zen ei ainakaan. Siinä on sekä hajusteita että citronelloa säilöntäaineena. Allergeeni.
Widmerin tuotteet ovat yleensä kaikki hyviä.
Lumene Klassikot sisältävät myös tunnettuja allergeenejä citronelloa ja limonenea.
La Roche Posay Toleriane Dermallergo ja koko sarja ovat myös hyviä.
Kokeile Avenea. Yliopiston apteekin sivuilla on monista tuotteista käyttäjien arviot, voit lukea sieltä. Itse vannon Avenen XeraCalm AD Cremen nimeen.
Suomalaiset voi jättää kaupan hyllylle samantien. Sisältävät SLES:a, joka on todella allergisoiva ainesosa. L300-sarjassa on jonkun verran noita putsareita, joissa on sitä. Kosteusvoiteissa ja seerumeissa ei auta kuin kokeilu. Osa imeytyy hienosti ja osa jättää kalvon. Sun pitää itse kokeilla omiin kasvojen hoitorutiineihin sopivaa.
Aqualan L on noista ehdottomasti paras. Sillä voi pestä meikin pois, päänahan pestä ja vielä rasvata kasvot, kropan ja sen päänahan samalla tuotteella. Jos samanlaista saisi ulkomailta olisi ihan mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Lancomen Hydra Zen ei ainakaan. Siinä on sekä hajusteita että citronelloa säilöntäaineena. Allergeeni.
Widmerin tuotteet ovat yleensä kaikki hyviä.
Lumene Klassikot sisältävät myös tunnettuja allergeenejä citronelloa ja limonenea.
La Roche Posay Toleriane Dermallergo ja koko sarja ovat myös hyviä.
Niin sisältävät, paitsi nuo herkälle iholle tarkoitetut voiteet (24H kasvovoide ja rauhoittava yövoide) eivät sisällä niitä, tarkistin asian. Niissä voiteissa on allergia- ja astmaliiton tunnus.
Ap
Clinique on hyvä sarja, ei ole hajusteita.
Avene on todella hyvä! Itse olen kuiva- ja herkkäihoinen, ja allerginen todella monelle ainesosalle, joten kuten joku tuossa sanoikin, kotimaiset voi heti jättää hyllyyn. Mutta ihan suurin osa Avenen tuotteista on aivan loistavia.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Avenea. Yliopiston apteekin sivuilla on monista tuotteista käyttäjien arviot, voit lukea sieltä. Itse vannon Avenen XeraCalm AD Cremen nimeen.
Jos näistä pitää valita, niin L300. Mutta jos saa ehdottaa listan ulkopuolelta, niin Atopik tai Laponie of Scandinavia.
Avenen tuotteista olen tykännyt.
🇺🇦🇮🇱
Itse käytän Louis widmeriä (suosikkini) ja l300( jos haluan säästää) . Ja on tosi herkkä iho.