Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos perii 1 200 000 euroa niin paljonko voi kuukaudessa kuluttaa että rahvriittää 40 vuotta?

Vierailija
03.02.2023 |

Onko viisaampaa vaan laittaa pörssisijoitettavaksi pankkiin että ei käytä pääomia mutta tuolloin vuosituotto vain ehkä 60 000 käteen?
Miten saa maksimisti rahaa käyttöön kun nyt 44 ja ehkä 80 vuotiaaksi haluaisi rahojen riittävän?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa myös säästäminen. Maailmassa on ihmisiä jotka saaneet miljoonia ja hyvin lyhyessä ajassa hummanneet ja hävittäneet kaiken. Tuo raha voi tuntua alussa suurelta määrältä, mutta jos ei toimi viisaasti niin äkkiä senkin saa hävitettyä.

Vierailija
22/23 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mieluummin eläisin riippuen kuinka vanha on niin pari vuosikymmentä täysillä ja kun rahat loppuu niin sitten heippa ja näkemiin tämä maailma kuin se että säästäisin vanhuuden varalta, täällä tuskin on edes minkäänlaista hoitojärjestelmää 30 vuoden kuluttua ja jos on se on super-rikkaille. Kannattaa mieluummin elää täysillä kuin säästää vanhuuden varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Itse sijoittaisin johonkin matalakuluiseen ETF-rahastoon NTR-periaatteella. Hyvä hajautus ja keskimääräinen tuotto. Itselläni on Nordean Maailma Indeksi-rahastoa, jossa kulut ovat 0,4% ja voitot sijoitetaan aina uudelleen. Lisäksi tuo on pistetty vakuutuskuoreen, jolloin en joudu maksamaan veroja kuin vasta, jos alan syömään alkuperäistä pääomaa.

Eikö tuosta vakuutuskuoresta ole korkeat kulut? Kun pankki joskus tarjosi sitä minulle, totesin, että kulut ovat liian isot. Muistaakseni siinä vaiheessa puhuttiin yli prosentin kuluista. Tästä on kuitenkin jo monta vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän