Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisko ok sun lapsen koulussa jos Kansanlähetys vierailisi?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisi hyvin minulle, olisin iloinen!

Vierailija
22/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran kirkon jutut on kielletty (mikä onkin ihan hyvä; olen ateisti), niin yhtälailla saisi olla kaikenlainen muu tuputus olla kielletty.

On ok ilman muuta, että valistusmielessä voidaan asioista jonkin verran kertoa, että on erilaisuutta jne. ja se on ok, mutta joku raja kuitenkin pitäisi olla. Kohta alkaa lasten mielet olla ihan tyystin sekaisin.

Nyt jo meidän tokaluokalla oleva lapsi kertonut, miten jotkut pojat on pussailleet keskenään salaa opettajalta jonkun sermin takana luokassa ja jotkut toiset pojat kuulemma luokassa välillä menneet jotain seksileikkiä, missä laittavat pippeleitään yhteen. Housut jalassa kuitenkin onneksi ollut kuulemma.

Niin tytöille kuin pojillekin nuo leikit ovat ihan tavallinen vaihe, vaikka useimmista kasvaakin heteroita.

On on varmasti jossain määrin normaalia, kyllä itsekin muistan miten tuon ikäisenä kaverin kanssa leikittiin barbeilla ja ne barbit harrasti seksiä ja oltiin vähän hihihihii. :) Mut jotenkin silti tuntuu, että nykyään menee homo- ja lesbojutut "yli". En muista omassa lapsuudessani 90-luvulta, että tytöt olisi koulussa pussailleet keskenään ja pojat keskenään? Tai ehkä jotkut jossain on voineet tehdä sitä :) mutta oman lapseni kertomien juttujen mukaan tuo tuntuu olevan aika yleistäkin tällä hetkellä? Ekalla kertoili paljon tyttöjen pussailuista. Ehkä kuitenkin näitä juttuja tulvii nykyään liikaa joka tuutista lasten mieliin?

Oman lapseni kanssa juteltiin, että toki tää on sellainen ikä, missä nuo asiat alkaa kiinnosteleen jo joitakin ja leikki on usein lasten tapa käsitellä asioita, joista ei vaikka niin tiedä. Myös sana "seksileikki" voi olla vähän hämäävä lapsille, kun se ei kuitenkaan ole sellainen samanlainen "leikki" kuten muut leikit, mitä koulussa leikitään. Tai "harrastaa seksiä" ei ole ihan sellainen "harrastus" kuten muut harrastukset. :D Enemmänkin se olisi sellainen aikuisten juttu ja lapsena jokainen voisi aloittaa ensin tutustumalla ihan vain omaan kehoonsa kaikessa rauhassa.

Käytiin aika pitkä keskustelu lapsen kanssa, en tiedä meninkö ihan metsään. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä parempi vierailija kuin SETA.

En koe näitä vaihtoehtoisina. Olen kristitty, mutta ymmärrän että on transihmisiä, ja heistä saa puhua, ei se ole mitään aivopesua.

Kerrot olevasi kristitty, mutta oletko uskossa oleva kristitty?

Jos olisit, tietäisit että Jumala loi tasan kaksi sukupuolta; mies ja nainen.

Voin myös ehdottaa sinulle Raamattuun paremmin tutustumista. Tästä aiheesta voisit aluksi lukea Roomalaiskirjeen 1 , luvut 18-32 !

Vierailija
24/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti on ok. Lapsille on terveellistä oppia mahdollisimman monenlaisista tavoista ja ajatusmalleista. 

Kun oma lapsi oli päiväkodissa siellä kysyttiin, että saako osallistua kirkkoon ja hartauksiin ym. Vastasin että toki saa. Jostain syystä siinä ääneen lisäsin, että vaikka kirkkoon emme kuulukaan ja itse olen ateisti, niin minusta erilaisiin asioihin tutustuminen on vain hyvä juttu.

En ajatellut asiaa sen enempää, kunnes lapsi kertoi, että joku päiväkodin täti kertoi hänelle jeesuksesta. No sekään ei vielä mitään, kunnes tämä alkoi toistua ja moneen kertaan. En silloin tehnyt asiasta mitään numeroa, enkä oikeastaan pitänyt edes tärkeänä, mutta jälkeenpäin ajatellen tuo ei välttämättä ollut ihan asiallista.

Vierailija
25/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe näitä vaihtoehtoisina. Olen kristitty, mutta ymmärrän että on transihmisiä, ja heistä saa puhua, ei se ole mitään aivopesua.

Ei olekaan, mutta nyt puhuttiinkin SETA:sta. Heidän toimintansa on aivopesua. 

Entäs nämä lahkouskonnot? En halua niitä kouluihin.

Mikä uskonto on kansanlähetystö? :D

Kovin erilainen kuin ev.lut.

Vierailija
26/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaluontoisena ok. Olen aina ollut sitä mieltä, että mitä enemmän lapsi näkee ja kokee, sitä kriittisemmäksi hän voi kasvaa. Ja mielestäni lapseni tekee omia mielipiteitä asioista. Osaa suhtautua asioihin kriittisesti. Ja se tulee just siitä, että hän on nähnyt monenlaista. Jatkuva manipulointi , tietyn aatteen syöttäminen on pahasta.

Tietysti kotoa tulee tietyt asenteet ja opit, mutta esim minulla ja lapsella on ihan erilaiset poliittiset näkemykset. Eli osaa hän tehdä omia mielipiteitä, kotiopeista huolimatta.

Vierailija
27/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se uskonnontunnille sopii? siellähän on vain uskiksien lapset.

Vierailija
28/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti on ok. Lapsille on terveellistä oppia mahdollisimman monenlaisista tavoista ja ajatusmalleista. 

Kun oma lapsi oli päiväkodissa siellä kysyttiin, että saako osallistua kirkkoon ja hartauksiin ym. Vastasin että toki saa. Jostain syystä siinä ääneen lisäsin, että vaikka kirkkoon emme kuulukaan ja itse olen ateisti, niin minusta erilaisiin asioihin tutustuminen on vain hyvä juttu.

En ajatellut asiaa sen enempää, kunnes lapsi kertoi, että joku päiväkodin täti kertoi hänelle jeesuksesta. No sekään ei vielä mitään, kunnes tämä alkoi toistua ja moneen kertaan. En silloin tehnyt asiasta mitään numeroa, enkä oikeastaan pitänyt edes tärkeänä, mutta jälkeenpäin ajatellen tuo ei välttämättä ollut ihan asiallista.

Juuri näin. Olen vahvasti samoilla linjoilla. Lapsi saa kokea ja kuunnella kaikkea, mutta kenenkään ei tarvitse alkaa manipuloimaan.

Vierailija
29/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata kertaa mieluummin Kansanlähetyksen väki kuin Seta.

Vierailija
30/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansanlähetys on yksi evl kirkon sisällä toimivista herätysliikkeistä.

Niitä on yhteensä seitsemän.

Näiden liikkeiden ansiosta ( kiitos Jumala), samaa sukupuolta olevat eivät saa mennä naimisiin kirkossa, virallisesti. Ainakaan vielä.

Jotkut evl kirkon papit kuuluvat onneksi myös johonkin herätysliikkeeseen.

Suuri osa ovat kuiteinkin eksyttäjiä ja kirkkomme on täysin tuhoutumassa.

Vierailija
31/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsäsen viiteryhmä. Kansanlähetys.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
32/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden liikkeiden ansiosta ( kiitos Jumala), samaa sukupuolta olevat eivät saa mennä naimisiin kirkossa, virallisesti. Ainakaan vielä.

Kierrän nämä lahkot kaukaa. Tuomitsevat muita minkä kerkeävät... Eikö se ole jonkun muun tehtävä kuin ihmisen?

Vierailija
33/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierrän nämä lahkot kaukaa. Tuomitsevat muita minkä kerkeävät... Eikö se ole jonkun muun tehtävä kuin ihmisen?

Jumalan Sanassa pysyminen ei ole sama asia kun tuomitseminen.

Raamattu on kristittyjen Pyhä kirja. Raamatun Sana on muuttamaton.

Jos sitä menee muuttamaan ihmisten tarpeiden/lihan himon/ y.m. mukaan , silloin on kyse eksytyksestä!

Vierailija
34/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesuseipelasta kirjoitti:

kai se uskonnontunnille sopii? siellähän on vain uskiksien lapset.

Ev.lut. kirkon jäsenyys ei tarkoita lahkouskonnon jäsenyyttä.

Vierailija
35/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristillisdemokraattisen puolueen aatetta sieltä syötetään.

Vierailija
36/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran kirkon jutut on kielletty (mikä onkin ihan hyvä; olen ateisti), niin yhtälailla saisi olla kaikenlainen muu tuputus olla kielletty.

On ok ilman muuta, että valistusmielessä voidaan asioista jonkin verran kertoa, että on erilaisuutta jne. ja se on ok, mutta joku raja kuitenkin pitäisi olla. Kohta alkaa lasten mielet olla ihan tyystin sekaisin.

Nyt jo meidän tokaluokalla oleva lapsi kertonut, miten jotkut pojat on pussailleet keskenään salaa opettajalta jonkun sermin takana luokassa ja jotkut toiset pojat kuulemma luokassa välillä menneet jotain seksileikkiä, missä laittavat pippeleitään yhteen. Housut jalassa kuitenkin onneksi ollut kuulemma.

Niin tytöille kuin pojillekin nuo leikit ovat ihan tavallinen vaihe, vaikka useimmista kasvaakin heteroita.

Ei ole!

T. Ammattikasvattaja

Vierailija
37/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/38 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto