Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jatkuvat vastoinkäymiset

Vierailija
03.02.2023 |

mitä tehdä kun tilanteessa jossa on jo vuosikausia ollut äärirajoilla ei jaksa enää yhtään uutta vastoinkäymistä ja sitten niitä tulee ovista ja ikkunoista lisää?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtä pitää tehdä. Se auttaa kaikkeen.

Ei saa jäädä tuleen makaamaan.

Työtä pitää tehdä vaikka epäonnistuisikin kokoajan.

Kyllä. Töitä, töitä, töitä ja lisää töitä. Moni vastoinkäyminen lievenee, kun talous on tasapainossa. Silloin on energiaa keskittyä kohentamaan muitakin elämän osa-alueita.

Niin että jos on työkyvytön ja sen jälkeen tulee vain lisää ongelmia niin töihin vaan vaikka kontaten ja tuskasta huutaen? Työnteko korjaa kaiken ja parantaa kaikki sairaudet. Kuulostaa "vähän" nats.meiningiltä. Työ ei lisää voimia, se vie ne vähäisetkin. Jokainen joka on joskus sairastanut pitkään, tietää tämän.

Vierailija
22/34 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Töitä, töitä, töitä ja lisää töitä. Moni vastoinkäyminen lievenee, kun talous on tasapainossa. Silloin on energiaa keskittyä kohentamaan muitakin elämän osa-alueita.

Minusta taas töissä käymisen paras puoli on se, että töissä ei tarvitse miettiä yksityiselämän vastoinkäymisiä. Mutta työ ei saa olla liian monotonista. Olen itse siivonnut tyhjiä rakennuksia, ja jos huolia oli, ne todellakin pyörivät päässä jatkuvasti ja ajatukset alkoivat kiertää kehää. 

Toisaalta burnout on ihan todellinen asia, joten kaikkiin vastoinkäymisiin työnteon lisääminen ei missään nimessä tehoa. Työ voi olla myös pakokeino. Tärkeintä onkin tehdä henkistä työtä itsensä kanssa ja kasvaa ihmisenä. Vaikka siitä ei (suoraan) makseta palkkaa, on ihmisenä kasvaminen raakaa työtä. Jos ei olisi, niin paljon useampi onnistuisi siinä. 

Kyllä. Fyysinen monotoninen työ antaa vain aikaa pyöritellä ajatuksia mielessään. Tarkoitin töitä, töitä ja töitä kommentilla sitä, että työskentelee kohti päämääriään ja samalla saa taloudenkin kuntoon.  En väheksy henkistä työtä ja ihmisenä kasvamista, mutta kummankin pystyy tekemään myös hyvässä tilanteessa. Minun tavoitteeni on olla onnellinen - ei henkisen kasvun guru.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole perheenjäseniä, sisaruksia, sukulaisia, äitiä, isää, isovanhempia, serkkuja?

Vierailija
24/34 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että jos on työkyvytön ja sen jälkeen tulee vain lisää ongelmia niin töihin vaan vaikka kontaten ja tuskasta huutaen? Työnteko korjaa kaiken ja parantaa kaikki sairaudet. Kuulostaa "vähän" nats.meiningiltä. Työ ei lisää voimia, se vie ne vähäisetkin. Jokainen joka on joskus sairastanut pitkään, tietää tämän.

Mistä tiedät etten olisi kokenut väsymystä ja elämän vastoinkäymisiä? Siksi pyrin entistä enemmän tekemään työtä, jotta saisin sellaisen elämän, jossa olen onnellinen. Runsaan niin rakkaudessa, kuin taloudellisestikin. Ei työnteko korjaa kaikkea, muttei myöskään uhriksi heittäytyminen ja kotiin sulkeutuminen auta. 

Vierailija
25/34 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani ap, hieman samanlaista täällä, joka päivä uupunut ja kuormittunut olo. Ja ihmiset sanoo "nuku tarpeeksi" joo, mutta mitä tehdä kun uni ei palauta eikä virkistä ollenkaan?

Vierailija
26/34 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani ap, hieman samanlaista täällä, joka päivä uupunut ja kuormittunut olo. Ja ihmiset sanoo "nuku tarpeeksi" joo, mutta mitä tehdä kun uni ei palauta eikä virkistä ollenkaan?

Elämän mielekkyys antaa energiaa ja se ei välttämättä tarkoita enemmän lepäämistä. Väsymys ja burn-out ovat seurausta siitä ettei mielellä ole tarpeeksi virikkeitä ja/tai arki tuntuu merkityksettömältä.

Vierailija
27/34 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole Aina helppoa eikä reiua .

Vierailija
28/34 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein karma kuittaa palstan miesvihanaisille tuolla tavoin. Voi olla tietty muutakin.

Vierailija
29/34 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat uuteen tärkeysjärjestykseen.

Ensimmäisenä riittää että hengität. Pysyt hengissä aivan itsestään.

Juominen ja syöminen

Juo ja syö sen minkä voit ja jaksat.

Nukkuminen

Jos et saa unta. Anna sille lupa. Riittää että lepää silmät kiinni. Pahinta on unettomuudessa stressata sitä että kohta täytyisi herätä.

Jos ajatukset vaivaavat niin muuta niiden kulkua. Esim jos täytyy nukkua niin laske jakolaskuja tms ja anna murehtimiselle "oma aika"

"en kestä, Nukuin vain pari tuntia viime yönä" tilalle "Hienoa että sain nukuttua pari tuntia".

Tee jotain kivaa. Jotain mistä saa mieli hyvää. Se auttoi minua kun olin oman kotini ja jopa sänkyni vanki.

Toki sitä keksisi kivempaakin tekemistä kuin esim. Pelata nettipelejä mutta jos ei ole mahdollisuuksia niin riittää mikä tahansa pienikin asia.

Liiku kun voit. Tosin muistan itse kuinka ne kivut myös passivoittivat ja lisäsivät kipuja.

Sitä vaan on turha harmitella vaan riittää kun on armollinen itselleen ja kehuu itseään vaikkapa siitä kävelinpäs keittiöön.

Nuo ajat on itsellä takana päin. Mua auttoi se että pakotin itseni siihen että lamaa itse itseäni. Ja jos lamaannuin niin kerroin itselleni että kyllä se siitä ja tämäkin on ok.

Ja kaikki ne keinot oli mulla valmiina. En ehkä muuten olisi selviytynytkään.? En todellakaan ollut koko aikaa positiivisin ja armollisin mielin.

Kun aloin toipumaan sairaudesta johon minun piti kuolla niin sairastuin toiseen joka onneksi oli niin alkutekijöissä että saatiin hoidettua pois.

Kipuja mulla on edelleen. Ei niin pahoja kuin oli. En ole tarvinnut ulkopuolisten apua kävelyyn tms.

Tilaan kyllä kauppatavarat kotiin. Kävelyllä muuten vaan päivittäin. Ehkä pääsen takaisin työelämäänkin joskus?

En tiedä, eikä tarvitse.

Tsemppiä ap.

Vierailija
30/34 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnikkäästi vaan porskutat eteenpäin!

Vierailija
31/34 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoin aina vatsallani vastoinkäymisiin. Nyt minulla alkoi jatkuvat ilmavaivat. Peppuni rutisee kovaan ääneen koko ajan ja hirveän hajuista kaasua purkautuu pyllystäni kovalla paineella. Mikä avuksi?

Ap

Vierailija
32/34 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama juttu. Olen alkanut pyörtyilemään jne.

Vierailija
33/34 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kuin miettiä kaikki uusiksi. Karsi kaikki sellainen, mikä ei ole pakollista eikä lisää hyvinvointiasi. Suorita ihan pakolliset asiat vaikka hampaat irvessä, ettei niistä tule lisäongelmia. Priorisoi muu aika niin, että laitat itsesi ja oman jaksamisesi etusijalle. Jos sille ei ole resursseja, lykkää kaikkea muuta tulevaisuuteen. Mieti mitkä asiat toisi parannusta elämääsi ja lisää niitä. Aloita perusasioista, kuten lepo, ravinto, liikunta, suorittamaton vapaa-aika. Sitten ilonaiheita kuten musiikki, kirjat, käsityöt, ystävät tai mitä se sinulle onkin. Jos jotain selkeästi puuttuu, mieti miten voisit lisätä edes ihan pienesti. Ihan pikkuruiset askeleet oikeaan suuntaan riittää joskus kääntämään suunnan. Tsemppihalaus täältä.

Tilanne on jo siinä pisteessä, etten selviä pakollisistakaan. Kauppaan en pääse aina terveysongelmien takia, näen päivittäin nälkää, kivut ovat kovat. Terveydenhuollossa tämän tuonut esille, vastaukset luokkaa "ikävä kuulla, emme voi auttaa". Sosiaalipuolelta ei auteta. Vapaa.aikaa ei ole kun kaikki aika menee siihen, että yrittä saada ruokaa. Nukkumisesta ei tule mitään ahdistuksen ja kipujen takia. Traumat vyöryy päälle joka päivä. ap

Se diakonia voisi tosiaan olla hyvä. Ehkä ne kävisi sulle kaupassa. Tai sitten tilaat netin kautta ruuat kotiovelle.

Vierailija
34/34 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaako tää jos on kovasti fyysisiä sairauksia, mutta mulla oli kans pitkä vaihe elämässä että oikein mistään ei tullu mitään, vastoinkäymistä vaan toisensa perään. Tuntuu että elämä oli pitkään 'pausella', jäi elämättä.

Muutin pykälän omaa asennettani. Ajattelin että mun on vaan pakko hyväksyä tää tilanne, muutakaan en voi. Pakko vaan yrittää kestää. Ehkä elämä joskus tulevaisuudessa muuttuu paremmaksi tai sitten ei. En voi vaan pyöritellä ikäviä asioita päässäni. Antaa asioiden tapahtua omalla painollaan, siis niitten joihin en voi vaikuttaa. Käy sitten miten käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi