Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IBS ja työnhaku, pitääkö kertoa? Sain unelmatyön mutta ahdistaa jo ennen kuin olen edes aloittanut että miten vatsa käyttäytyy

Vierailija
03.02.2023 |

Eli sain paikan unelmieni työpaikasta. Nimeltä en mainitse, mutta kyseisessä kaupassa myydään harrastukseeni erilaisia varusteita.

Ahdistuksen syynä on seuraavat:
- IBS on jotenkin tosi äkäinen tällä hetkellä, työt onneksi alkaa vasta viikon päästä
- Olen 23v ja esimieheni on saman ikäinen, haastattelussa hänestä ei tullut erityisen lämmin kuva joten ahdistaa kertoa tästä nolosta vaivasta
- liiketilassa on yksi WC, kaukana kassoista ja joskus saatan olla muutaman tunnin yksin töissä. Eli mitä jos kesken kaiken joudun menemään vessaan. En ole sidottuna kassaan niinkuin perinteisimmissä kaupoissa mutta silti ahdistaa että vatsaa vääntää juuri kun asiakas saapuu. Tai mitä jos joku yrittää juuri syödä lounasta ja tulen varpusparven kanssa siihen viereen?

Missä vaiheessa olet itse kertonut? Vai oletko vain ollut rempseä ja ajatellut että kaikkihan vessassa käy, sinä vaan ehkä useammin etkä ole kertonut kellekään mitään?

Ehkä tässä myös on ahdistuksen syynä se, että tällä hetkellä kaikki myyjät ovat naisia ja minulla on epänaisellinen olo tämän vaivan kanssa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan ihminen vessassa käydä. Varmaan siitä täytyy keskustella töissä sitten jos on ongelma, ettet pysty päivystämään kassalla ilman taukoja.

Mulla on tuo lievänä. Sitähän ei monet ymmärrä, niin kuin itsekään en ennen, että tämän kanssa ei pysty pidättelemään vaan sinne vessaan on päästävä käytännössä heti. Voin kuvitella, että kassalla päivystäminen ilman taukoja sellaisina päivinä olisi käytännössä mahdotonta.

Vierailija
22/26 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan pidä kireitä housuja.  Ja tarkoitan sellaisia housuja jotka VÄHÄÄKÄÄN puristaa.  Suolisto toimii edes vähän paremmin silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on IBD ja haavainen paksusuoli. Ei tykkää stressistä ja joskus en tiedä itsekään mistä äityy aivan yllättäen totaaliripulille. 

Sain työn, jossa mahdollisuus myös etätöihin. Aika pian esimiehelle kerroin, että mulla on suolistosairaus, jonka kassa pärjäilen oikein hyvin, mutta äityy toisinaan semmoiseksi, että sitten on viisaampi tehdä etää.  Vessan on oltava lähellä ja en välttämättä voi istua edes tunnin palaveria paikan päällä. Luojan kiitos; Etää, mikki kiinni, kuunnella kuulokkeet korvissa vaikka vessassa. 

Työkavereillekin olen suoraan sanonut. Että välillä vessassa juostava kymmeniä kertoja päivän mittaan. Että mahaan sattuu. Se turpoaa aivan potenssiin sata vrt. "normaalisti vähän turvottelee". Ovat olleet ihania hekin.

Sinuna reippaasti ilmoittaisin asiasta pomolle. Ja kysyisin onko liike mahdollista sulkea hetkeksi jos olet yksin. 

En kyllä ymmärrä tällaista avautumista, kun asian voi hoitaa kertomalla, että sairastaa suolistosairautta. Ei ne ripulit, turpoamiset yms ketään kiinnosta, eikä ne kenellekään kuulu.

Vierailija
24/26 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös siihen IBS:ään ole olemassa lääkkeitä. Onko IBS muuten sama kuin stressivatsa tai jännitysvatsa!

Nauti lääkkees. Tai jos se ibs tekee sinut työkyvyttömäksi, niin hae eläkkeelle.

Mitä lääkkeitä? Imodiumia voi ottaa ja toivoa, että se auttaa akuutissa tilanteessa, mutta ei välttämättä auta. Ja jos auttaa, niin apu on hyvin väliaikainen.

Eläkkeelle ei ibs:n perusteella pääse.

Onko sulla lisää yhtä hyviä neuvoja?

Oliks toi asacol johonkin muuhun suolistovaivaan...

Vierailija
25/26 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IBS liittyy stressi vahvasti, joten älä lisää stressiä kertomalla asiasta. Pyri valmistautumaan tilanteisiin ennakolta ja opettele syvähengitys ja muut ahdistusta ja stressiä vähentävät tekniikat. Löydät niitä mm. mielenterveystalo.fi sivustolta.

IBS kyllä puhkeaa monella myös antibioottien tai muun suoliston bakteerikantaa muuttavan lääkityksen takia. Tietty sellaista vaivaa ei olekaan mitä ei stressi pahentaisi

Vierailija
26/26 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siihen IBS:ään ole olemassa lääkkeitä. Onko IBS muuten sama kuin stressivatsa tai jännitysvatsa!

Nauti lääkkees. Tai jos se ibs tekee sinut työkyvyttömäksi, niin hae eläkkeelle.

Tälle palstalle on kyllä keskittynyt ihan liikaa hölmöjä ihmisiä.