Kohta kukaan ei enää käytä käteistä
Mobiilimaksaminen ohitti suosiossa ensimmäistä kertaa käteisen, käteisellä maksaa kuusi prosenttia vastaajista. Mobiilisovellus on tavallisin maksutapa seitsemän prosentilla
Pankkitiliin liitetty debit-kortti on säilyttänyt paikkansa suosituimpana päivittäistavaraostosten maksutapana. Se on päivittäistavaraostosten tavallisin maksutapa 73 prosentilla vastaajista. Kakkosena on luotto- eli credit-kortti, jota yleisimmin käyttää 11 prosenttia vastaajista.
Joka viides kertoo ettei koskaan nosta käteistä.
Kommentit (126)
Kun netti ei toimi, kaikki pysähtyy. Äly hoi.
Vierailija kirjoitti:
Pankit jumittaa harva se päivä. Käteinen pelastanut minut usein.
Käytän pääasiallisesti sitä.
T. Nuori
65-v nuori 😆🤣😁
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän nykyään kauppareissuilla vallan käteistä. Mikrosirua en ikinä huoli käteeni maksuvälineeksi.
Sama täällä.Eikä käteistä tulla lopettamaan,sanoohan sen jo järkikin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikki muu normaali elämä, mutta käteistä käytän. Ihan sen takia, ettei se loppuisi. Helpompaa olisi käyttää korttia, mutta tietoinen valinta. Kannan korteni kekoon tällä.
Enkä kyllä tykkää,siitä ideasta, että kaikesta, mitä teen, jää jälki.
Kuules mummeli, sinun elämäsi ei ole enää millään tavalla normaalia.
Ei se että ostan kahvia - vaan se että mitä pirua se kuuluu kenelläkään osana mitään massadataa mitä ostan.
Käytän käteistä ja haluan lisätä sen käyttöä yhä.
Pankkitililläkin op:sta saa itselleenkin tosi kattavat tilastot mihin menee rahaa eri kategorioittain. Tosi kätevää - mutta sinä et ole ainoa joka hyötyy näistä tiedoista vaan pankki ja kaikki keräävät tietoa käyttäytymisestä ja kaikenlaista dataa kaikenlaisiin tarkoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. NuoriMissä ne jumittavat "joka päivä"? Jossain peräkylässä? Olen maksanut kortilla jo yli 10 vuotta kaikki ostokseni eikä ole kertaakaan tullut vastaan näitä jumituksia.
Täällä paikallisessa prismassa tuli joulukuussa aamulla kuulutus, että jonkun tietoliikennehäiriön takia maksun voi suorittaa vain käteisellä.
T. Mummo joka päivystää pelikoneena Prisman eteisessä.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän nykyään kauppareissuilla vallan käteistä. Mikrosirua en ikinä huoli käteeni maksuvälineeksi.
Minä käytin käteistä viimeksi tänään kun kävin paikallisessa S-Marketissa tekemässä vähän täydennyshankintoja viikonloppua varten. Maksoin 50 euron setelillä ja kahdella 2 euron kolikolla. Käteinen raha on sitä oikeaa rahaa, joka helpottaa arkipäivän budjetointia ja tulee paremmin seurattua mihin ne rahat menevät. Muuten maksan kuukausittaiset laskut verkkopankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin käteistä viimeksi tänään kun kävin paikallisessa S-Marketissa tekemässä vähän täydennyshankintoja viikonloppua varten. Maksoin 50 euron setelillä ja kahdella 2 euron kolikolla. Käteinen raha on sitä oikeaa rahaa, joka helpottaa arkipäivän budjetointia ja tulee paremmin seurattua mihin ne rahat menevät. Muuten maksan kuukausittaiset laskut verkkopankissa.
Sinä mummeli tarvitset holhoojan, et käteistä.
Lapsi saa viikkorahan käteisenä, kaikenkarvaisissa kouludiscoissa ja -myyjäisissä ja muissa lastenriennoissa maksetaan käteisellä. Itse nostan joka viikko 300 euroa, se on sen viikon budjettini, josta riittää niin ruokaan, vaatteisiin kuin huvituksiinkin. Mitä siitä jää, laitan sunnuntaisin säästöpossuun. Vain laskut ja bensan maksan netissä/kortilla. Mobiilipankkia minulla ei ole, kännykällä en maksa mitään.
Käteinen
Maski
Heijastinvaljaat
Pöytäkone
Lankapuhelin
Nyt ei voi enää kesän jälkeen täällä maksaa bussissakaan käteisellä eikä matkakortilla. Kaikki menee kännyliin. Olin aina ennen niin ylpeä siitä, kun tänne tuli ulkomaisia vieraita, niin voitiin helposti kulkea bussilla. Eipä tartte olla enää.
Miksi on muka yhtiölle vaikeampaa näyttää korttia koneelle kun näyttää kännykuvaa kuskille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. NuoriMissä ne jumittavat "joka päivä"? Jossain peräkylässä? Olen maksanut kortilla jo yli 10 vuotta kaikki ostokseni eikä ole kertaakaan tullut vastaan näitä jumituksia.
Täällä paikallisessa prismassa tuli joulukuussa aamulla kuulutus, että jonkun tietoliikennehäiriön takia maksun voi suorittaa vain käteisellä.
Luuletko että kaikki prisman asiakkaat on mummoja pölvästi?
Viime viikolla otin vahingossa patjan alta sadan markan seteleitä kun lähdin Prismaan ostoksille. Onneksi naapurin Tyyne oli samassa jonossa ja hän lainasi minulle näitä uusia euroja.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä meinaat käteistä nostaa, jos tulee KUNNON järjestelmien kastuminen? Kun järjestelmät kaatuu, luuletko että se ei tule koskemaan myös pankkeja?
Mulla on sellainen tapa, että sitä käteistä on koko ajan himassa jemmassa. En ole sen varassa, ettei automaatilta voi nostaa rahaa.
Tosin jos kauppojen kassajärjestelmät eivät toimi, niin sitten on hankalampaa ostella, ellei esimerkiksi lähikauppias käytä jotain käteismaksulle soveltuvaa systeemiä. Rahat lippaaseen ja kuitit vaikka sellaisesta kuittivihkosta.
Loppuuhan se käteinenkin tietysti viimenään, jos ongelmat pitkään kestävät.
Mulle on käynyt parin vuoden aikana neljä kertaa niin, että oman pankin kortilla ei ole voinut maksaa. Tämä on johtunut pankista, ei kortin viasta tai siitä, ettei ole katetta.
Luopukaa kaikki käteisestä ja käyttäkää vain pankkikortteja. Terveisin N. Wahlroos ja muut pankkien omistajat. ( ei me aiota nostaa yhtään palvelumaksuja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että kaikki prisman asiakkaat on mummoja pölvästi?
Mummous on mielentila. Ja jo keski-ikäinen voi sairastaa Alzheimeria jolloin mielessä on vain Kekkonen ja käteinen.
Vierailija kirjoitti:
Luopukaa kaikki käteisestä ja käyttäkää vain pankkikortteja. Terveisin N. Wahlroos ja muut pankkien omistajat. ( ei me aiota nostaa yhtään palvelumaksuja)
Ai mielestäsi käteisen nostaminen on ilmaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.Eikä käteistä tulla lopettamaan,sanoohan sen jo järkikin.
Minulla on semmoinen peruskännykkä, jolla voi soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä, mutta ei pääse nettiin. Se on yksi syy miksi suosin käteistä ja tehdessäni isompia hankintoja kun ruokaostokset minulla on kolmen eri pankin debit-kortit. Pankkiautomaatista kun ei saa 50 euroa isompia seteleitä.
Kaiken sitominen puhelimeen on älyttömintä mitä vähään aikaan on tapahtunut.