Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paniikkihäiriö

Vierailija
02.02.2023 |

Onko apteekista saatavilla mitään lääkettä ilman reseptiä, mikä auttaisi paniikkihäiriön? Pitäisi selvitä yhdestä sosiaalisesta tilanteesta, enkä tiedä miten siitä selviäisin. Minulla on lähete psykologille mutta tähän hätään tarvitsisin nyt heti apua.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein parasta on jos voisit vaan ajatella, että tulee jos on tullakseen. Paniikkikohtaus ei ole vaarallinen eikä sen tulemista tarvitse estää. Ja jos se tulee, toteat vain että jaha taas tällaista, mutta menee kohta ohi eikä mitään todellista hätää ole. Voit myös kokeilla keskittyä ympäristön ääniin, tuoksuihin ja esineisiin, ts kiinnittää huomiosi muualle niin menee nopeammin ohi

Tämä on se tapa, jolla mielelläni myös omaa kohtaustani hoitaisin. Ongelma on vain se, että kohtaus ei ole oireeton. Sydänhakkaa, hikoiluttaa, katsettaan ei pysty kohdistamaan vaan se sumenee kun yrittää johonkin tarkentaa. Tuntee kuolevansa, vaikka tietää, että kohtaukseen ei tod.näk. kuole, on tuntemus niin voimakas, että siinä tilanteessa haluaa vain omaan sänkyyn ja valot pois. Kun kohtaus tulee keskellä kaupunkia, liikenteessä, työpaikalla asiakastilanteessa on oma sänky aika kaukana. Ja vaikka pääset makuulle, voi tuntua että rinnan päällä on 100 kiloa painoa, joka ei mene pois vain mukavia asioita ajattelemalla.

Yleensä tunnistan ensi oireet siitä, että jalkoja alkaa pistellä ja vanne kiristää päätä, aivan kuin olisi liian tiukka hikinauha otsalla. Siinäpä sitten yrität miettiä, että tämä kaikki on vain oman pään sisässä eikä kukaan oikeasti tiedä, jos mulla humisee korvissa. Ei pysty kovin pitkään näyttelemään ihmisille, että ihan hyvin tässä menee, kun tuntuu että vintti pimenee aivan kohta.

Vierailija
22/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä minun tilanne on itselleni hankala kärsin paniikkihäiriön, sosiaalisten tilanteiden jännityksen lisäksi pakkoajatuksista, saan paniikkikohtauksen pelkästään jo siitä, kun pelkään, että saanko jotain tyhmiä ajatuksia. Tosiaan olen käynyt lääkärissä työterveyshuollossa, hän ei määrännyt lääkitystä vaan aloitan parin viikon sisällä psykologi käynnit. Toivon, että saisin siitä jotain apua tähän tilanteeseen.

Ap. Moniongelmainen, joka toivoo joskus pääsevänsä näistä eroon.

No toi kauneushoitoon meno ei ehkä oo pakollinen 🤷🏻. Jätät sen väliin, ja ootat sitä psykon tapaamista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse näytellä, että hyvin menee. Siinä just on se pointti. Sanot heti aluksi, että saan joskus paniikkikohtauksia ja jännittää jo nyt, jos sellainen tulee täällä. Kas kummaa tuo yleensä riittää siihen, ettei tule. Ja jos tulee, sanot, että nyt se tuli, voidaanko pitää tauko.

Vierailija
24/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä johtuu, mutta maskin pitäminen rauhoittaa itseäni, jos paniikki meinaa iskeä. Helpottanut tosi paljon julkisissa kulkemista, kun pidän vaan maskia. Ennen sain juuri niissä paniikkikohtauksia ja jouduin jäämään kesken matkan pois.

Vierailija
25/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä minun tilanne on itselleni hankala kärsin paniikkihäiriön, sosiaalisten tilanteiden jännityksen lisäksi pakkoajatuksista, saan paniikkikohtauksen pelkästään jo siitä, kun pelkään, että saanko jotain tyhmiä ajatuksia. Tosiaan olen käynyt lääkärissä työterveyshuollossa, hän ei määrännyt lääkitystä vaan aloitan parin viikon sisällä psykologi käynnit. Toivon, että saisin siitä jotain apua tähän tilanteeseen.

No toi kauneushoitoon meno ei ehkä oo pakollinen 🤷🏻. Jätät sen väliin, ja ootat sitä psykon tapaamista..

Ei ole pakollinen, siksi mietin, että perunko sen mutta jotenkin tuntuu pahalta peruakkin, olisi ihana nauttia hoidoista mutta iso mutta.

Ap

Vierailija
26/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mistä johtuu, mutta maskin pitäminen rauhoittaa itseäni, jos paniikki meinaa iskeä. Helpottanut tosi paljon julkisissa kulkemista, kun pidän vaan maskia. Ennen sain juuri niissä paniikkikohtauksia ja jouduin jäämään kesken matkan pois.

Olen kokenut samaa, helpompi oli kulkea maskin takana.

Ap

Vierailija
27/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lääkitystä toimii parhaiten:kofeiini veke,maitotuotteet veke, omega3+kalatuotteita, vesi 2-3l

Pitkässä juoksussa mukaan liikunta ja toki lääkkeet(nii ei tarvii murehtii kohtauksista tai miettii millanen päivä huomen on ahdistuksen kans)

Vierailija
28/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimyskukka ja ashwagandha ainakin itseäni rauhoittaa. ashwagandha purukumejakin on ihan Prismassakin ja on todella hyvä apu kun iskee paniikki. 

Vierailija
29/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiero tai pitele sydämen kohdalta kädellä kevyesti, oopperalaulajat laulaessa käyttävät kämmetään rinnan päällä ajoittain. Tosin tämä ei aina välttämättä auta.

Tee ympäristö mahdollisimman mukavaksi, mieluisaa musiikkia ja muuta puuhaa.

Vierailija
30/30 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakollinen, siksi mietin, että perunko sen mutta jotenkin tuntuu pahalta peruakkin, olisi ihana nauttia hoidoista mutta iso mutta.

Ap

Josko sen ajan voisi siirtää? Menisit vaikka psykologin tapaamisen jälkeen 👍🏻

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän