Kehtaako tehosekointa käyttää kerrostalossa ennen kello kuutta aamulla?
Jos haluaa aamulla ennen klo 6 tehdä smootien aamupalaksi, mutta naapurit voivat tykytä huonoa kun tehosekoittimesta lähtee niin kova ääni.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Meidän rapussa joku käytti tehosekoitinta ennen joka aamu ennen seitsemää. Juteltiin muiden naapureiden kanssa että jokainen ottaa yhteyden erikseen isännöitsijään. Hän sitten totesi että tämä metelöijä rikkoo talon järjestyssääntöjä, että yöaikaan on vältettävä kovaäänisten kodinkoneiden käyttöä. Lähetti varoituksen. Siihen loppui tehosekoittimen ujellus.
Yhdessä talossa kerran naapuri teki smoothien klo 5. Heräsin siihen aina enkä tietenkään saa enää unta sillä sairastan unettomuutta. Siitä tuli sitten minullekin tapa herätä siihen aikaan. Kerran tein sitten itsekin smoothen, napsautin laitteen päälle täsmälleen samaan aikaan klo 5 kuin naapurini. Jostain syystä se tehosekoittelu loppui naapurilla siihen.
Itse teen smoothieita kerralla 3 ja ne säilyy ihan hyvinä pari päivää. En jaksaisi joka päivä tiskata tehosekoitinta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän rapussa joku käytti tehosekoitinta ennen joka aamu ennen seitsemää. Juteltiin muiden naapureiden kanssa että jokainen ottaa yhteyden erikseen isännöitsijään. Hän sitten totesi että tämä metelöijä rikkoo talon järjestyssääntöjä, että yöaikaan on vältettävä kovaäänisten kodinkoneiden käyttöä. Lähetti varoituksen. Siihen loppui tehosekoittimen ujellus.
No jos hiljaisuus päättyy klo 6, no can you do.
Vierailija kirjoitti:
Minä poraan timanttiporalla klo 5 kun pitää kaataa yksi seinä. Kuuluu elämään. Jos ei kestä elämän ääniä niin voi muuttaa äänieristettyyn laitokseen,
Ei se näin mene. Sinun kuuluu muuttaa pois häiritsemästä, ei asiallisten naapureiden.
Vierailija kirjoitti:
Minä poraan timanttiporalla klo 5 kun pitää kaataa yksi seinä. Kuuluu elämään. Jos ei kestä elämän ääniä niin voi muuttaa äänieristettyyn laitokseen,
Niin ja jos ei kestä kerrostalon ääniä, niin AINA voi muuttaa maalle.
Kas kun ei kukaan neropatti muistanut ehdottaa tätä.
Jos naapuri käyttäisi aamulla klo 6 käyttöisin itse kello 3 kun sikeimmässä unessa.
Välillä herään keskellä yötä enkä saa enää nukuttua. Taidankin alkaa jatkossa heitellä tennispalloa makuuhuoneeni seinään (sen takana on naapurin makuuhuone) aikani kuluksi, leikkiminenhän kuuluu normaaliin elämisen ääniin.
En kyllä kehtaisi käyttää tehosekoitinta tai imuriakaan hiljaisuuden aikaan.
Kyllä pitää olla outo tyyppi jos on pakko YÖLLÄ imuroida. Huh huh!
Haluaisiko aloittaja itse herätä tuntia aiemmin naapurin tehosekottimen ääneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se näin mene. Sinun kuuluu muuttaa pois häiritsemästä, ei asiallisten naapureiden.
Taisi mennä sarkasmi ohi...
Vierailija kirjoitti:
minä teen smoothien joka aamu klo 6 ja sinne mukaan sekoitan lisäravinnejauhetta. mikään muu ei aamulla mene alas ja aamulla pitää kuitenkin syödä. Ihan lääkärin käskystä, joten minua ei kiinnosta pätkääkään herääkö joku siihen vai ei. lisäravinteita käytän siksi että olen muuten huono syömään ja jätän helposti ateriat väliin, eli en saa päivittäin kaikkia tarvitsemiani ravinteita. Kun syön aamulla, se herättää kehoni ja saatan sen ansiosta jopa innostua syömään päivisinkin.
Jos joku herää eikä enää sen vuoksi saa unesta kiinni, ei ole minun ongelmani, se herääjä silloin kärsii unihäiriöstä ja siihen on kyllä saatavilla apua. Naapurit otan huomioon siten, että smoothiekoneeni on mahdollisimman pieni ja pidän sitä ääntä eristävällä alustalla.
Hyvä että käyt reippaasti töissä, voit sitten maksella veroillasi mun saikkulomani, jo 10 vuotta unettomuuden vuoksi. Kelan automaatista 1500 eukkua kuussa mun tilille, laskepa paljon saat tehdä töitä että makselet mun elämämisen....
Vierailija kirjoitti:
Ennen kerrostalossa asui ihmisiä jotka kunnioittivat muita ihmisiä, tämä nykyaika minä minä minä ja minun oikeudet, aika junttia mielestäni. Itse olen ottanut aina naapurit huomioon toiminnassani kerrostalossa, minulla onkin aivot millä ajattelen. Toisille aivoja ei ole suotu, tai on aivot mutta ei aivosoluja.
Ja mä tykkään asua omakotitalossa nimenomaan siksi, että saan mekastaa. Vyorotyöläisenä joudun sitä tekemään myöskin yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstalaisille ei mene päähän että jotkut käy töissä ja joillain se ainoa aika imuroida osuu yölle kun pääsee töistä?
Kävisin ihan mielellään päivätöissä, mutta jonkun on nämäkin vuorot tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisiko aloittaja itse herätä tuntia aiemmin naapurin tehosekottimen ääneen?
Meluhaittaan tietysti vaikuttaa sekin, mitä siellä viereisten seinien takana on. Jos on toinen keittiö tms. aluetta jossa ei nukuta, voi meluhaitta olla tosi pienikin, jos sama pohja toistuu joka kerroksessa. Itse olen asunut vain pienissä asunnoissa, joissa naapurin keittiön isoimmat äänet kyllä kuuluvat ikävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä teen smoothien joka aamu klo 6 ja sinne mukaan sekoitan lisäravinnejauhetta. mikään muu ei aamulla mene alas ja aamulla pitää kuitenkin syödä. Ihan lääkärin käskystä, joten minua ei kiinnosta pätkääkään herääkö joku siihen vai ei. lisäravinteita käytän siksi että olen muuten huono syömään ja jätän helposti ateriat väliin, eli en saa päivittäin kaikkia tarvitsemiani ravinteita. Kun syön aamulla, se herättää kehoni ja saatan sen ansiosta jopa innostua syömään päivisinkin.
Jos joku herää eikä enää sen vuoksi saa unesta kiinni, ei ole minun ongelmani, se herääjä silloin kärsii unihäiriöstä ja siihen on kyllä saatavilla apua. Naapurit otan huomioon siten, että smoothiekoneeni on mahdollisimman pieni ja pidän sitä ääntä eristävällä alustalla.
Ainoa unihäiriö tuossa olet kyllä sinä itse. Mutta hyvä, jos edes yrität minimoida ääntä. Omaan kämppääni kuuluu naapurin keittiöstä jopa se kun kahvikuppi lasketaan seinässä kiinni olevalle työtasolle. Voinet arvata, miltä se tehosekoitin sitten kuuluu, kun sen aiheuttama ääni vahvistuu rakenteissa.
minun naapurini eivät ole edes tienneet, että käytän smoothiekonetta aamuisin. joku on joskus herännyt jostain syystä aiemmin (ei siis minusta aiheutuvista syistä) ja olettanut, että minulla porisee kahvinkeitin seinän takana. Eikä se ole häntä häirinnyt. (olen kysynyt). hän hämmästyi, kun se oli smoothiekone. Kun kerroin miten sitä käytän, hän sanoi, että hänen takiaan ei tarvitse himmailla: osaa kyllä nukkua silloin kun nukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstalaisille ei mene päähän että jotkut käy töissä ja joillain se ainoa aika imuroida osuu yölle kun pääsee töistä?
Onko pakko imuroida joka päivä? Kai sulla joskus vapaatakin on päiväaikaan. Yöllä jos ei ole ihan ehdoton pakko imuroida jonkun vahingon takia, voi käyttää vaikka jotain nihkeää liinaa tms. lattian siivoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja jos ei kestä kerrostalon ääniä, niin AINA voi muuttaa maalle.
Kas kun ei kukaan neropatti muistanut ehdottaa tätä.
Naapurin mopopojat, mönkijät, ruohonleikkurit, sirkkelit, moottorisahat, lehtipuhaltimet, puuhakkelukoneet, urkuharmoonit, jäätelöauto, vesiskootterit, moottoriveneet, moottorikelkat, kaikki missä on MAHDOLLISIMMAN isot moottorit - ei hiljaisuusaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että käyt reippaasti töissä, voit sitten maksella veroillasi mun saikkulomani, jo 10 vuotta unettomuuden vuoksi. Kelan automaatista 1500 eukkua kuussa mun tilille, laskepa paljon saat tehdä töitä että makselet mun elämämisen....
voi rakas ystävä, sinä et asu naapurissani, joten minun smoothientekoni ei sinua häiritse. enkä maksele sinun sosiaalietuuksiasi, kun maksan veroja muualle kuin suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se menee päähän. Et vaan itse tajua näköjään. Väännetään siis rautalangasta:
Pääsen itsekin töistä yöllä mutta ei mieleenkään tulisi alkaa imuroimaan kotiin päästyäni.
Kyllä sulla on kummallinen elämä jos et ole koskaan kotona niin että voisit imuroida muulloin kuin yöllä! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa unihäiriö tuossa olet kyllä sinä itse. Mutta hyvä, jos edes yrität minimoida ääntä. Omaan kämppääni kuuluu naapurin keittiöstä jopa se kun kahvikuppi lasketaan seinässä kiinni olevalle työtasolle. Voinet arvata, miltä se tehosekoitin sitten kuuluu, kun sen aiheuttama ääni vahvistuu rakenteissa.
minun naapurini eivät ole edes tienneet, että käytän smoothiekonetta aamuisin. joku on joskus herännyt jostain syystä aiemmin (ei siis minusta aiheutuvista syistä) ja olettanut, että minulla porisee kahvinkeitin seinän takana. Eikä se ole häntä häirinnyt. (olen kysynyt). hän hämmästyi, kun se oli smoothiekone. Kun kerroin miten sitä käytän, hän sanoi, että hänen takiaan ei tarvitse himmailla: osaa kyllä nukkua silloin kun nukuttaa.
Onni onkin talo, jossa on hyvä äänieristys. Eri asia sitten, jos niin ei ole. Pk-seudulla aika monessa talossa ei ole.
Kyllä me ollaan säästelty porailut vapaapäiville, remonttiääniä ei käsittääkseni lasketa normaaleiksi elämisen ääniksi.