Kumpi on parempi: tilli vai persilja?
Kommentit (24)
Riippuu minkä kanssa.
Söisinkö kanaa haudutettuna kookoskermassa tiloillä vai persiljalla?
Söisinkiö lohta tillillä vai persiljalla?
Kysymyksessä ei ole järkeä.
Kummatkin on ihania. Tilli kalaruuissa on mielestäni ihan ehdoton.
Riippuu mihin käyttää. Tilliä kalaruokiin, persiljaa vihersmoothieisiin, leivälle ja salaatteihin.
Persilja on silkkaa heinää, pahaa sellaista. Syön vain pakon edessä.
Tilli tuoksuu ja maistuu erittäin hyvältä.
Tilli on pahaa. Olen lapsesta asti inhonnut sen makua ja hajua. Ärsyttää kun moni pitää sitä ainoana oikeana mausteena kalaruokiin ja sitä pitää niihin tunkea. Koskaan en ole ostanut tilliä tuoreena enkä kuivattuna, koskaan en sitä laita ruokaan.
Persiljasta pidän enemmän, tilliä maltillisesti joihinkin kalaruokiin.
Tilli sopii perunalastuun, silliin, perunaan, kalaan? Persilja sopii valkosipulipurkin öljyyn.
Ei niitä voi verrata, koska niitä käytetään eri tarkoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä voi verrata, koska niitä käytetään eri tarkoituksiin.
Ninpä
Mutta jos olisi pakko luopua toisesta, luopuisin persiljasta. Tilliä käytän enemmän
Vaihdan kummatkin mieluusti timjamiin.
Olet itkupilli, jos valintasi on tilli.
Mutta olet unelma, kun keittiössäs on persilja.
Riippuu käytöstä, mutta molemmat on hyviä, toinen sopii paremmin yhteen ruokaan ja toinen toiseen. Äidillä on molempia kesällä kasvamassa ja napostelen niitä suoraan kasvimaalta (kuten myös ruohosipulia).
Kiitos alanuolista. Vastasin kuitenkin oman näkemykseni.
Vierailija kirjoitti:
Kummatkin on ihania. Tilli kalaruuissa on mielestäni ihan ehdoton.
Kala ei tarvitse mitään yrttejä, jos haluaa säilyttää kalan maun. Vain suolaa ja pippuria, se on siinä. Jokainen pilatkoon kalansa lautasella, jos haluaa siihen yrttejä tunkea.
Miksi jompi kumpi olisi "parempi" tai miksi pitäisi olla? Eikö ole kiva, että meillä on eri ruokia joista valita?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkä kanssa.
Söisinkö kanaa haudutettuna kookoskermassa tiloillä vai persiljalla?
Söisinkiö lohta tillillä vai persiljalla?
Kysymyksessä ei ole järkeä.
Kanaa varsinkaan ei hauduteta kookoskermassa eikä sen paremmin broileriakaan. Kanaa et löydä enää kaupoista ollenkaan ja broilerin maku pilaantuu kookoksella.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan kummatkin mieluusti timjamiin.
Totta puhut. Itse asiassa tuo on ainut yrtti, joka sopii kaikkeen ruoanlaittoon. Kaikkia muita saa pohtia, sopiiko se kyseiseen ruokaan vai ei.
Persilja >>>>>>>>>>>>>
Tilli on saatanasta