Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk-insinööriksi, mutta mikä ala valita?

Vierailija
02.02.2023 |

Vaihtoehdot lähinnä tietotekniikka, kone ja sähkö. En osaa päättää. Onko opiskeluissa ja työllistymisessä minkä verran eroja?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse se mikä kiinnostaa.

Vierailija
2/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Kaikki kiinnostaa tällä hetkellä, enkö ehkä tiedä tarpeeksi noiden eroista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Kaikki kiinnostaa tällä hetkellä, enkö ehkä tiedä tarpeeksi noiden eroista.

No sitten ala googlettelemaan vaikka.

Vierailija
4/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietotekniikka insinöörejä on koulutettu aivan liikaa. Teet insinöörinä nykyään niitä samoja tukihommia mitä tehtiin 10 vuotta sitten ammattitutkinnon kanssa.

Jos olet hyvä koodari, niin et tarvitse mitään koulutusta. Osaajalle löytyy hommia aina.

Koneinsinöörien työllistymisestä en osaa nykypäivänä enää sanoa mitään. Tehtäviä on siirretty paljon ulkomaille. Sähköinsseille löytyy aina kysyntää, joten itse valitsisin nyt tämän.

Itse olen ict-inssi ja pitkäaikaistyötön.

Vierailija
5/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikket sanonut, talotekniikka tai raksa. Suunnittelijana saa töitä, palkka on pienempi kuin hoitajilla ainakin jos lisät lasketaan, mutta konsulteille riittää raksalla hommaa.  

Vierailija
6/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietotekniikka insinöörejä on koulutettu aivan liikaa. Teet insinöörinä nykyään niitä samoja tukihommia mitä tehtiin 10 vuotta sitten ammattitutkinnon kanssa.

Jos olet hyvä koodari, niin et tarvitse mitään koulutusta. Osaajalle löytyy hommia aina.

Koneinsinöörien työllistymisestä en osaa nykypäivänä enää sanoa mitään. Tehtäviä on siirretty paljon ulkomaille. Sähköinsseille löytyy aina kysyntää, joten itse valitsisin nyt tämän.

Itse olen ict-inssi ja pitkäaikaistyötön.

Ai en tiennyt tuota ict-puolen työllisyystilanteesta. Kiitos, tämä auttoi siis ehkä sulkemaan sen pois. Ap.

Vierailija
7/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikket sanonut, talotekniikka tai raksa. Suunnittelijana saa töitä, palkka on pienempi kuin hoitajilla ainakin jos lisät lasketaan, mutta konsulteille riittää raksalla hommaa.  

Tätä vaihtoehtoa en ollut tullut ajatelleeksi. Täytyykin tutkia. Ap.

Vierailija
8/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tosiaan ehdottaa vielä muitakin inssialoja.

Vierailija
9/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusinsinööri (korjausrakentamiseen..). Töitä riittää.

Vierailija
10/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto-ja viestintätekniikka, mutta suuntaa kyberturva/tietoturvapuolelle. Töitä riittää.

Vierailija
11/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö ja automaatiotekniikka. Osaajista puutetta ja liksat hyvät.

Vierailija
12/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT ala on tekoälymurroksessa, pidä huoli että jäät voittajien puolelle. Sitten on vaikka merenkulkuala, jossa saa panna merenneitoja kaikissa satamissa.

Vierailija
13/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuo tietoturvapuoli tai sitten sähkö ja automatiikkatekniikka.

Vierailija
14/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoturvapuoli on vaativa ala ja työaika on 24/7, maailma ei koskaan pysähdy. On kuin ohjelmointi, ei sovellu kaikille. Lisäksi pienikin rikos estää työnsaannin, kun turvaselvitys ei mene läpi.

Itse en voi työskennellä alalla, kun minulla on huumetuomio.

Vierailija
15/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelupuolelle tarvitaan koneinsinöörejä, mutta palkkataso on tosiaan insinööriksi alhainen.

Vierailija
16/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietoturvapuoli on vaativa ala ja työaika on 24/7, maailma ei koskaan pysähdy. On kuin ohjelmointi, ei sovellu kaikille. Lisäksi pienikin rikos estää työnsaannin, kun turvaselvitys ei mene läpi.

Seuraako tuo tuomio maailman tappiin saakka noissa turvaselvityksissä vai vanheneeko joskus?

Vierailija
17/17 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraako tuo tuomio maailman tappiin saakka noissa turvaselvityksissä vai vanheneeko joskus?

Kai se joskus vanhenee, mutta voihan sitä saada taas uuden tuomion kun festareilla tai jossain jää kiinni. Itse sen vuoksi mielummin tähtään tehtäviin missä turvaselvitys ei ole tarpeellinen.