Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos alkoholismi johtuu geeneistä, niin onko väistämätöntä että lapset

Vierailija
18.11.2006 |

sairastuvat alkoholismiin? Ja minkäikäisenä se voisi vielä " puhjeta" ? Vituttaa ajatella että äitini kohtalo vielä tulisi seuraamaan minua.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alttius voi olla olemassa, se on oikeastaan ihan hyvä tiedostaa niin osaa ehkä varoakin. Mun isä oli kanssa alkkis mutta en minä ole ajatellut ryhtyä samanlaiseksi.

Vierailija
2/11 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipumus voi olla geneettistä, mutta kyse on kuitenkin lopulta halusta ja omista teoista. Monien alkoholistien lapset käyttävät hyvin vähän alkoholia ja luonnollisesti silloin riski on käytännössä olematon. Mutta jos ei ole pitänyt vanhempien alkoholismia pahana tai ärsyttävänä tms. vaan pitää sitä sopivana roolimallina ja kittaa itsekin viinaa iloisesti, alkoholismi on aika todennäköinen kohtalo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oma suhtautumiseni on nykyään suorastaaninhoa juoppoja kohtaan. Juon alkoholia silloin tällöin, ja kunnon kännitkin joskus, mutta ajatuskin siitä että alkoholismi on väistämätöntä, saa minut kauhun, ja raivon valtaan...Tämä johtuu siitä, että meillä töissä mietittiin syitä alkoholismiin, ja kaikkien työryhmien suosikkisyy oli GEENIT.

Vierailija
4/11 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät että sinulla saattaa olla taipumus, osaat varmaan olla varovainen alkoholin kanssa. Ja mikä estää sua ryhtymästä absolutistiksi, silloin ainakin on satavarmaa ettet tule kokemaan äitisi kohtaloa.

Vierailija
5/11 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on taipumus, ja siis paremmat mahdollisuudet päätyä alkoholistiks kun sellaisella ihmisellä jonka vanhemmat, tai jompi kumpi vanhemmista ei ole alkoholisti. Eli kukaan, jonka vanhemmat eivät ole alkoholisteja, ei voi tulla alkoholistiksi. Eli geenit ovat siis totta. Alkoholismi on melkein väistämätöntä, jollei varo jokaista askeltaan (siis drinkkiään).

Vierailija
6/11 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus 23v-> huomasin juovani siiderin melkein joka ilta, sitten alkoi olla PAKKO juoda siideri joka ilta. Kun huomasin olevani aivan ahdistunut jos en ollut muistanut sitä yhtä siideriä ostaa, pistin stopin lipitykselle. Ja kyse oli siis vain yhdestä siideristä/ilta, ei oikeastaan edes humalasta vaikka kyllähän se selkeästi rentoutti. Sen jälkeen olenkin pitänyt ohjia tiukemmin enkä alkanut alkoholilla leikkimään.

Vierailija
7/11 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki " alkoholistigeenin" omistavat suinkaan sairastu. Se on edelleen itsestä ja omista valinnoista kiinni, niin vanhempien kuin lastenkin kohdalla.

Vierailija
8/11 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi alkoholistin lapsen tulee olla erityisen varovainen alkoholin käytössään ja tiedostaa riskit. Harvoilla alkoholistien lapsilla on ns. " normaali" suhde alkoholiin, vaan ovat joko liikakäyttäjiä tai absolutisteja/absolutismiin päin kallellaan. Näin siis tuntemissani perheissä.

Vierailija
9/11 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ei geenin omaava.

Vierailija
10/11 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut menestyvät hyvin elämässä ja juovat erityisen kohtuudella.

Vierailija
11/11 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorittaja ja hänen lapsestaan alkoholisti ja hänen lapsestaan suorittaja jne. En tiedä pitääkö paikkaansa,mutta minun mieheni on alkoholistin lapsi ja on todellakin suorittaja ja hänen siskonsa myös, selviä " virtahepotapauksia" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän