Treenatessa silmissä salamoi
Onko kokemuksia moisesta?
Olen ollut tovin treenaamatta ja tänään vedin kovan treenin, silmissä lopulta salamoi sinisiä välähdyksiä noin 1min ajan. Mietin mihin tämä liittyy?
Ei ole niinkuin migreeniaura. Muutama kk sitten silmissäni salamoi satunnaisesti keltaisia välähdyksiä ja silloin silmälääkäri tarkisti silmät, ei ollut mitään erikoista, ei lasiaisen irtaumaa tms.
Kommentit (12)
Mulla tuo on ihan tavallista, liki päivittäin salamoi. En ole ajatellut siinä olevan mitään outoa, enkä ole mennyt sen takia lääkäriin kun ei mitään muita oireita ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos salamoi kun liikutat silmiä niin kyseessä voi olla verkkokalvon repeämä.
Tee näin. Menet paikkaan jossa on hyvin vähän valoa ja liikutat silmiä äärivasemmalle ja äärioikealle. Jos silmissä iskee salama niin kyseessä on melko varmasti repeämä. Se vaatii välitöntä hoitoa, joten seuraava osoite on päivystys. Soita etukäteen olevasi tulossa.
Ja repeämä aiheutuu siitä jos ponnistaa/repäisee liian kovaa. Joten vaikka silmät olisi tarkastettu eilen niin se ei sulje repeämää pois.
Ei salamoi enää, kokeilin tuota testiäkin eikä näkynyt sen kummempaa. -ap
se salamointi voi olla migreeniaura, vaikkei olekaan se perinteinen sahalaitakuvio
t:migreenikko
Eiköhän se migreeniä ole kuitenkin. Ne aurat voi vaihdella muotoa. Mulle itselle liikunta on ainoa mikä laukaisee migreenin kuin napsaisusta ilman ennakkovaroituksia ellen ota tarpeeksi rauhallisesti. Harmittaa vähän ettei ikinä voi vetää kunnon rääkkitreeniä, aina joutuu himmailemaan kaikessa
Toki sitäkin mietin voiko olla migreeniaura. Yleensä se on minulla hopeinen kasvava värisevä kaari. Tämä oli tosiaan hyvin erilainen, 3 pientä sinistä salamaa muodostelmassa tuli ja meni 1min ajan. Toisaalta pitäisi kai jo tietää että migreenioire voi olla millainen vaan.
-ap
Eiköhän tuo johdu niska-hartialihaksista tai jostain ohimenevistä verenkierron/verenpaineen muutoksista. Treenasit ehkä äkkiseltään turhan lujaa.
Niskatkin on kyllä ollut jumissa. Ehkä ei siis silmäperäistä kuitenkaan.
-ap
Jos salamoi kun liikutat silmiä niin kyseessä voi olla verkkokalvon repeämä.
Tee näin. Menet paikkaan jossa on hyvin vähän valoa ja liikutat silmiä äärivasemmalle ja äärioikealle. Jos silmissä iskee salama niin kyseessä on melko varmasti repeämä. Se vaatii välitöntä hoitoa, joten seuraava osoite on päivystys. Soita etukäteen olevasi tulossa.