Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on teidän mielestä puolisoni osuus vuokrasta, jos sius lapseni asuu myös asunnossa?

Vierailija
01.02.2023 |

Vuokra on 1200€.

Onko teidän mielestä sopivaa, että puoliso maksaa kolmasosan eli 400€? Minä tietysti maksaisin minun ja lapseni osuuden, eli 800€.

Onko joku vastaavassa tilanteessa ollut?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on velaton omistusasunto, jossa asuu minun ja puolisoni lisäksi hänen lapsensa joka toinen viikko. Puolisoni maksaa puolet yhtiövastikkeesta ja noin puolet sähköstä ja vedestä.

Vierailija
22/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko akat oikeasti näin tyhmiä että maksavat enempi vuokraa lapsen takia. En ikinä huolis tuollaista miestä. Kelan silmissäkin mies kuuluu ruokakuntaa ja on elatusvastuussa

Ei kaikki saa kelasta rahaa asumiseen, eli sillä ei kaikissa tapauksissa ole mitään merkitystä. Meillä esimerkiksi miehellä lapsia neljä kappaletta, minulla ei yhtään. Lapset ovat meillä joka toisen viikon. Minä maksan kaikista kuluista yhden neljäsosan, koska se on minun osuuteni kuluista, kun joka toinen viikko täällä on kaksi ihmistä ja joka toinen viikko kuusi ihmistä. Omistan myös osan talosta samassa suhteessa.

Ei ole kohtuullista laittaa ketään maksamaan jonkun toisen lasten kuluja. Tottakai oman lapsen osuus perheen asumiskuluista maksetaan myös uusioperhetilanteessa, oli huoltaja ja maksaja sitten akka tai ukko.

Kyll mää ihmettelen noita ukkoloita jotka lähtee ja jättää lauman lapsia jälkeensä. Kauanko viihtyvät uudessakaan liitossa?

Just kuulin äijästä joka hortoilee 7 lapsen elatusmaksut niskassaan, uusi suhde vaihtoi lukot oveen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurja visio, että pitäisi maksaa 400 kuussa siitä, että kotona on jonkun muun kuin oma penska.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
24/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksaisi jotain vuokran maksujen maksella tai maksujen seuraamista parisuhteessa.

25/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemmee miehen kanssa sopineet näin:

Minulla on lapsi edellisestä suhteesta, lapsi joka toinen viikko isällään. Lapsella oma huone.

Asunnon koko on 63m2, lapsen huone on 11m2. Tarkoittaa että "yhteisiä tiloja" on 52m2. Koko asunnon vuokra on 500, neliöhinnaksi tulee siis 7.93....e. maksamme puoliksi yhteisten tilojen osuuden eli 7.93 x5 2m2 / 2... =206 ja hilut päälle, minä maksan loput.

Asumme pienellä paikkakunnalla, siksi kulut näin olemattomat.

Järkyttävän pieni asunto kolmelle. Jos asutte edullisella paikkakunnalla, miksette vuokraa isompaa tai osta omaa?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
26/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsi edellisestä suhteesta, lapsi joka toinen viikko isällään. Lapsella oma huone.

Asunnon koko on 63m2, lapsen huone on 11m2. Tarkoittaa että "yhteisiä tiloja" on 52m2. Koko asunnon vuokra on 500, neliöhinnaksi tulee siis 7.93....e. maksamme puoliksi yhteisten tilojen osuuden eli 7.93 x5 2m2 / 2... =206 ja hilut päälle, minä maksan loput.

eikös se isä maksa sitä varten elatusta, jolla näitä menoja kustannetaan? miksi se ulkopuolinen mies maksaisi puolet adunnosta. jos ulkopuolinen mies alkaisi maksamaan lapsen menoja, pitäisi ne huomioida biologisen isän elatusvelvollisuudessa. ei kakkua kakun päälle voi saada.

Vierailija
27/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko akat oikeasti näin tyhmiä että maksavat enempi vuokraa lapsen takia. En ikinä huolis tuollaista miestä. Kelan silmissäkin mies kuuluu ruokakuntaa ja on elatusvastuussa

Ei kaikki saa kelasta rahaa asumiseen, eli sillä ei kaikissa tapauksissa ole mitään merkitystä. Meillä esimerkiksi miehellä lapsia neljä kappaletta, minulla ei yhtään. Lapset ovat meillä joka toisen viikon. Minä maksan kaikista kuluista yhden neljäsosan, koska se on minun osuuteni kuluista, kun joka toinen viikko täällä on kaksi ihmistä ja joka toinen viikko kuusi ihmistä. Omistan myös osan talosta samassa suhteessa.

Ei ole kohtuullista laittaa ketään maksamaan jonkun toisen lasten kuluja. Tottakai oman lapsen osuus perheen asumiskuluista maksetaan myös uusioperhetilanteessa, oli huoltaja ja maksaja sitten akka tai ukko.

Kyll mää ihmettelen noita ukkoloita jotka lähtee ja jättää lauman lapsia jälkeensä. Kauanko viihtyvät uudessakaan liitossa?

Just kuulin äijästä joka hortoilee 7 lapsen elatusmaksut niskassaan, uusi suhde vaihtoi lukot oveen.

Miten niin jättää jälkeensä? Viestissä, jota lainasit, lapset ovat isällään joka toisen viikon, eli yhtä paljon kuin äidillään, vastuu lapsista on tasaisesti molemmilla. Tuossakin tapauksessa sekä isä että äiti on ihan yhtä paljon jättänyt tai ollut jättämättä jälkeensä yhtään mitään. Ihmeellistä miesvihaa taas.

Vierailija
28/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän pieni asunto kolmelle. Jos asutte edullisella paikkakunnalla, miksette vuokraa isompaa tai osta omaa?

Miten niin pieni asunto?? 63m2 kolmelle kolmiona on aivan hyvänkokoinen. Miksi maksaa turhasta??

Vierailija
29/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso maksaa puolet vuokrasta vaikka olisi mitä lapsia mukana. Puolison ei pidä säästää rahaa sinun kustannuksellasi. asutte yhdessä joten maksatte yhdessä vuokran puoliksi.

Vierailija
30/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikös se isä maksa sitä varten elatusta, jolla näitä menoja kustannetaan? miksi se ulkopuolinen mies maksaisi puolet adunnosta. jos ulkopuolinen mies alkaisi maksamaan lapsen menoja, pitäisi ne huomioida biologisen isän elatusvelvollisuudessa. ei kakkua kakun päälle voi saada.

Jos on vuoroviikot kuten tuossa viestissä, mitään elatusmaksuja ei välttämättä erikseen makseta, vaan molemmat vanhemmat vastaavat kokonaisuudessaan lasten kuluista omalla viikollaan. Tällöin ne menevät automaattisesti tasan. En tunne ketään 50/50 vuoroviikkovanhempaa, joka saisi tai maksaisi elatusmaksuja.

Vierailija
31/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasosa

Vierailija
32/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin jättää jälkeensä? Viestissä, jota lainasit, lapset ovat isällään joka toisen viikon, eli yhtä paljon kuin äidillään, vastuu lapsista on tasaisesti molemmilla. Tuossakin tapauksessa sekä isä että äiti on ihan yhtä paljon jättänyt tai ollut jättämättä jälkeensä yhtään mitään. Ihmeellistä miesvihaa taas.

Lapsparat kuitenkin, ri kotia oikein missään. Isä saa luurailla jonkun nurkissa ja tuoda lapset ( niin kauan kun saa tuoda) sinne varoen lasten syömisiä ja ääniä.

Tiedän ,tuo ei vastannut kommentoijia mutta noin monesti on. Tiedän useamman kun mies on mennyt "naisen taloon" ja sun lapset ei tänne tule.

Tai sitten vähän hulhavalla oleva mies löytänyt naisen jonka luona voi vähin kuluin elää seksuaaliset tarpeet hoitamalla.

Hyi kun olen ilkeä. En ymmärrä tätä kiertokulkua suhteesta toiseen enkä ole edes uskovainen

Vierailija
33/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisiä tiloja käyttää kai se lapsikin?

Vierailija
34/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se riippuu tuloistakin. Jos toinen on työtön ja toinen tienaa 5t niin jako ei voi olla tasan.

Vierailija
35/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää muuttaa yhteen jos kummallakin omat vastuunsa lapsistaan? Ois ainakin rahariidat vähempänä kun kukin elää omillaan ja yhdessä vaan lemmitään?

Vierailija
36/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se menee niinkun ap sanoi, jos teillä siellä lasketaan myös leipäpaketin hinta joka kerta erikseen sen mukaan kuka söi minkäverran.

Onhan teillä myös vesimittari, ja tarkkilu kuka käyttää minkäverran, että vesimaksun voi jakaa oikein? Vai sisältyykö vuokraan?

Entä sähkölasku? Toivottavasti käyttö on henkiltasolla tarkassa seurannassa.

Jotkut jakaa puoliksi asiat.

Vierailija
37/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50% koska aikuiset maksavat kodista ja ruuasta, lapsista on velvollisuus huolehtia.

Korjaan vähän, OMISTA lapsista on velvollisuus huolehtia. Ei toisten. Vaikka ollaan muilta osin perhettä, ei toisten lapsia tarvitse elättää, ellei jostain syystä erikseen halua.

Kyllä minä olen aina huolehtinut myös niistä ei omista. Mutta minä olenkin ihminen, enkä ällötys kuten sinä.

Vierailija
38/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana aikuiset ihmiset, hävetkää, hemmetin pilkunnusssijat.

Vierailija
39/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se menee niinkun ap sanoi, jos teillä siellä lasketaan myös leipäpaketin hinta joka kerta erikseen sen mukaan kuka söi minkäverran.

Onhan teillä myös vesimittari, ja tarkkilu kuka käyttää minkäverran, että vesimaksun voi jakaa oikein? Vai sisältyykö vuokraan?

Entä sähkölasku? Toivottavasti käyttö on henkiltasolla tarkassa seurannassa.

Jotkut jakaa puoliksi asiat.

Niinpä! Lapset syö paljon, ottaa pitkiä suihkuja, niille pitää ostaa kahvilassa kakkua jne. On vaikeaa ja ehkä vähän tyhmää jakaa kuluja niin että bonusvanhempi ei lainkaan osallistu lapsen kuluihin. Okei, ei maksa kesäleiriä tai harrastuksia, mutta kyllä itse ainakin ostan kotiin maitoa myös lapselle ja kaikkea muutakin. Terv. Bonusvanhempi

Vierailija
40/40 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata missään nimessä muuttaa yhteen jos haluaa että omat kulut pysyy samoina kuin sinkkuaikoina. Ja ei sinne baariin kyllä ehdi enää rahoja kuluttamaankaan kun viikonloput kuluu bonuslapsille ruokaa laittaessa ja heidän kanssaan ulkoillessa. Lapsiin joiden kanssa asuu täytyy myös tutustua joten se ei vetele että bonusvanhemmalla on aina omat menot viikonloppuisin. Toki omaa aikaa järjestyy helpommin kuin muilla vanhemmilla. On tosi tärkeää ymmärtää tämä realiteetti.