Miksi monet ostaa ruokaa k marketista
Onko liikaa rahaa vai vaikka siellä on todella kallista prismaan verrattuna?
Kommentit (62)
Pienessä lähikaupassa on nopea ja vaivaton käydä toisin kuin jossain pelto-prismassa.
Se on mun kotiovelta 20 metrin päässä, joten todellakin käyn sieltä käyn hakemassa yksittäisiä puuttuvia tavaroita ennemmin kuin lähden kilsan päähän Prismaan.
Isommat ostokset käyn Prismasta.
K-ryhmässä on sitä paitsi ihan hyviä tarjouksia jopa noissa pienissä kaupoissa. Sieltä voi saada ihan sopuhintaan esim. hedelmiä ja kasviksia, kun sattuu oikea tarjous kohdalle.
K-kaupassa käyvillä on paljon rahaa ja tekevät paljon myös töitä. Siksi he arvostavat enemmän aikaansa kuin hintoja. K-kauppa on usein nurkan takana.
Koska se on lähikauppa ja siellä on hyvä valikoima. Olen hyvin tietoinen, että 10 kilometrin päässä sijaitsevassa Prismassa on jotkut tuotteet halvempia. Lidl on myös lähellä ja käyn sielläkin paljon.
Tänään just oli viinirypäleet k-kaupassa 1,99, Prismassa tais olla 3,09, yli 3 kuitenkin. Ostan koosta esim niitä omia tarjouksia mitä tulee sovelluksen kautta ja muutenkin tarjoustuotteita.
Useammin tulee kyllä käytyä s tai prisma kuin k tai cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään hyvää Xtra tuotetta en tiedä. Rainbow ja kotimainen tuoteryhmä on pääosin aika kuraa. Luulisi että olisi kunnia asia että kaupan omat merkit on aina parempaa laatua.
Ei noissa ole kyse laadusta, vaa kuinka saadaan mahdollisimman halvalla.
Itse en osta/ käytä kaupan omia merkkejä eettisyyden vuoksi.
Jos haluat tukea kotimaista elintarvike tuotantoa osta esim Valion maitoa, älä sorru kotimaista merkki maitoa.
Siitä, ei jää tuottajalle mitään,Valio har skippat svensk text och jag har som följd skippat Valio.
Ni som satte tummen ner, hittills samtliga, skulle ni köpa mat från livsmedelsaffären där den finskspråkiga texten helt skulle fattas? Produktbeskrivningen på svenska och eventuellt engelska och endast innehållsförteckningen på finska bland estniska och ungerska med mikrotext? Tummen upp om du tycker att det vore ok.
Uudistuksen jälkeen prisma on liian iso ja moni tuote epäloogisissa paikoissa, joutuu pyörimään ja etsimään. Citymarket on selkeä ja sieltä löytää haluamansa . Prismassa esim juomat on sijoitettu perimmäiseen nurkkaan lelujen ja vauvaroinan taakse, se ei millään logiikalla osu kierrokselle ja ole yhteydessä ruokapuoleen. Raejuustoa pyörittiin etsimässä, sekään ei ole siellä missä pitäisi loogisesti ja esim citymarketissa on. Cittarissa parempi hevi-osasto.
Eikös se halvimman oluttölkin hinta ole keskeisin asia? Onko se K-kaupan Pirkka vai S-ryhmän tai Lidlin vastaava, on ratkaisevinta. Samalla ostetaan tästä "edullisimmasta" kaupasta kaikki muukin. Täytyy osata laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se halvimman oluttölkin hinta ole keskeisin asia? Onko se K-kaupan Pirkka vai S-ryhmän tai Lidlin vastaava, on ratkaisevinta. Samalla ostetaan tästä "edullisimmasta" kaupasta kaikki muukin. Täytyy osata laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.
Usein on ratkaisevaa, miten lähellä Alko on kauppaa. Parhaimmillaanhan se on viereinen kauppaliike.
Vierailija kirjoitti:
Prisma on liian iso.
Alepa on sopivan kokoinen. Täällä se on henkitoreissaan kamppailevan pienen k-kaupan vieressä.
En ymmärrä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole Prismaa naapurissa, senkin tollo.
Minä asun s marketista 100 metrin päässä mutta käyn aina prismassa jonne tulee matkaa 7 km ja kuljen aina fillarilla kauppaan.
No 7 km on naapurissa, siellä mulla on s-market, pyörällä en talvella pysty kulkemaan, mutta kesäisin kuljen.
Prismaan onkin joku 50 km.
Ohis
Omistan Keskon osakkeita joten totta kai suosin aina K-kauppoja!
Ja niissä on muutenkin aina rauhallisempi tunnelma kun keltaliivit ja opiskelijat käyvät Lidlissä.
Vierailija kirjoitti:
Omistan Keskon osakkeita joten totta kai suosin aina K-kauppoja!
Ja niissä on muutenkin aina rauhallisempi tunnelma kun keltaliivit ja opiskelijat käyvät Lidlissä.
Lidlissä asioi myös kaikki tumman piirteiset kansalaiset niin ei paljon huvita sinne joukkoon mennä.
Lataan usein autoani Citymarketin K-Latauksessa samalla kun käyn nauttimassa hyvästä tunnelmasta ja esillepanosta. Plussatarjoukset monesti ihan merkittäviä. Omistan Keskon osakkeita.
Just tilasin woltin kautta k-marketista vähän iltapalaa sekä aamuksi, kun ei jaksanutkaan lähtee Prismaan.
Oli huippukallista ja onneton valikoima, mutta pakko sitä on jotain keksiä perheelle.
Vierailija kirjoitti:
K-kaupassa käyvillä on paljon rahaa ja tekevät paljon myös töitä. Siksi he arvostavat enemmän aikaansa kuin hintoja. K-kauppa on usein nurkan takana.
No mä olen pitkäaikaistyötön ja käyn vain K-kaupassa.
Miesystäväni käy aina pienessä K-kaupassa, tottumuksesta ja koska ei isommissa kaupoissa tykkää yksin käydä ja minä taas en tykkää käydä kaupassa ollenkaan, en yksin enkä hänen kanssa. Joskus hyvin harvoin käymme yhdessä Lidlissä ja viemme samalla 5-10 kassia tölkkejä. Se on kaikkea muuta kuin mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Pienessä lähikaupassa on nopea ja vaivaton käydä toisin kuin jossain pelto-prismassa.
Monet haluavat myös tukea sitä lähellä olevaa S- tai K-Markettia, josta löytyy ne perustavarat maidosta vessapaperiin eikä sitä varten tarvitse ajaa autolla pitkiä matkoja. Jos kaikki kantaa ruokaa vain Prismasta ja Citymarketista, niin silloin ne kävelymatkan ja näköetäisyyden päässä olevat kaupat saattavat hävitä.
K-kauppoja on on tuossa nurkan takana ja työmatkan varrella. Helpompi töistä kävellessä napata ostokset mukaan. Ei tarvi automarketin tungokseen työntyä. Pirkkatuotteet on paljon parempia kuin rainbow/extra.
Sitten kun tarvitsee vaippoja/pesuaineita/kosmetiikkaa niin käyn citymarketissa. Prisma on niin täynnä, ankea ja hevi-osaston tuoreet on tosi huonolaatuisia, kosmetiikkaosasto on huono.
Lidlissä en käy koskaan, sieltä ei saa niitä tuotteita mitä haluan.
Mukavuudesta voin maksaa. Jos rahat olis kovin tiukalla niin varmaan valitsisin toisin.