Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmarkkinatuelle tulisi määrätä enimmäiskestoaika - Esimerkiksi 6 kuukauden työttömyyden jälkeen työmarkkinatuen maksun voisi lopettaa...

Vierailija
01.02.2023 |

Tämän jälkeen työnhakija putoaisi leikatulle tt-tuelle jota portaittain laskettaisiin. TT-tuki voitaisiin myös tehdä vastikkeelliseksi eli sitä vastaan pitäisi tehdä töitä.

Kommentit (256)

Vierailija
121/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpö. Ketuttaako kun ei tule tapahtumaan? :D Ei se ole tyttömän syy jos ei palkata kun hakee töitä. Tukia vastasn kuuluukin "lusmuilla". Vain työnantajan maksamaa palkkaa vastaan tehdään töitä.

On tämä tukien varassa eläminen mukavaa. No käyn joka toinen viikko osa-aikatyössä jokusen tunnin eräässä isossa firmassa ja työnantaja maksaa palkan. Rahaa saan asumistuki mukaanluettuna kaikkine tukineen n. 1600e /kk josta palkan osuus n. 200e.

Olen ps5 ym. herkut saanut hyvin ostettua:)

Vierailija
122/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä seudulla on esim. yksi puhelinlaitos, joka hakee jatkuvasti, siis noin kerran kuukaudessa heillä on ilmoitus työmarkkinatorilla, jossa haetaan puhelinpalvelualalle työntekijöitä. Puhelinpalvelu tarkoittaa jonkin toisen organisaation puhelinpalveluiden tarjoamista, siis tarjoavat ulkoistettua puhelinpalvelua joillekin yrityksille ja näihin tehtäviin haetaan ihmisiä, tehtäviin ei kuulu myyntiä.

Olen hakenut näihin, en kelpaa.

En kelpaa. Olen kai liian vanha. Mutta toisaalta... Hyvin epäuskottavaa, että tuo puhelinlaitos on valtaamassa kaiken tämän toimialueen markkinan, siis puhelinpalveluiden tarjoamisen yrityksille. Ei todellakaan ole uskottavaa. Jotain vikaa tuossa tehtävässä siis taitaa olla.

Ja juu, toki nuoria sinne pyrkii töihin ja heitä sinne otetaan.

Tämä on siis puhelinlaitos, sellainen joka lankapuhelinaikaan tarjosi puhelinyhteydet ihmisille. EI mikään sitel tai vastaava, toki olen sitelinkin hommiin hakenut. Yli-ikäinen varmaan olen.

Sitten on pesula-ala. Pesuloihin on myös jatkuvasti pesulatyöntekijän tehtäviä auki. No, olen hakenut. En pääse. Olenko yli-ikäinen. Tai kenties joku paikallinen juorukoneista pitää minuun kohdistettua puhetta yllä, eli en tule valituksi senkään takia. Jaa syrjitään epäasiallisin perustein.

Pitäskö tehdä lehteen juttu, samaan tyyliin kuin joku romani teki lehteen tässä juuri jutun, kyseli että miksei kouluttautuneita romaneita oteta töihin. No, onneksi - sori vaan, että sanon onneksi - työmarkkinoilla romanitaustan perusteella ei voi vetää syrjintäjuttua oikeuteen, sillä työnantaja voi aina sanoa, meillä oli parempia hakijoita tarjolla, joten otimme kyllä romanitaustaisenkin haussa huomioon, mutta valitettavasti, meille tuli paljon hyviä hakemuksia, ja valitettavasti romanitaustainen jäi nyt valitsemassa.

Hyvin erikoisia vastauksiakin on hakemuksiin tullut, paras on tuo Lassila-Tikanojan vastaustyyli, jossa teksti (en nyt muista sitä ulkoa) sisällöllisesti tarkoitti sitä, että tuli paljon hyviltä ehdokkailta hakemuksia, valitettavasti sinä et kuulunut joukkoon!

Oman työkokemustaustan ja koulutukseen sopivat työt: No, niihin en tule valituksi, koska... olen tullut seudulle muualta Suomesta, ja tätä mulle jankutetaan koko ajan, tätä mulle jankuttaa mun naapuri ja muut molopäät: Olet tullut muualta, siellä on paljon hyviä työpaikkoja, sen takia sinä et täällä saa mitään!

No, miksiköhän minä tänne muutin? Rupeanko kertomaan, molopäät! Jatkakaa vaan, tätä kierrettähän tässä riittää................

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tavoitteen, mutta ymmärrätkö sinä niitä muita seurauksia tällaisille toimille?

Pitkään avoinna olleet työpaikat saataisiin viimein täytettyä

Miten ihminen voi olla noin vajaa kuin sinä? Miten ne saa täytettyä? Sinäkö pakotat työnantajat palkkaamaan? Työttömät ei työllisty koska työnantajat eivät palkkaa.

Vierailija
124/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ihminen sitten elää, ja miten maksaa vuokran, kun mitään tuloja ei ole? Kerro ihmeessä.

Tekemällä töitä

Olen työkyvytön. Vaikea vamma minkä vuoksi kukaan ei palkkaa ja kuntoutustuki evättiin vuosien jälkeen ekaa kertaa. Olen siis kuitenkin sairaslomalla. Jos työmarkkinatuki vietäisiin niin tuloni olisivat ~95€/kk (=lapsilisä). Pakko olisi alkaa huumeita kasvattamaan komerossa koska miehen palkka on liian pieni että sillä eläisi nelihenkinen perhe (bruttona alle 2500€/kk).

Estääkö vamma kokonaan työnteon. Sellaisen työn jota voisit tehdä kotoa käsin vähän kerrallaan joustavalla työajalla. Paljon pystyy tekemään etätyötä kotoa tietokoneella, jos ei ruumiillista työtä pysty enää tekemään. Eri asia jos kyseessä jokin aivovamma tai käsien amputaatio, silloin ymmärrettävää ettei yksinkertaisesti onnistu mikään työ.

Tämä on nyt vain spekulaatiota, sinun ei tarvitse kommentoida vammastasi sen enempää, yksityiskohdat eivät kuulu meille.

Aivopieru tuo oli eikä mitään spekulointia. Tieto/etätyöhönhän ihan vaan mennään, varmasti kyseisellä ihmisellä on tällaisiin hommiin soveltuva tutkinto sekä kattavasti aiempaa kokemusta ja varmasti hänet otetaan tekemään "vähän kerrallaan joustavalla työajalla" töitä. V*ttu sentään miten pihalla jotkut ovat.

Vierailija
125/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itkepä sinä siellä sitä, ettei sitä enimmäiskestoaikaa ole lakiin kirjattu.

Sinä ilmeisesti itse olet saanut jollakin konstilla itsellesi sen leikatun toimeentulotuen aikaan?

Ja olet katkera niille, jotka hoitavat asiansa ja saavat työmarkkinatukea.

Jos sinun ehdotuksesi olisi läpimenokelpoinen, pitäisi olla myös sellainen määräys, että niille, jotka sitä työmarkkinatukea ovat saamassa, pitäisi tarjota sellaista työtä, johon työnantaja on heidät velvollinen ottamaan, ja työn kesto pitää olla toistaiseksi jatkuva, palkka työmarkkinaehtojen mukainen, työnantajan pitää myös taata, että työpaikalla kohtelu ja käyttäytyminen on asiallista ja työsuojeluasiat muutenkin kunnossa. Niin!

Säälittävää, että olet sen työmarkkinatukesi jollakin tavalla sössinyt!

Ja toinen mikä on hyvin, hyvin säälittävää, että joillakin tuota kateutta ja katkeruutta riittää toisia huono-osaisi kohtaan, ja koskaan ei syy tietenkään siihen kateellisen tilanteesee ole itsessä! Tolla on, mutta minulla ei ole, siksipä minä vaadin että siltä toiseltakin pitää ottaa pois!

Kannattaa lainata kirjoitusta jota kommentoi, jotta muillekin selviää kenelle vastasit.

Odotas! Onko sulla ymmärryksessä vikaa. 

Mahtaisko kommentti olla kirjoitettu aloitukseen! Aloittajalle!

Vierailija
126/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tavoitteen, mutta ymmärrätkö sinä niitä muita seurauksia tällaisille toimille?

Taidat itse olla surkeaa tuntimäärää ja surkeaa liksaa tarjoava työnantaja, jota kiukuttaa kun ei saa ketään duuniin tekemään orjatyötä. 

Ei ole vaan joku nuppivikanen joka kuvittelee olevansa nokkela. Ei raukka edes ymmärrä miten tyhmä on... Säälittävää. Melkein.

Vierailija
127/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itkepä sinä siellä sitä, ettei sitä enimmäiskestoaikaa ole lakiin kirjattu.

Sinä ilmeisesti itse olet saanut jollakin konstilla itsellesi sen leikatun toimeentulotuen aikaan?

Ja olet katkera niille, jotka hoitavat asiansa ja saavat työmarkkinatukea.

Jos sinun ehdotuksesi olisi läpimenokelpoinen, pitäisi olla myös sellainen määräys, että niille, jotka sitä työmarkkinatukea ovat saamassa, pitäisi tarjota sellaista työtä, johon työnantaja on heidät velvollinen ottamaan, ja työn kesto pitää olla toistaiseksi jatkuva, palkka työmarkkinaehtojen mukainen, työnantajan pitää myös taata, että työpaikalla kohtelu ja käyttäytyminen on asiallista ja työsuojeluasiat muutenkin kunnossa. Niin!

Säälittävää, että olet sen työmarkkinatukesi jollakin tavalla sössinyt!

Ja toinen mikä on hyvin, hyvin säälittävää, että joillakin tuota kateutta ja katkeruutta riittää toisia huono-osaisi kohtaan, ja koskaan ei syy tietenkään siihen kateellisen tilanteesee ole itsessä! Tolla on, mutta minulla ei ole, siksipä minä vaadin että siltä toiseltakin pitää ottaa pois!

Kannattaa lainata kirjoitusta jota kommentoi, jotta muillekin selviää kenelle vastasit.

Odotas! Onko sulla ymmärryksessä vikaa. 

Mahtaisko kommentti olla kirjoitettu aloitukseen! Aloittajalle!

Juu, kyllä se on niin, että aloitukseen suoraan tarkoitettu kommentti - jollet ole rekisteröitynyt palstan käyttäjä - kirjoitetaan suoraan Kommentti-kenttään.

On kyllä ymmärryksessä jollakulla vikaa!

Vierailija
128/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te mielummin tekisitte siis rikoksia kun menisitte vaan töihin? Niinpä varmasti 😂

Kyllä te nöyrytte ja teidän on pakko vaan ottaa itseänne niskasta kiinni ja mennä töihin vaikka itkien, jos siihen tulee. Ette te mitään muuta uskaltaisi tehdä 😆

Ei sinne töihin edelleenkään vaan mennä 🤦

Itsekin työttömänä teen rikoksen, kun kerään kesäisin marjoja ja myyn ne pimeästi ilmoittamatta kelalle. Tiedän, että jotkut saa lääkkeitä, jotka Kela maksaa ja ne myydään katukaupassa isoon hintaan. Puskatkin voi laittaa kasvamaan, Kela maksaa sähköt.

Kyllä tiettyihin töihin pääse kuka tahansa. Esimerkiksi hesburgeriin pääse heti töihin. Mikset menisi sinne?

Olen eri mutta täällä ei ole heseä. Ja jos olisi niin ei sinne noin vain mennä töihin.

Eikö tosiaan löydy alle 100km päästä? Missä oikein asut?

Eipä ole mun työssäkäyntialueella heseä.

Eli asut jossain missä ei 100km2 ole heseä? Olisiko aika muuttaa, jos asut oikeasti paikassa jossa ei vaan ole töitä? Voi kyllä puhelinmyyjäksi päästä myös heti, sinulla ainakin netti toimii...

Jos ei ole heseä niin ei ole mitään töitä?

En ole muuttamassa yhtään mihinkään. Minulla on perhe ja oma koti.

On 100km päässä hese mutta sitten tullaankin siihen onko järkevää laittaa lähes koko palkka auton tankkiin.

No mutta kato kun ap:n mielestä pitää muuttaa työn perässä. Ihan sama mikä tilanne sulla on. Minä en kyllä ole samaa mieltä ap:n kanssa.

Vierailija
129/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihminen voi olla noin vajaa kuin sinä? Miten ne saa täytettyä? Sinäkö pakotat työnantajat palkkaamaan? Työttömät ei työllisty koska työnantajat eivät palkkaa.

Minä vähän ihmettelen tuota, että tuo ihminen kirjoittaa: "Pitkään avoinna olleet työpaikat saataisiin viimein täytettyä."

Mikä lienee syynä, jos jokin työtehtävä jää tekijää vaille, on jatkuvasti etsitty tekijää mutta ei löydy.

Mistä tuo kommentoija edes tietää, mikä työtehtävä on koko ajan auki...  Kannattaako yrittäjän jatkaa toimintaa, jos ei johonkin tehtävään saada tekijää?

Mitä tehtäviä on joihin ei löydy tekijää, mukamas, ja yrittäjä sen kun jatkaa toimintaansa....

Sellaista työtehtävää ei ole, joka olisi täyttämättä.

Nythän muuten esim. uudenkaupungin autotehtaalta tulee porukkaa työmarkkinoille takaisin, luulis löytyvän avoimiin paikkoihin tekijöitä. Sairaanhoitajia, asiantuntijoita teknisille aloille. ja niin päin pois.

Pitkään avoinna olleisiin työpaikkoihin saataisiin tekijöitä... No, hahaha!

Voi olla, että vaihtuvuus jollakin alalla on suurta, ja sen takia jotakin tehtävää on jatkuvasti ilmoitettu haettavaksi. Mutta mikään yritystoiminta ei lyö leiville, jos ei tekijöitä löydy! Vaihtuvuus. Ja mikä voi olla vaihtuvuuden syy!

Vierailija
130/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vähän ihmettelen tuota, että tuo ihminen kirjoittaa: "Pitkään avoinna olleet työpaikat saataisiin viimein täytettyä."

Mikä lienee syynä, jos jokin työtehtävä jää tekijää vaille, on jatkuvasti etsitty tekijää mutta ei löydy.

Mistä tuo kommentoija edes tietää, mikä työtehtävä on koko ajan auki...  Kannattaako yrittäjän jatkaa toimintaa, jos ei johonkin tehtävään saada tekijää?

Mitä tehtäviä on joihin ei löydy tekijää, mukamas, ja yrittäjä sen kun jatkaa toimintaansa....

Sellaista työtehtävää ei ole, joka olisi täyttämättä.

Nythän muuten esim. uudenkaupungin autotehtaalta tulee porukkaa työmarkkinoille takaisin, luulis löytyvän avoimiin paikkoihin tekijöitä. Sairaanhoitajia, asiantuntijoita teknisille aloille. ja niin päin pois.

Pitkään avoinna olleisiin työpaikkoihin saataisiin tekijöitä... No, hahaha!

Voi olla, että vaihtuvuus jollakin alalla on suurta, ja sen takia jotakin tehtävää on jatkuvasti ilmoitettu haettavaksi. Mutta mikään yritystoiminta ei lyö leiville, jos ei tekijöitä löydy! Vaihtuvuus. Ja mikä voi olla vaihtuvuuden syy!

Vaihtuvuuden syy voi olla sekin, että nuo jatkuvasti tekijää vailla olevat työt ovat sellaisia, joihin otetaan opiskelijoita, ja sitten kun opinnot ovat edistyneet niin paljon, että pääsee jo opintoja vastaaviin hommiin, niin lähdetään, ja sitten taas haetaan uutta tekijää...

Lisäksi, erilaisilla vuokratyöläisiä välittävillä firmoilla on kisaa siitä, kuka saa niitä yrityksiä asiakkaikseen joihin vuokratyöläisiä voitaisiin tarjota. Pitää olla sitten mistä sitä porukkaa tarjota, eli reserviä...

Haetaan kaupan alalle työntekijöitä, vaikkei paikkoja itse asiassa olisi tarjollakaan... Mutta saadaan reserviä..

Vierailija
131/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, mitenkäs sitten kaikki osatyökykyiset sekä täysin työkyvyttömät joita ei lasketa eläkkeelle lukuisista sairauksista huolimatta?! Sinun mielestä he varmaankin voisivat mennä saunan taakse?

Eiköhän ne oikeasti työkyvyttömät ole työkyvyttömyyseläkkeellä. Luotan tässä asiassa asiantuntijoihin.

Työkyvyttömille eläke on parempi vaihtoehto kuin työkkärin kirjoilla roikkuminen, mutta tajuatko itse, että ihan samalla tavalla sinä maksat silloinkin heidän elämisensä? Ei työkyvyttömyyseläkeläinen kustanna omaa elämistään yhtään sen enempää kuin tt-tuella oleva. 

Ihan kuin kuvittelisit eläkeläisen tulevan sinulle halvemmaksi. 

Vierailija
132/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap edustaa tyypillistä oikeistolaista ajattelua jota leimaa kovuus ja kapeakatseisuus. Pääasia tuntuu olevan että kun itse on päässyt istumaan vihreälle oksalle ja nauttimaan hyvätuloisuudesta, joku muu voi sitten tehdä ne huonosti palkatut työt. Kunhan se en ole minä ja minun lapseni. Sitten jos se oma lapsi ei menestykään aletaan kysellä yhteiskuntaa apuun.

Ap:n kirjoitus on tarkoituksellisesti tehty feikkialoitus, jonka ovat todennäköisesti tehnyt jokin vassarinuorisoryhmä vaaleja silmällä pitäen. Jos tekee trollausaloituksen niin se kannattaisi edes tehdä niin taitavasti että ei paljastu heti aloituksessa. Näkeehän tuon jo sokea reettakin.

Kokoomuslaisia ne on, jotka tällä palstalla jatkuvasti yrittävät saada työttömät näyttämään huonoilta. Tiedät sen ihan tasan tarkkaan, kun itsekin saat palkkasi samalta suunnalta.  

Vierailija
133/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ihminen sitten elää, ja miten maksaa vuokran, kun mitään tuloja ei ole? Kerro ihmeessä.

Alkaa kiinnostamaan työnteko. Asumiskustannusten alentamiseksi voi muuttaa jonkun kanssa yhteen tai alivuokralaiseksi. Ei veroja maksavien työssäkäyvien tehtävä ole elättää kaikkia.

Vierailija
134/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömyystuen eteen pitäisi tehdä töitä? Jos tekee töitä, eikö silloin palkan pitäisi riittää?

Vierailija
135/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä kuuluu maksaa palkkaa.

Vierailija
136/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia töitä ajattelit? Että jos saa esimerkiksi 400 e toimeentulotukea, mitä työtä pitäisi tehdä ja kuinka kauan?

Esim. 4x6h/vko

Miksi ei voi sitten ihmiselle maksaa minimipalkkaa jos hän menee töihin? En oikein ymmärrä.

Vierailija
137/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kiinnostamaan työnteko. Asumiskustannusten alentamiseksi voi muuttaa jonkun kanssa yhteen tai alivuokralaiseksi. Ei veroja maksavien työssäkäyvien tehtävä ole elättää kaikkia.

Minua kyllä kiinnostaa työnteko mutta kukaan ei palkkaa.

Miksi muuten oletat että työtön ei ole ikinä ollut töissä ja maksanut veroja?

Vierailija
138/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa se niin yksinkertaista. Olen sairas työtön työnhakija. Ei minusta ole töihin, olen saanut siitä diagnoosit ja paprut. Mutta Kelan mukaan mun pitää olla työtön työnhakija. 

Vierailija
139/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä saisit varmaan presidentin viran?

Kyllä ollaan taas niin kaukana todellisuudesta, että sääliksi käy läheisiäsi.

Hyvänen aika :D - Kunhan tuet vain poistetaan, siitä seuraa automaattisesti, että työtön saa työpaikan ja rupeaa työskentelemään? - Kuule, siitä seuraa, että ihminen joutuu taivasalle ja joutuu varastamaan ruokansa tai kuolemaan kylmään ja nälkään. Suomessa taitaa olla tosi paljon ilkeitä, hyvin pärjääviä ihmisiä, jotka toivoisivat juuri noin käyvän? Samat tyypit eivät sanallakaan arvostele rikkaita pääomasijoittajia. - Onneksi perustuslaki vielä toistaiseksi kieltää tappamasta ketään kylmään ja nälkään, vaikka te ilkiöt kuinka sitä haluaisitte.

Vierailija
140/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikki ihmiset eivät vain kelpaa mihinkään töihin, vaikka kuinka hakisivat. Työnantajat haluavat aina sen parhaan hakijan, eivät sitä joka on ollut pisimpään ilman töitä. Ihminen voi todella haluta työllistyä, opiskella ja vaikka muuttaakin mutta mikään ei takaa hänelle työpaikkaa.

Hyvinvointivaltio toimii siten, että on toimiva sosiaaliturva. Sellaista maata, jossa jää täysin tyhjän päälle ei voi sanoa hyvinvointivaltioksi.

Mielestäni sosiaaliturvaa ja työttömyyttä isompi ongelma on se, että on olemassa niin matalapalkkaisia töitä ettei niillä ole käytännössä mahdollista tulla toimeen. Ihan järjetöntä että kokoaikaisessa työssä käyvät joutuvat hakemaan toimeentulotukea ja asumistukea, kun eläminen on niin kallista ettei palkka riitä.

Jos ihminen pitäisi velvoittaa käymään töissä, niin silloin myös työnantaja pitäisi velvoittaa maksamaan sellaista palkkaa, että sillä tulee toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan