Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmarkkinatuelle tulisi määrätä enimmäiskestoaika - Esimerkiksi 6 kuukauden työttömyyden jälkeen työmarkkinatuen maksun voisi lopettaa...

Vierailija
01.02.2023 |

Tämän jälkeen työnhakija putoaisi leikatulle tt-tuelle jota portaittain laskettaisiin. TT-tuki voitaisiin myös tehdä vastikkeelliseksi eli sitä vastaan pitäisi tehdä töitä.

Kommentit (256)

Vierailija
41/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitähän riittää tässä maassa, ihmisten pitäisi vain muuttaa töiden perässä. Vaan ei, juurrutaan jonnekkin perähikiälle missä ei ole ollut töitä sitten vuoden -86 ja nostetaan koko loppuelämän tukia, jotka me työssä käyvät maksamme. Minäkin muutin vajaa 100km päähän tekemään töitä, kun lähenpänä ei yksinkertaisesti ollut mitään tarjolla ja hyvä näin, nyt on vakityö ja pystyn itse elättänään itseni ja elämään tavallista elämää.

Olen aina ollut sitä mieltä että suomessa pystyy aivan liian helposti jäämään kotiin sillä mentaliteetillä että kyllä valtio huolehtii omistaan. Tukiasioiden pitäisi tiukentua niin, että jos havaitaan ettei työikäinen ja työkykyinen henkilö edes aio työllistyä niin tuet pois vain jonkun varoajan jälkeen. Sairaat ja vanhukset erikseen, he eivät voi työkyvyttömyydelleen mitään.

Minä minä minä, kyllä just minä teen oikein 🤦

Ootko ikinä miettinyt jos itse jäät työttömäksi sen takia kun sun tilalle otetaankin joku, joka tekee sen työn ilman palkkaa?

Vierailija
42/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen julkisesti esitetyn alyvapaan kommentin jälkeen, valtio voisi tarjota kansalaiselle eutanasian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap siis yrittää kertoa, että

köyhyys ja työttömyys ovat lähtökohta yksilön oma vika ja että yhteiskunnan ei kuulu tukea huono-osaisia.

Yhteiskunta saisi tukea huono- osaisia, mutta missä on yksilön vastuu? Ihmisiä pitäisi puskea siihen suuntaan, että töitä on tehtävä, ettei valtio eli muut kansalaiset voi rahoittaa yksilön elämää loputtomiin. Pitäisi itse edes yrittää. Mielestäni siinä vaiheessa jos et töihin aio mennä, tuet poistuisi tai pienenisiä erittäin huomattavasti, niin kylläpä ihminen lähtisi liukkaasti etsimään töitä. Vaan nyt ei tarvitse kun tietää että kyllä sieltä kelasta raha tippuu tasaisin väliajoin vaikkei mitään tee.

Miksi sä kuvittelet että kotona saa olla tekemättä mitään ja rahaa tulee loputtomasti?

Kyllä mut ainakin on velvoitettu tekemään aktivointisuunnitelma ja jos en menisi sitä tekemään, ne ilmoittais Kelaan että mulle ei makseta työmarkkinatukea enää.

Tein aktivointisuunnitelman ja sen mukaan vaikka olen sossun ja kuntakokeilun henkilön mielestä lähes työkyvytön, mun on mentävä tällaiseen ilmaistyöhön.

Lääkäreiden kanssa asiat ei etene, vaikka selviän hädintuskin kauppareissusta.

Saikkua ei saa koska eivät ymmärrä mihin työtön tarvitsee saikkua.

Työkyvyttömyyseläkkeestä puhuminen olisi täysi vitsi, ei kuulema tulee kuuloonkaan neljäkymppisen kohdalla.

Vierailija
44/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehdotus.

Antakaa kaikki työssäkäyvät puolet duunistanne työttömille ja heittytykää vaikka puoleksi vuodeksi tukien varaan? Kaikille riittäisi duunia sit.

Eiku, ainiin..

Vierailija
45/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ihminen sitten elää, ja miten maksaa vuokran, kun mitään tuloja ei ole? Kerro ihmeessä.

Tekemällä töitä

Olen työkyvytön. Vaikea vamma minkä vuoksi kukaan ei palkkaa ja kuntoutustuki evättiin vuosien jälkeen ekaa kertaa. Olen siis kuitenkin sairaslomalla. Jos työmarkkinatuki vietäisiin niin tuloni olisivat ~95€/kk (=lapsilisä). Pakko olisi alkaa huumeita kasvattamaan komerossa koska miehen palkka on liian pieni että sillä eläisi nelihenkinen perhe (bruttona alle 2500€/kk).

Estääkö vamma kokonaan työnteon. Sellaisen työn jota voisit tehdä kotoa käsin vähän kerrallaan joustavalla työajalla. Paljon pystyy tekemään etätyötä kotoa tietokoneella, jos ei ruumiillista työtä pysty enää tekemään. Eri asia jos kyseessä jokin aivovamma tai käsien amputaatio, silloin ymmärrettävää ettei yksinkertaisesti onnistu mikään työ.

Tämä on nyt vain spekulaatiota, sinun ei tarvitse kommentoida vammastasi sen enempää, yksityiskohdat eivät kuulu meille.

Pystyn käyttämään tietokonetta n. 15min kerrallaan ja tauon on oltava sen jälkeen vähintään tunti. Eihän tässä olisikaan mitään ongelmaa jos toimistotyö kävisi. Vamma on nimenomaan käsissä, oikea käsi meni tapaturmassa täysin pirstaleiksi ja jälkiseurauksena rasittuu hetkessä ja seurauksena on päiviä kestäviä, kovia kipuja. Vasen käsi murtui myös mutta on vain jäykkä, tosin sekin kipeyttää niskat ja selän kun ei just taivu ja joudun kaiken tekemään ihan väärissä asennoissa. Kyllä tässä on ammatillisen kuntoutuksen ohjaajallakin haastetta yrittää keksiä sopivaa uraa. Enpä tällaista toivoisi pahimmalle vihamiehellekään.

Vierailija
46/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia töitä ajattelit? Että jos saa esimerkiksi 400 e toimeentulotukea, mitä työtä pitäisi tehdä ja kuinka kauan?

Esim. 4x6h/vko

Tulen ihan koska tahansa jos maksetaan edes 10e/h. Miksi se pitää ilmaiseksi tehdä?

Vierailija
47/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus siellä puhuu, että saisit itsellesi enemmän. Lyhytnäköistä ajattelua, olisiko kiva elää maassa missä kodittomat nukkuisivat isoissa joukoissa kadun varsilla, et uskaltaisi enää pysäköidä hienoa autoasi, saati liikkua kävellen eri alueilla. Kaikenlainen rikollisuus lisääntyisi, kerjäläisiä kaduilla.

Vierailija
48/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintotuki ja laina voitaisiin poistaa kokonaan. Onhan noita osa-aikahommia, joihin opiskelijoita palkataan. Muitahan ei niihin töihin kelpuutetakaan. Tehkööt niitä rahoittaakseen opiskelunsa.

Ainakin tässä kaupungissa ne osa-aikahommat menee nopeasti. Viimeksi hain tiskariksi, paikka oli täytetty kahdessa päivässä ilmoituksen jättämisen jälkeen. Hyllyttäjäksi olisin hakenut, huomasin ilmoituksen aamulla ja seuraavana aamuna se oli poistunut.

Vartijaksi en edes hae. Kuka palkkaa 160 senttisen ja 50 kiloisen paniikkihäiriöisen naisen vartijaksi, jos hakemassa on myös parimetrinen korsto?

Vierailija
49/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jos kaikki työttömät muuttaisivat isompiin kaupunkeihin sen upean työn perässä josta maksetaan vaikka 10 euroa tunti. Joutuisivat sitten hakea muita tukia. Ja mistä näille löytyisi asunnot, entä heidän lapsilleen hoitopaikat ja koulut. Voi hyvää päivää tätä ymmärryksen tasoa!!!

Yhteiskunnassa tulee aina olemaan ihmisiä joille ei löydy töitä vaikka mitä kiristyksiä keksittäisiinkin. Mutta niitä joille ei mikään työ kelpaa, ne jotka eivät halua tehdä töitä on lopulta hyvin pieni määrä. Ei niin onnettomilla tuloilla tervejärkinen aikuinen halua kituuttaa vuodesta toiseen!

Vierailija
50/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ihminen sitten elää, ja miten maksaa vuokran, kun mitään tuloja ei ole? Kerro ihmeessä.

Tekemällä töitä

Olen työkyvytön. Vaikea vamma minkä vuoksi kukaan ei palkkaa ja kuntoutustuki evättiin vuosien jälkeen ekaa kertaa. Olen siis kuitenkin sairaslomalla. Jos työmarkkinatuki vietäisiin niin tuloni olisivat ~95€/kk (=lapsilisä). Pakko olisi alkaa huumeita kasvattamaan komerossa koska miehen palkka on liian pieni että sillä eläisi nelihenkinen perhe (bruttona alle 2500€/kk).

Estääkö vamma kokonaan työnteon. Sellaisen työn jota voisit tehdä kotoa käsin vähän kerrallaan joustavalla työajalla. Paljon pystyy tekemään etätyötä kotoa tietokoneella, jos ei ruumiillista työtä pysty enää tekemään. Eri asia jos kyseessä jokin aivovamma tai käsien amputaatio, silloin ymmärrettävää ettei yksinkertaisesti onnistu mikään työ.

Tämä on nyt vain spekulaatiota, sinun ei tarvitse kommentoida vammastasi sen enempää, yksityiskohdat eivät kuulu meille.

Anna nyt jokin esimerkki tällaisesta työstä, jota voisi kotona joustavasti tehdä. Ainakaan omalla maisterin koulutuksella ei löydy yhtään!

Vierailija
51/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä kulunutta kuluneempi trolli. Ei sulla mielikuvitus muuta keksinyt?

Vierailija
52/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä töitä

Anna nyt jokin esimerkki tällaisesta työstä, jota voisi kotona joustavasti tehdä. Ainakaan omalla maisterin koulutuksella ei löydy yhtään!

Vakuutusmyyjä, lehtimyyjä..

Vierailija
53/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOKOOMUS ON SUOMEN TUHO.....TEKEVÄT SITÄ VENÄJÄN POLITIIKKAA,,, ELI KAIKEN VARASTAA ITSELLE..

Vierailija
54/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisi työnhaku maistumaan!

Vierailija
55/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap pitäisi määrätä toimeentulotuelle

Ymmärtääkseni tt-tukea haetaan

Vierailija
56/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi idea jos ei vuodessa saa töitä niin siirretään eläkkeelle. Tadaa pitkäaikaistyöttömyys katoaa kokonaan. Parempi tilastojen kaunistelu kuin 9 euron orjuudet.

Vierailija
57/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömälle maksetaan työttömyyskorvaus ja työstä maksetaan palkka. Mikä tässä on niin vaikea sisäistää?  

Vierailija
58/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että aloittaja on vasemmiston tai vihreiden myyrä, tarkoituksena levittää vihaa. Toivottavasti ette ota häntä ainakaan minään oikeistopuolueiden aatteiden edustajana.

Vierailija
59/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko se tämä paskanjauhaminen ja työttömien haukkuminen alkaa? Eikö ole aloittajalla muuta tekemistä kuin pohdiskella työttömien elämää kun Ukrainassa on sota?

Vierailija
60/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että aloittaja on vasemmiston tai vihreiden myyrä, tarkoituksena levittää vihaa. Toivottavasti ette ota häntä ainakaan minään oikeistopuolueiden aatteiden edustajana.

Tämä oli hyvä huomio. Vaalit lähestyvät, ja kaikki keinot ovat käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi