Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmarkkinatuelle tulisi määrätä enimmäiskestoaika - Esimerkiksi 6 kuukauden työttömyyden jälkeen työmarkkinatuen maksun voisi lopettaa...

Vierailija
01.02.2023 |

Tämän jälkeen työnhakija putoaisi leikatulle tt-tuelle jota portaittain laskettaisiin. TT-tuki voitaisiin myös tehdä vastikkeelliseksi eli sitä vastaan pitäisi tehdä töitä.

Kommentit (256)

Vierailija
21/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia töitä ajattelit? Että jos saa esimerkiksi 400 e toimeentulotukea, mitä työtä pitäisi tehdä ja kuinka kauan?

Esim. 4x6h/vko

Sähkö työskentelisit tuolla palkalla?

Miksi aina työttömiä ollaan ajamassa ilmaisiin töihin? Miksi niitä työpaikkoja ei luoda lisää ja tueta työllistymistä?

Vierailija
22/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien poistollahan ne ongelmat ratkeaa.

Haluaako ap että Suomessa käy kuin USA:ssa, jossa miljoonat ihmiset asuvat kaduilla? Että rikollisuus kasvaa kun ei vain ole muita työuria kaikille?

Kovin on vaaleanpunaiset kokoomus-lasit nenällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, räjähtää rikollisuus pilviin tuollasella vedolla.

Koittaa nyt vaan hyväksyä että 10 ihmistä ei mahdu 1 työpaikkaan.

Minä oon alottanu Youtube kanavan pyörittämisen, josko sieltä joskus saisi jotain tuloja, mutta on vuosien uurastus edessä, tämä vaan venyy ja venyy jos minuu heitellään nollasoppareille.

Vierailija
24/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitähän riittää tässä maassa, ihmisten pitäisi vain muuttaa töiden perässä. Vaan ei, juurrutaan jonnekkin perähikiälle missä ei ole ollut töitä sitten vuoden -86 ja nostetaan koko loppuelämän tukia, jotka me työssä käyvät maksamme. Minäkin muutin vajaa 100km päähän tekemään töitä, kun lähenpänä ei yksinkertaisesti ollut mitään tarjolla ja hyvä näin, nyt on vakityö ja pystyn itse elättänään itseni ja elämään tavallista elämää.

Olen aina ollut sitä mieltä että suomessa pystyy aivan liian helposti jäämään kotiin sillä mentaliteetillä että kyllä valtio huolehtii omistaan. Tukiasioiden pitäisi tiukentua niin, että jos havaitaan ettei työikäinen ja työkykyinen henkilö edes aio työllistyä niin tuet pois vain jonkun varoajan jälkeen. Sairaat ja vanhukset erikseen, he eivät voi työkyvyttömyydelleen mitään.

Vierailija
25/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eläkeläisiltä eläke pois, elleivät mene töihin?

En ole tällaisesta mitään maininnut.

Vierailija
26/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki ja laina voitaisiin poistaa kokonaan. Onhan noita osa-aikahommia, joihin opiskelijoita palkataan. Muitahan ei niihin töihin kelpuutetakaan. Tehkööt niitä rahoittaakseen opiskelunsa.

Vierailija
27/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis yrittää kertoa, että

köyhyys ja työttömyys ovat lähtökohta yksilön oma vika ja että yhteiskunnan ei kuulu tukea huono-osaisia.

Vierailija
28/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ihminen sitten elää, ja miten maksaa vuokran, kun mitään tuloja ei ole? Kerro ihmeessä.

Tekemällä töitä

Miten voi tehdä töitä, jos kaikista hakemuksista ja työhaastatteluista huolimatta ei pääse töihin?

Laskee rimaa. Töissä ollessaan voi sitten tavoitella niitä unelmiensa työpaikkoja

Provo tämä tietysti oli, mutta vastaan.

Koeta hakea McDonald'siin töihin 40-vuotiaana yliopistokoulutettuna maisterina niin et varmasti pääse.

Vierailija
29/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eläkeläisiltä eläke pois, elleivät mene töihin?

En ole tällaisesta mitään maininnut.

Et tietenkään, koska olet itse eläkeloinen. Käsi toisten taskuilla kuten kunnon demarin kuuluu.

Vierailija
30/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo se ap:n on huudella, kun ajatusten tasosta päätellen loikoilee kotona vammaiseläkkeellä.

Vierailija
31/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintotuki ja laina voitaisiin poistaa kokonaan. Onhan noita osa-aikahommia, joihin opiskelijoita palkataan. Muitahan ei niihin töihin kelpuutetakaan. Tehkööt niitä rahoittaakseen opiskelunsa.

Kyllä nykyinen rajattu opintotuki-/ lainajärjestelmä on ihan ok. Toki lainan osuutta voisi hieman lisätä.

Ap

Vierailija
32/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kehitysvammaisilta vaatia itsensä kehittämistä tai eläke otetaan pois? Kannatan.

Vierailija
33/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, mitenkäs sitten kaikki osatyökykyiset sekä täysin työkyvyttömät joita ei lasketa eläkkeelle lukuisista sairauksista huolimatta?! Sinun mielestä he varmaankin voisivat mennä saunan taakse?

Eiköhän ne oikeasti työkyvyttömät ole työkyvyttömyyseläkkeellä. Luotan tässä asiassa asiantuntijoihin.

Anteeksi nyt mutta tämä todisti sinut aika typeräksi! Et tiedä yhtikäs mitään tämän päivän tilanteesta eläkkeelle pääsystä. Itselläni on lihastauti jonka vuoksi olen maannut sängyssä vuosia, avustajat auttavat arjessa selviytymisessä. Nämä "asiantuntijat" joihin sinä luotat eivät päästä minua kuitenkaan eläkkeelle. Olen työkkärissä kirjoilla ja saan työmarkkinatukea. Voinhan minä toki paareilla mennä töihin?! Avustajat sitten tekevät puolestani työtehtävät.

Vierailija
34/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ihminen sitten elää, ja miten maksaa vuokran, kun mitään tuloja ei ole? Kerro ihmeessä.

Tekemällä töitä

Olen työkyvytön. Vaikea vamma minkä vuoksi kukaan ei palkkaa ja kuntoutustuki evättiin vuosien jälkeen ekaa kertaa. Olen siis kuitenkin sairaslomalla. Jos työmarkkinatuki vietäisiin niin tuloni olisivat ~95€/kk (=lapsilisä). Pakko olisi alkaa huumeita kasvattamaan komerossa koska miehen palkka on liian pieni että sillä eläisi nelihenkinen perhe (bruttona alle 2500€/kk).

Vierailija
35/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä töitä

Miten voi tehdä töitä, jos kaikista hakemuksista ja työhaastatteluista huolimatta ei pääse töihin?

Laskee rimaa. Töissä ollessaan voi sitten tavoitella niitä unelmiensa työpaikkoja

Koska työnantaja laskee rimaa ja palkkaa ikääntyneitä ja vajaakuntoisia?

Vierailija
36/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät töihin työmarkkinatuella, hieno ajatus. Työnantajajärjestöt kiittävät ja alkaa massiivinen irtisanomis aalto. Miksi maksaa palkkaa kun voi saada ilmaistyövoimaa?

Vierailija
37/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap siis yrittää kertoa, että

köyhyys ja työttömyys ovat lähtökohta yksilön oma vika ja että yhteiskunnan ei kuulu tukea huono-osaisia.

Yhteiskunta saisi tukea huono- osaisia, mutta missä on yksilön vastuu? Ihmisiä pitäisi puskea siihen suuntaan, että töitä on tehtävä, ettei valtio eli muut kansalaiset voi rahoittaa yksilön elämää loputtomiin. Pitäisi itse edes yrittää. Mielestäni siinä vaiheessa jos et töihin aio mennä, tuet poistuisi tai pienenisiä erittäin huomattavasti, niin kylläpä ihminen lähtisi liukkaasti etsimään töitä. Vaan nyt ei tarvitse kun tietää että kyllä sieltä kelasta raha tippuu tasaisin väliajoin vaikkei mitään tee.

Vierailija
38/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä töitä

Olen työkyvytön. Vaikea vamma minkä vuoksi kukaan ei palkkaa ja kuntoutustuki evättiin vuosien jälkeen ekaa kertaa. Olen siis kuitenkin sairaslomalla. Jos työmarkkinatuki vietäisiin niin tuloni olisivat ~95€/kk (=lapsilisä). Pakko olisi alkaa huumeita kasvattamaan komerossa koska miehen palkka on liian pieni että sillä eläisi nelihenkinen perhe (bruttona alle 2500€/kk).

Estääkö vamma kokonaan työnteon. Sellaisen työn jota voisit tehdä kotoa käsin vähän kerrallaan joustavalla työajalla. Paljon pystyy tekemään etätyötä kotoa tietokoneella, jos ei ruumiillista työtä pysty enää tekemään. Eri asia jos kyseessä jokin aivovamma tai käsien amputaatio, silloin ymmärrettävää ettei yksinkertaisesti onnistu mikään työ.

Tämä on nyt vain spekulaatiota, sinun ei tarvitse kommentoida vammastasi sen enempää, yksityiskohdat eivät kuulu meille.

Vierailija
39/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, mitenkäs sitten kaikki osatyökykyiset sekä täysin työkyvyttömät joita ei lasketa eläkkeelle lukuisista sairauksista huolimatta?! Sinun mielestä he varmaankin voisivat mennä saunan taakse?

Eiköhän ne oikeasti työkyvyttömät ole työkyvyttömyyseläkkeellä. Luotan tässä asiassa asiantuntijoihin.

Tähän ei kuule kannata missään nimessä luottaa. Muuten putoaa meinaan korkealta jos jotain käy terveydellesi. Suomessa jopa vuoteeseen autettava henkilö voidaan katsoa työkykyiseksi eläkevakuutusyhtiön vakuutuslääkärin toimesta. Työkkärissä roikkuu myös monisairaita henkilöitä joilla yksikään sairaus ei yksin oikeuta eläkkeeseen mutta sairauksien kumuloituessa oireet voivat aiheuttaa täyden työkyvyttömyyden mutta ikävä kyllä tällaista ei huomioida ollenkaan päätöksiä tehdessä. Lisäksi oirediagnoosi ei ole riittävä eli vaikka et pystyisi kävelemään ja kärsit hirveistä kivuista, mutta kuvissa ei näy mitään "kovin karmeata", niin se on voi voi. Tämä tulee monelle järkytyksenä/yllätyksenä.

Vierailija
40/256 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeloinen 🤔 yli 40 vuotta työelämää takana... taitaa totuus loiseliöstä olla toisenlainen 👍

Jonkun verran tuossa ajassa on valtion kirstuun rahoja kilahtanut.

Toisin kuin eräällä 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä