Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painopeitto? Kokemuksia,hyviä ja huonoja?

Vierailija
31.01.2023 |

Auttaako tuo peitto johonkin vaivaan, mihin? Onko siitä haittaa ollut?

Mulla on peitto enkä tiedä onko se kiva vai ei.. en huomaa mitään erikoista.. ehkä enemmän ahdistaa se paino kun ei jalat ihan niin vapaasti pääse liikkumaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nukkua sen alla ja mielestäni pidentänyt yöunta. Minulla on 7kg, mutta voisi olla vaikka 10kg.

Vierailija
2/7 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun paremmin, levollisemmin, en pyöri niin paljon. Meillä on viileää makkarissa, joten pitää lämpimänä, en tarvi enää kahta tökkiä.

En vaihtaisi pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän voi käyttää vaikka hetken ennen nukahtamista rauhoittumiseen ja siirtyä sitten nukkumaan tavis peitolla. Jotkut käyttävät painopeittoa esim televisioa katsoessaan ja tykkäävät siitä.

Meillä mies ei tykkää painopeitosta. Minun uneni rauhoittuu liikaakin painopeitolla eli jos käytän sitä niin olen aamuisin ihan jumissa.

Lapset tykkää nukkua painopeiton alla vaikka ei mihinkään vaivaan vaikuttaisikaan.

Vierailija
4/7 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään. Mielestäni paino rauhoittaa.

Mulla painoa 52 kiloa ja ostin 7 kilon peiton. Ensimmäistä kertaa sen alla meinasin saada paniikkikohtauksen, mutta melko heti ihastuin, haluaisin painavamman.

Vierailija
5/7 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain joulupukilta 6 kg torkkupeiton ja on se kyllä ollut kiva. Torkkupeitto on ihan kiva vaihtoehto jos haluaa kokeilla eikä välttämättä tiedä haluaako nukkua sillä joka yö. Itselläni se auttaa parhaiten silloin kun aamulla tahtoisi nukkua vielä vähän mutta ei meinaa saada enää unenpäästä kiinni. Torkkupeitolla sammuu aika nopeasti :D itse olen ollut myös yllättynyt siitä että alla voi käyttään jopa tavallista peittoa eikö silti tule liian kuuma.

Vierailija
6/7 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä painopeittona vanha vesisängynpatja, paino 328kg.

Vierailija
7/7 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavallinen peitto ja painopeitto siinä päällä. Näin talvella, kun makkarissa on viileä, se on just hyvä kombo. Kun ilmat lämpenee, pitänee luopua tuosta normaalipeitosta. Vähän aikaa piti opetella ja alkuun potkin painopeiton unissani pois aamuyöstä, mutta nyt menee sen kanssa ihan aamuun asti. Painopeitolla on vastaava vaikutus kuin ns. "tassuhoidolla" esim. vauvoihin: se rauhoittaa. Koen, että painopeitto on parantanut unenlaatuani. Olen melko levoton nukkuja ja painopeitto rauhoittaa yöllistä pyörimistä.