Katsotteko muun kielisiä kun englannin kielisiä elokuvia
Kommentit (23)
Kyllä. Viime aikoina ruotsin, tanskan, ranskan, espanjan, italian ja japanin kielisiä. Telkkarista, YLE areenasta, Netflixistä.
Todellakin! Areenasta, Viddlasta, Kirjastokinosta, Netflixistä.
Katson. Areenasta tai Netflixistä tai torrenttina.
Netflixistä silloin tällöin katson japanilaisia elokuvia ja sarjoja. Myös oon katsonut sieltä saksalaisen, ranskalaisen, venäläisen, ruotsalaisen, norjalaisen... ja jos nyt laajemmin ajattelen niin monia eurooppalaisia elokuvia olen katsonut, että kattaa varmaan koko Euroopan.
Eurooppalaisia. Kyllä. Kanadalaisia myös. Elokuvafestivaaleilla käyn paljon.
Englanninkielisiä katson paljon, englannin kielisiä en ole nähnyt vielä yhtään.
Katson vain vanhoja suomalaisia elokuvia. Niitä tulee joka arkipäivä iltapäivällä TV1:ltä. Olen nähnyt vuosien mittaan suurimman osan monta kertaa. Melkein kaikki ovat lisäksi kovalevylläni. Elonetissä on jatkuvasti katseltavissa niistä melkoinen määrä.
Aika harvoin. Viimeksi katsoin elokuvan The White Crorwn mikä oli todella hyvä.
Etelä-Koreassa on tehty joitakin hyviä filmejä viime vuosina.
Japanista on lähtöisin muutama hyvä kauhufilmi:
Suomenkielisiä. 50 ja 60-luvun elokuvat ovat mukavan nostalgisia. Eikä niissä ole 70luvun kuvissa niin usein ikävää
poliittista paatosta.
Onneksi meillä ei ole päälle puhuttuja(dubattuja) kuvia. Kielitaitaitokin on kehittynyt. Italian tuttu voivotteli, kun ei maailmantähtiä voi kuunnella omalla äänellä.
Espanjalaisia, pohjoismaalaisia ainakin. Saksa ja Ranska ei niinkään iske. Niistä laitan äänet hiljaiselle. Netflix, YLE areena, katsomo, ruutu, telkkari.
Vierailija kirjoitti:
Eikö muuta?
Mitä muuta?
Oon mä fyysisestikin ostanut esim. espanjalaisia elokuvia (dvd ja blu-ray).
Viime vuonna tuli hindin kielistäkin elokuvaa katsottua netflixistä. Netflixistä löytyy ainaskin monen maalaista elokuvaa ja sarjaa.
Ranskassa on aina osattu tehdä elokuvia. Olen katsonut laajasti mm. Melville JP, Jean Luc Goddardin, Claude Sautetin ja Jules Dassinin tuotantoa. Yleensä lataan elokuvat, tai ainut paikka jossa klassikoita on olisi Criterionin streamipalvelu
Eurooppalaisia lähinnä. Britti- ja ranskalaiset elokuvat ovat lähinnä sydäntä, mutta toki muuallakin osataan tehdä elokuvia. Ennen kuin Netflix alkoi tuuppaamaan omaa vähä-älyisille suunnattua ohjelmistoaan, sieltä saattoi löytää ulkomaisia ja pienempien indie studioiden helmiä.
Olemme Suomessa siitä onnellisessa asemassa, että meillä tekstitetään kaikki ulkomaiset ohjelmat, joten niitä on varsin helppo seurata.
Tietysti. Vaikka Yle Areenasta luulisi löytyvän. Ainakin siellä on Almodovarin Naisia hermoromahduksen partaalla. Espanjaksi. Aloita siitä.