Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö kurahousuja koossa 74 cm? Vai riittääkö vedenpitävä haalari (1-vuotiaalle)?

25.08.2008 |

Siinäpä se kysymys otsikossa on. Kertokaahan lapsista ja varusteista mitään tietämättömälle esikoisen vanhemmalle, että mitä ulkoiluvarusteita sitä pitää syksyksi/talveksi/kevääksi hankkia 1-vuotiaalle, joka vasta harjoittelee kävelemistä. Toistaiseksi ulkoillaan pääasiassa rattaissa istuen, mutta pikkuhiljaa kai hiekkalaatikkoleikit ja maassamönkiminen yms. alkaa lisääntyä.

Kyseessä on pienikokoinen lapsi, joka käyttää nyt kokoa 68-74 cm. Pienimmät kurahousut, joita olen löytänyt, ovat 80 senttisiä ja "jättisuuria". Meillä on vettäpitämättömiä haalareita syksyyn ja talvelle, joten ajattelin, että nuo kurahousut täydentäisivät asun hiekkalaatikolle ja muuhun "möyrintäulkoiluun", mutta sopivia ei tunnu mistään löytyvän. Kosteussuojattuja haalareitakin olen katsellut, olisiko ne sittenkin parempi vaihtoehto kuin kurahousut, vaikka haalareita meillä muutoin kyllä kovasti onkin (saatu käytettyinä, mutta priimakuntoisina, joten sinällään ei ole niihin rahaa laitettu).

Syksyn lapsonen on kotihoidossa, mutta vuoden vaihteessa menee päiväkotiin, onko sieltä jotain "vaatimuksia" ulkovaatetukselle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika jo 1v9kk ja kertaakaa ei ole kurahousuja käytetty. Sateessa on ulkoitu ja lätkössä uitu mm. Reimatec, Rasavil ja Raiski Drymaxx haalareissa ja kuivana on pysynyt. Remussa ei pysynyt kuivana.

Vierailija
2/8 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainahan lapsen on helpompi liikkua jos päällä on pelkkä haalari kuin haalari ja kurahousut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai näin ainakin itse olen tehnyt, sillä kurahousut on niin tönköt ettei lapsi enää liiku sitä vähääkään tai ainakin se on todella hankalaa!

Vierailija
4/8 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä on kai mukavempi pukea numero tai jopa kahta suuremmat kurikset haalareiden päälle. itse en tosin kurahousuja tykkää käyttää, mutta usein ne ovat kai päiväkodin "vaatimus".

Vierailija
5/8 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä juuri ovat kokoa isommat, kun alla on esim toppahaalari paksuna, ei voisi kuvitella samaa kokoa olevia tönkköjä housuja sihien päälle laittavansa.

Meillä ei päiväkoti vaadi kurakamoja erikseen, vaan kosteussuojatut puvut riittävät. Tyttö täyttää marraskuun alussa 1v, ja ostamme kosteussuojatun puvun luultavasti, koska kurahousuja ei esikoiselta ole jäänyt ;)

Vierailija
6/8 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoa suuremmat, kuin muut vaatteet. Ovat muuten liian tiukat haalarin päällä. Itsekin suosittelisin kuitenkin kosteussuojahaalaria.

Vierailija
7/8 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viime tammikuussa vuoden täyttänyt pikku neiti on käyttänyt alusta alkaen kurahousuja koossa 86 cm (Rukka). Olivat aika reilut viime syksyllä, kun pari kertaa oli käytössä (neuvolakortista katoin, et neiti oli lokakuussa 72 cm/8,5kg) ja talvella muutaman kerran haalarin päällä jo ihan sopivat. Nyt neidillä mittaa 84cm ja kurahousut on jo lahkeista lyhyet. Kuravaatteet on yllättävän ohutta materiaalia, mutta talvihaalarin päällä kyllä kävelyä harjoittelevalle aika tönköt.

Meillä oli myös vedenpitävä talvihaalari, jolla pääasiassa mentiin, mutta pahimpina loska-vesikeleillä on kyllä kurahousut tarpeen. (jos ulkoilee pihalla päivittäin, vaunuissa viihtyvän kanssahan voi mennä silloin vaikka kävelylle) Hoitoon meillä vaaditaan kurahousut, koska ne on helppo suihkuttaa puhtaaksi.

Seuraavat kurahousut ostettu kaappiin jo kokoa 98, ja kyllä niillä jo voi ulkoilla.

Eli siis osta ihmeessä ainakin 80cm, ellei 86cm, niin tulee käyttökertojakin jokunen!

Vierailija
8/8 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ulkoilu on kuitenkin tuon ikäisellä sitä maassa möyrimistä ja istuskelua niin sen takia minä myös ostaisin kosteussuojahaalarin.

Jonathanin kosteussuojahaalaria ja Remua voin suositella. Remu on yleensä ollut Citymarketeissa jossain vaiheessa syksyä Plussa-kortti tarjouksessa ja ollut sitten saman hintainen kuin Jonathan.

Päiväkotiin ostaisin kurikset, ehdottomasti kokoa isommat kuin haalari tai muuten tulee sellainen "nakinkuori" efekti....

Mutta kun päiväkodeissa usein ulkoilevat säällä kuin säällä niin pahimmille kura-loskakeleille voi vetää kurahousut pukua suojaamaan. Ei tartte olla pukuakaan niin usein pesemässä, pelkkä suihkuttelu kun ei sitä kuraa aina poista.