Kannattaako/pitääkö hoitovapaasta kertoa työhakemuksessa?
Hei,
Vauvamme (!) täyttää huomenna vuoden - miten aika onkaan hurahtanaut, ja minulla on työnhaku edessä.
Naputtelin eilen hakemusta ja päivittelin ansioluetteloa. Mainitsin hakemuksessa olevani palaamassa hoitovapaalta työelämään mutta siskoni oli sitä mieltä, ettei sitä kannattaisi laittaa kirjeeseen lainkaan vaan kertoa asiasta vasta siinä vaiheessa, kun on päässyt haastatteluun asti.
Mitä mieltä olette? Miten itse tekisitte / olette tehteet? Onko moraalisesti väärin, jos siitä ei puhu mitään hakemuksessa?
Kiitos mielipiteistä etukäteen!
T: Hemppu ja poika 11kk ja 30 pv! :)
Kommentit (2)
Hei!
Laitoin itse nyt hetki sitten virkahakemukseen maininnan siitä, että olen tällä hetkellä vanhempainvapaalla hoitamassa lastani kotona, eikä kutsua haastatteluun kuulunut, kuten aiemmin on tapahtunut... En kirjoittanut asiasta mitään CV:n sivulle, mutta siihen itse hakemus-osaan selvitin asiaa parilla rivillä.
Nyt mietin, oliko se ihan järkevä veto vai eikö vaan paikka ollut minulle tarkoitettu muutenkaan....
Toisaalta, jos kotona olemista ei mainitse ollenkaan, luulevatko työnantajat, että olen ollut työttömänä viimeisimmän työkauden jälkeen, joka mainitaan CV:ssä?
Olis mielenkiintoista tietää, miten muut ovat menetelleet.
Precious
mutta itse kerroin työhakemuksessa äitiyslomalle jäännistäni kun pikkaisen ennen äitiyslomaa töitä hain. Pääsin tästä huolimatta haastatteluihin, ja työnantajan puolelta oltiin ihan tyytyväisiä että olin kertonut tilanteesta. Itse en siis kokenut avoimuudesta olevan haittaa, ja luulisi, että kun kuitenkin olet jo hoitovapaalta palaamassa työelämään, se ei ainakaan olisi este millekään. Ennemminkin saattaa herättää ihmettelyä, jos ansioluettelossa näkyy joku " tauko" . Mitään velvollisuutta sinulla ei asiasta ole kuitenkaan hakemuksessa kertoa. Mikäli työnantaja jättää tuon syyn vuoksi kutsumatta haastatteluun, ei työpaikka varmaankaan ole hengeltään sellainen, että pienen lapsen äitiä muutenkaan valinnassa suositaan...
-Aranja ja poika 3 vkoa-