Minkä ikäiseksi kävitte vastakkaista sukupuolta olevan olevan lapsenne kanssa saunassa?
Mietin onko tähän jotain suositusta.
Meillä lapset nyt 8 ja 9.
Kommentit (9)
Olin muistaakseni neljäkymmentä silloin.
Höh. Aina sikinsokin. Eikä ketään hävetä.
Teini-iässä poika ei halunnut tulla kanssani saunaan, mutta nyt aikuisena voidaan taas saunoa yhdessä. Ei tähän mitään suositusta ole, jokainen perhe päättää itselleen sopivan tavan. Anna lasten päättää.
Vielä tuo 19 v tulee minun kanssani saunaan.
Toinen poika lopetti noin 15 v iässä saunomisen kanssani.
Tyttö taisi vaihtaa naistensaunaan noin 10-11 v iässä.
Jokainen on saanut päättää itse milloin haluaa saunoa vain oman sukupuolen kanssa tai ihan yksin.
Eiköhän vanhempien lapset sano jossain vaiheessa, etteivät enää halua tulla saunaan omien vanhempien kanssa. Miksi huolehtia tästä, kun ne lapset kyllä sanovat ihan itse, että vanhempien kanssa saunaan ei enää. Miksi ei vain luoteta niihin lapsiin, he kyllä sanovat, että ei kiinnosta ym. Se tarkoittaa vain, että lapset kasvavat ja haluavat olla yksin saunassa, kun huomaavat oman sukupuolisuuden ja oman identiteetin. Pitää antaa rauha saunoa näille lapsille ja nuorille, kun he hakevat omaa paikkaansa ja myös rauhaa omalta perheeltä.
Kunnan vuokramurjussa aikoinaan yks 45 minuutin saunavuoro. Käytiin koko sakki kerralla saunassa niin kauan, kuin kotona asuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Teini-iässä poika ei halunnut tulla kanssani saunaan, mutta nyt aikuisena voidaan taas saunoa yhdessä. Ei tähän mitään suositusta ole, jokainen perhe päättää itselleen sopivan tavan. Anna lasten päättää.
Perverssiä
Hups, virhe otsikossa.
On siis käyty nyt kaikki yhdessä, eikä lapset ole häpeilleet. Antaako heidän itse päättää?